[VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 23:15

_Dominique schreef:
Hahaha zo Tinkereigen. :')

Ik was laatst de paddock aan het mesten en ze loopt gewoon vol door de kruiwagen met poep heen. Alsof ie er niet staat. :')

Jup ook heeeeel herkenbaar Hahaha. Of de kruiwagen om duwen.

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 23:33

Wat een beautyy <3

Ik ga jullie avontuur gezellig meevolgen!
(Even alles snel doorgelezen +:)+ )

Anoniem

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:13

Lief! Thanks! <3

Nou we gaan 19 november al verhuizen! Ik heb er zo enorm veel zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:51

Aaah wat gaaf! Dit topic staat in de BNB van November <3 .

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:24

Wat leuk, wat is dat het bokt nieuws blad??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:28

Geen idee waar de afkorting voor staat eigenlijk _O- .

In ieder geval, morgen gaan we eindelijk verhuizen! *\o/*

De bak is nog steeds niet te doen, dus we zijn telkens buiten gaan rijden. Pff had me een flinke bal energie onder mn kont. Bokken, bokken. -O- Dat was minder, ben wel blijven zitten. Weet niet hoe je zoiets moet 'afstraffen'? Want een tikje met de zweep heeft geen zin omdat ze dan als reactie daarop weer gaat bokken/harder gaat lopen.

Verder hebben we een akkefietje gehad toen we een paar dagen terug op buitenrit gingen.. In de verte zag ik een pitbull loslopen, met de baas zeker 100 meter achter hem. Hij floot een keer naar zn hond maar die luisterde niet. Vervolgens heeft die hond ons 2x 'schijn'aangevallen. Rondje om ons heen lopen, weer op ons afrennen. Bell schrok zich helemaal dood en ik lag er bijna naast.. :(:)

Flinke ruzie met die vent gehad natuurlijk. Hoe kan je zo imbeciel zijn. :n Deed niet eens de moeite om dat beest aan te lijnen.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:36

Ik denk niet dat je het kan afstraffen.. Tis gewoon een kwestie van rustig blijven en doen alsof er niks aan de hand is. Klinkt verder gewoon als energie teveel dus dat moet ze toch kwijt... Misschien wat meer aandacht op jou vestigen? Al is dit buiten nog extra lastig... Maar moet zeggen dat mijn verzorgje ook de hele week al verschrikkelijk is. Draf betekend gelijk de arabier uithangen en ervandoor willen... Dus ben heel benieuwd hoe hij vanmiddag is.. Ga hem maar weer even flink aan het werk zetten aan de longe in de voorbak (vind hij meestal al een spannendere bak) en dan zie ik wel weer xD

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 10:29

Inderdaad, misschien voor de tijd even longeren ofzo?
Omdat ze fris is kun je er weinig aan straffen. Ik geef Xaffier wel een tik er achteraan als hij bijvoorbeeld bokt op de zweep. Dat mag niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 10:40

Hebben geen aparte longeerbak momenteel helaas.. -O-

Wilde dr vandaag even goed losgooien dat ze morgen tijdens de verhuizing en bij aankomst nieuwe stal net wat rustiger is en minder energiek..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 19:44

De verhuizing is trouwens echt suuuuper gegaan!

We staan er nu exact 2 weken en het is gewoon fantastisch. Beiden zijn we helemaal tot rust gekomen en zijn echt gelukkig.

Vandaag kreeg ik heerlijk wat kusjes. :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 23:29

Schattig! En fijn voor jullie beiden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:00

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:04

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:06

Ik rij tegenwoordig nog alleen met een dekje + dekensingel zonder zadel.
Dat racezadel doet het voor mijn eigen lichaam niet zo goed. :(:)

We hadden lekker gewerkt, Bell liep ontspannen erbij en we gingen uitstappen. Stalgenootje kwam er bij, ook zonder zadel en waren lekker aan het kletsen, paarden waren super rustig niks aan de hand.
We stonden stilstaand met iemand te praten bij de bakrand. Op het erf schrok een paard ergens van en die wilde een sprintje trekken waardoor die 2 van ons schrokken en ook een sprintje trokken. In principe bleef ik zitten tot dat Bell besloot links te gaan waar ik rechts ging. :')

Head first, hoppatee zand gehapt. Verder hebben mijn ribben en heup een flinke klap gehad en is het nu vooral spierpijn.

Puppie stond na de val direct stil en keek me echt onwijs verdrietig aan van 'huh, wat doe je nou op de grond? Heb ik dat gedaan? Sorry.. -O-'.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:07

Aww ik zie het helemaal voor me!
Ik hoop dat je er niet te lang last van hebt!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:11

Voortaan lijm gebruiken? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:13

:') :')

Die hou ik erin.

23 december komt Lilianne van www.boomlooszadelpasservice.nl trouwens! We gaan lekker boomloos voorlopig. Merk echt dat ze qua bouw al zo verandert is vergeleken met toen ik haar kocht! Kan ze in ieder geval lekker meegroeien met een boomloosje en daarna wil ik wel voor een apart dressuur/spring zadel gaan. :j

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 22:49

Hoe gaat het inmiddels met jullie?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:37

Heb je je youtube kanaal niet meer?

M_maxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:20

Ik ben ook wel benieuwd hoe het nu gaat? En inderdaad, geen youtube meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:37

Wow ik had mijn eigen topic ontstipt. := :')

Sorry voor de updates die er niet zijn gekomen!

Waar te beginnen. Ik gaf aan dat 23/12 de zadelpasser zou komen. Dit is helaas niet doorgegaan en verzet naar 31 januari. We kregen het advies om voor de Barefoot London te gaan, een dressuurzadel. :)

Tijdens het pasconsult:
Afbeelding

Een aantal dagen later zat ik vanuit Den Haag in de trein naar Steenwijk om ons nieuwe zadel op te halen.

Afbeelding

Foto met ons zadel:

Afbeelding

Ik heb echt wel veel nieuwe spullen gekocht de afgelopen maanden, waaronder een donkerbruin hoofdstel omdat ik graag een bruin zadel wilde, helaas is de London er niet 1,2,3 in het bruin.
Afbeelding

Een heus setje:
Afbeelding

En in december hebben we ook een fotoshoot gewonnen! <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We zijn nog niet begonnen met lessen omdat ik zelf de laatste weken het heel erg druk had met de afronding van mijn stage en schoolrapporten etc. Ik hoop vanaf deze maand onze eerste lesjes te kunnen rijden. Wat ik heel erg merk is dat ze nauwelijks balans heeft, ze doet zo haar best maar vindt het echt heel moeilijk. Rechtsom is dan ook echt verschrikkelijk vergeleken met linksom. Maar dit zijn allemaal punten waar we aan gaan werken.

Tegenwoordig krijgt ze ook vast 3 keer per dag voer wat bestaat uit een bakje gevuld met nature's best, grasmix van Hartog en wat peen. En dan op het moment dat ze net klaar is met werken krijgt ze nog een halve/volle schep grasmix.

Ook heeft bollie wormen gehad wat de constante dunnere/slappere mest veroorzaakte. Ze heeft een Pramox Equest kuur gehad en dit heeft haar enorm goed gedaan. Ik ben nog nooit zo blij geweest met goede mest. :')

8 maart is ze alweer een halfjaar in mijn bezit, bizar hoe snel het is gegaan. Ik meen me te herinneren dat ze een opstandige en afstandelijke merrie was toen ik bij haar ging kijken de eerste 2 keer. Inmiddels is ze zo'n aanhankelijk lief beest geworden. Ik zou me ook niet meer een leven zonder haar kunnen voorstellen.

Zoals sommige mensen misschien weten is mijn relatie na 2,5 jaar stukgelopen in december. Vrij heftig, maar sindsdien ben ik weer mezelf, een totaal ander mens vergeleken de laatste maanden met hem. Of Tinkerbell hier mee te maken heeft? Ja, grote kans. Maar ik zou haar verkiezen boven alles en iedereen. Het is gewoon vanaf nu wij tweetjes en dat voelt zo fijn aan. <3 Ik heb wat rotmaanden achter de rug, ook in de privé sfeer thuis en op school. Met en bij haar zijn is zo'n onbeschrijfelijk gevoel. Even weg van de realiteit terwijl zij ook gewoon de realiteit is zeg maar. Hoe dan ook, ik ben nog nooit zó gelukkig geweest!

Ik heb dan ook besloten om binnenkort haar naam te laten tatoeëren in combinatie met of haar chipnummer, of geboortedatum/jaar (datum is niet bekend), of datum dat ze bij mij kwam.

Youtube kanaal is op nonactief gezet inderdaad, ik vond het vloggen niet meer zo leuk als voorheen en het werd steeds meer een verplichting dan dat het gewoon echt leuk was om te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:01

Gister hebben we voor de tweede keer gesprongen wat erg goed ging! *\o/*

Was een kruisje van ik denk 40/50 cm. Maar toch weer erg trots!

Vanavond hebben we onze eerste dressuurles dus ben benieuwd hoe dat gaat. We lopen momenteel enorm vast en er komen niet bepaald goede vorderingen uit.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:12

Dan ben je langs mijn stal genootje geweest om het zadel op te halen :)
Jammer dat je je youtubekanaal niet meer hebt, ik ben ook niet meer echt aan het vloggen, maar maak meer muziek video's, ik heb geen vast schema, en vlog wanneer ik daar weer zin in heb, misschien ook een idee.

Succes met je les en wat goed het springen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:15

He Do, dat bruine hoofdstel had ik eerst ook voor Zara! :D Alleen ik heb hem omgeruild voor een bruine Micklem.

Fijn dat je nu een zadel hebt waarmee je aan de slag kan! Ben benieuwd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:34

@Joyce, oh echt waar? Wat leuk! Ben super tevreden over en met het zadel, ligt als een huis! :D
Mis het youtuben eigenlijk wel enorm :') , zit er aan te denken om weer te beginnen/verder te gaan. Zelfde kanaal, video's weer op openbaar etc. Moet er nog even over nadenken. Views en abonnees liepen echt wel goed namelijk..

@Britt, ik app jou zo even! Lang niet gesproken! :)) Ja dit bruine hoofdstel zit in principe wel prima. Het is een cob maar moest wel flink wat gaatjes bijprikken om het bit op de goede hoogte te krijgen. Maar heb nu een zwart zadel dus moet maar weer gaan shoppen binnenkort.