Even een kleine update, afgelopen weekend is de osteopaat nog eens geweest. Die heeft haar lichtjes behandeld omdat ze zo stressig was niet te veel gedaan. Pandora is geen fan van vreemden aan haar lijf Dus de behandeling ging met de gerichte trappen en bijtpogingen zoals normaal.
Maar gelukkig was de osteopaat een rustige vrouw die goed doorzette zonder te veel stress te veroorzaken en kon Pan een beetje ontspannen. We weten nu ook waar de agressie naar het zadel en het opzadelen vandaan komt, ze bleek haar voorste 2 ribben helemaal vast te hebben zitten. Deze zijn niet helemaal losgemaakt vanwege de stress maar dat komt wel als het veulen er is.
Nu was ons aangeraden om een ontgiftingskuur van maag en lever te doen, en erna iets voor maagzweren. Heeft iemand al ervaring met zo'n kuur? Ze raadde ons de groene os aan van de paardendrogist.
Verder gaat het super met Pandora, vol met energie en ze is best aanhankelijk.
Klinkt goed. Ik geef mijn paard maagsupport van de paardendrogist. Pot kostte €32 ofzo maar doe er twee maanden mee. Paard eet z'n ruwvoer een stuk beter en minder chaggie met aansingelen.
Igniss
Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-17 14:39
Blijkbaar mag de leverkuur absoluut niet bij drachtige en zoogende merries, dus dat word het even niet. En het Maagsupplement mag niet gegeven worden bij maagzweren, dus eerst de maagzweren aanpakken. Maar dan moet er eerst even overlegt worden met de dierenarts.
Verder hebben we voor de eerste keer sinds een maand of 3 weer op Pandora gezeten. Zonder zadel wellicht maar ze was zo braaf! Ik had al een tijdje geoefend met aan de singelplek zitten (Wat nu ineens weer mag!) En op haar leunen in de bak. Ze heeft namelijk de neiging om als je haar bij een krukje zet de kont weg te draaien zodat je niet kan opstappen. Omdat het hoogstwaarschijnlijk flink pijn heeft gedaan.
Hier de foto's die we gemaakt hebben! Ze liep zonder zadel en bitloos zo weg, alsof ze nooit anders gedaan heeft.
Ik met pandora
En de andere eigenaresse met Pandora
Erna moest er nog even geknuffeld worden natuurlijk, ze is de laatste tijd ook veel vrolijker.
Even voor de geïnteresseerde (Als we die hebben haha) Morgen gaan we alle spullen van Pandora verplaatsen naar de tijdelijke stal waar ze een paar andere van haar toekomstige kuddegenoten kan ontmoeten en kan wennen aan de hele dag buiten en onbeperkt hooi. En dan zodra het mogelijk is naar de echt nieuwe stal!
Voor de mensen die het wel volgen maar niet reageren, een berichtje is hartstikke leuk! Anders is de motivatie om jullie mee te laten volgen een beetje weg haha.
Pandora is veilig aangekomen op de nieuwe stal, en had het hooi op de paddock snel gevonden Totdat de uiteindelijke stal met Paddock paradise concept klaar is staat ze even hier. De hele dag lekker op de paddock met vriendjes en bij goed weer op de wei.
maylotje
Geplaatst: 27-02-17 20:52
Ik lees stil mee maar zal proberen zo nu en dan te reageren.
Wat staat er ze er vrolijk bij op haar nieuwe stek!
Vandaag voor het eerst met Pandora gewerkt op de nieuwe stal. Ik heb eerst lekker gelongeert (Eerst los om op te warmen en erna vast voor het echte werk) en erna nog wat grondwerk gedaan, ze was lichtelijk afgeleid door de nieuwe bak en de paarden eromheen maar liet zich goed corrigeren en we hebben even heerlijk gewerkt. Erna nog even op de foto waar ze nog mooi schoon was. En na het rollen was ze ineens nogal zwart..
Alleen hebben we vandaag te horen gekregen dat ze wellicht niet op die stal mag blijven Ze heeft in de stal best voernijd en trapt dus tegen de wand aan. En de eigenaresse wil dat niet hebben. Begrijpelijk wel maarja.. We hebben een week om te kijken of het verbeterd en erna moeten we wellicht weg.
Op de paddock wil ze ook nog wel eens een been opheffen of trappen, maar dat is als andere paarden op haar afstormen of in haar persoonlijke circle komen. Zelf zoekt ze het niet op.
We merkte op de andere stal dat dit langzaam minder werd. Maar een nieuwe stal en omgeving betekend dus dat ze het opnieuw aan het doen is. Iemand hier tips mee? Heb geen idee hoe ik dit in een week moet oplossen.
We hebben ook best goed nieuws, Pandora heeft zich vandaag tijden het voeren best keurig gedragen, niet echt meer geschopt. Wellicht nu ze onbeperkt hooi krijgt denkt ze niet dat ze zich nog moet verdedigen? Laten we het hopen!
Ook hebben we vandaag een goede bbp aangeschaft. De Barefoot Ride on Pad Physio, wegens haar rug hebben we maar meer uitgegeven voor de duurdere versie met inlages. En natuurlijk de schaap zitting voor erop.