elenaMM77 schreef:Anoniem schreef:Ik zie nu pas hoeveel je per maand verdient, en nee, daar is geen paard van te onderhouden...
Ik ben 19, en betaal mijn paard sinds m'n 18e ook volledig zelf. Ik verdien €450 per maand en doe daarnaast nog vast oppaswerk (elke dinsdag) wat in totaal nog €100 oplevert per maand. En hiernaast nog wat los oppassen op en aan.
Hiervan kan ik mijn paard betalen, incl verzekering en hou ik elke maand €50 apart voor eventuele kosten.
Wel kan ik bij hoge dieranartskosten op mijn ouders terugvallen. Zij willen dit dan betalen en ik betaal hun dan in termijnen terug. Ik heb hier 2,5 jaar lang geen gebruik van hoeven maken want mijn paard had echt nooit iets. Maar het afgelopen half jaar ben ik toch erg blij geweest met deze regeling, want ik had het niet meer uit eigen zak kunnen betalen.
Zo hebben wij het geregeld, dus heel eerlijk...
Als je ouders hier helemaal niet achter staan en ook niet voor zoiets open staan (dus een "lening" aan jou bij onverwachte hoge kosten) gaat dir erg lastig worden...
Vind het in jouw geval ook reeel dat je ouders eventueel bijspringen bij erg hoge kosten.
je laat zelf zien door veel te werken en je zaakjes op orde te hebben dat je verstandig omgaat met je financieën.. dan zou ik als ouder ook geneigd zijn om te helpen als het echt een keer nodig was.. zeker als er dan ook nog terug betaald wordt.. alle respect hiervoor!
Ja kijk ik wil dus ook meer gaan werken want ik heb dat er voor over. Maar mocht hij ziek worden heb ik voor nu ook een potje. Maar het hele feit is dat ik hem niet mag hebben van mijn ouders. Dus ik weet niet goed wat ik hier mee moet.
maar je hebt het nou eenmaal niet zelf in de hand en ik snap je ouders wel dat zij je voor financiele problemen willen behoeden.