Vandaag heeft het overbuurmeisje voor de eerste keer op Annie gezeten Ze gaf geen kik. Opzadelen was helemaal prima. We hadden alleen geen passend hoofdstel dus volgende week zal ik haar hoofd even opmeten om er een op maat te laten maken. We hebben gestapt en gedraafd aan de longeerlijn. De 'Ho' zat er al redelijk snel in. Wegstappen ook en draven ging na een tijdje ook top! Zijn een kwartiertje bezig geweest. Toen gestopt. Helemaal trots.
hihi super een van mijn pony's hebben we al een jaartje vroeger mishandeld nu is ze nog steeds bang van andere mensen dan van mij en mijn papa GEWELDIG ANNIE (EN VERZORGSTERS/EIGENAARS)
Had Calijn dr geen Rambo Micklem omhangen? Die paste vgm wel! Is miss goedkoper dan op maat laten maken!
Captain
Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-16 20:32
Klopt! We willen haar alleen bitloos gaan beleren dus ze zal eenzelfde soort hoofdstel als Menno krijgen. Alleen moet de neusriem dus wat langer voor haar mooie ramsneus.
Bedankt voor je tip, het hoofdstel laten maken is helemaal niet duur hoor dus geen probleem
Captain
Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-16 17:11
Weer een update! Gisteren Annie voor de tweede keer opgezadeld en gereden. Ging al heel erg fijn! Inmiddels de hackamore scharen besteld en zodra die binnen zijn kan ik haar hoofd opmeten om een echt hoofdstel te laten maken. Verder zijn we bezig met clicker introduceren en gebruiken we die voor het optillen van de hoeven. Voor gaat nu helemaal goed, zelfs als niemand haar vast houd. Als ik achter wil vragen moet er nog wel iemand voor haar staan maar ze gaat niet meer uit paniek weg lopen.
En nog een filmpje hoe ze altijd aan komt draven. Ze is echt vreselijk aandachtsgeil.
Oh haha! Dat kan natuurlijk ook nog! Mooi hoofdstel wel die van Menno!
Captain
Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-16 20:31
Dank je wel!
Vandaag is Annie voor de 3e keer bereden. We merken dat ze zich al wat thuis begint te voelen want mevrouw had heel wat praatjes.
Halthouden wilde ze niet. Ze wilde eigenlijk alleen maar vooruit. Dus prima, heeft ze mooi een poosje kunnen draven. Daarna weer met de rem geoefend. Dit hebben we met een clicker gedaan omdat ze hier heel goed op reageert. Nadat ze de tweede keer netjes stil stond zijn we gestopt. Verder nog haar hoeven voor prima uit kunnen krabben en aan kunnen prutsen. Achter vond ze het nog steeds geen succes. Heb, toen haar hoef op de grond stond, met de hoevenkrabber een beetje aan haar hoeven zitten prutsen en tikken en beloond als ze hem dan liet staan. Na een tijdje liet ze dat ook wel netjes toe. Morgen weer mee verder oefenen. De clicker is wel echt een uitkomst, reageert ze erg fijn op.
Verder gaan we morgen een schrikparcoursje bouwen om te kijken hoe ze reageert op enge dingen.
Je had het over een kalmeringsspuitje, vandaar. Dan had ik je verkeerd begrepen. Pasta heb ik al een hele tijd in mijn hoofd zitten. Zal vanmiddag eens langs de winkel... Zullen wel 2 spuiten in moeten.
smileydees
Geplaatst: 21-11-16 12:53
Je schrijft zo lekker enthousiast hahahahaha! Ik zou de pasta bij de hand hebben maar niet op voorhand geven. Je merkt het gauw genoeg als het niet gaat dus kun je het meteen geven.
Ik denk dat het dan al te laat is. Haar adrenaline zal dan al wel zo hoog zijn dan een pasta niets meer doet. Het heeft vaak ook 30-40 minuten tijd nodig om in te werken.
Een uur voor aanvang wordt aanbevolen, anders heeft het geen zin
troi
Geplaatst: 21-11-16 13:02
Zo voor de eerste keer is pasta een prima plan hoor. Ze wordt er wat relaxter van wat de kans op een goede ervaring groter maakt. Maar dan wel ruim van te voren geven anders heeft het geen zin.
YESSSS!!! De hoefsmid is net geweest. Uurtje van tevoren hebben we een spuit tranquigel er in gespoten. Ze vond het begin nog wel erg spannend maar na een tijdje vond ze de brokjes en het likblok interessanter. Alle 4 de hoeven zijn gedaan. Over 7 weken mag ze weer.