Altijd DE Klik met een paard ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ReadTheRulez

Re: Altijd DE Klik met een paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 11:17

Ik heb bij 3 paarden heel "goede gevoelens.

Een friese hengst die verkocht is, omdat ik hem destijds niet kopen. Een enorme, ietwat luie, lolbroek. Een dier waar ik met veel plezier mee bezig was. En waar ik nu ook vaak nog, hij is al een jaar of 4 weg,aan denk. Hoe zou het met hem gaan?

Ruim een halfjaar geleden is mijn verzorgpaard, ook een hengst, overleden. Hij was wel mijn once in a lifetime paard. Hoe het gevoel in het begin was toen ik hem leerde kennen weet ik niet echt meer want dat is al een jaar of 8 geleden. Maar hij maakte mij gelukkig. Ik ben ontzettend dankbaar voor de tijd die ik met hem heb mogen meemaken.

In de tijd dat ik de laatstgenoemde reed, werd mijn huidige paard 3 jaar geleden geboren.
Ik zag haar op haar geboortedag en wist het eigenlijk al. (Gelukkig had ik toen de financieën ook om haar te kopen) Of we straks tijdens het rijden ook bij elkaar passen of gaan passen is maar de vraag.

Voor mij is de "klik" een paardje wat niet uit het hoofd is te krijgen. Ik breng niet eens veel tijd met mijn paard door maar als ik haar zie weet ik meteen; ja!

https://m.youtube.com/watch?v=Fwu_J19ex1I

xLiez

Re: Altijd DE Klik met een paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:49

Bij mij duurt het vaak even voordat ik een klik met een paard heb. Ik ben van mezelf nogal snel wat onzeker en het duurt even voordat ik een paard helemaal vertrouw. Echter was het bij mijn zoektocht naar een eigen gelijk bij de eerste pony raak. De eerste keer dat ik kwam kijken was ik gelijk verkocht. Ik ben er opgestapt en heb nooit een moment van twijfel gehad. Ik wist gewoon dat dit hem moest zijn. Hij voelde zo vertrouwd aan.

Nu twee maanden later ben ik nog steeds dol op hem en onze band is ontzettend gegroeid in zo'n korte tijd. Dus het kan wel degelijk. Ik had het totaal niet verwacht maar ik voelde me gewoon erg tot hem aangetrokken.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 20:55

Mijn eerste pony stond er al toen ik thuiskwam, geen klik, tweede pony is de klik gegroeid (ik was 9). 3e was een paard, ook door ouders gekocht. 4e (ook paard) had ik een enorme klik mee. Kon er echt mee lezen en schrijven. Was ook van mijn ouders. 5e paard is door mijn schoonpa gekocht. Ik had er nog geen bewuste klik mee. Moest nog over de 4e heen komen. Dat paard was anderhalf toen hij kwam. Ik werd zijn project. :o Inmiddels is hij 17 en hij kan met me lezen en schrijven. Hij heeft me leren luisteren en ik heb eigenlijk best veel dingen fout bij hem gedaan uit onwetendheid. Hij laat me realiseren hoe ongelooflijk vergevingsgezind paarden zijn. En ons Dartmoortje was weer liefde op het eerste gezicht, net als ons Desperadootje en tja de nieuwe pony van mijn dochter is gelukkig van mijn dochter. Ze is ontzettend lief hoor, en ze kan ons ontzettend laten lachen. Ik weet wel dat ik niet op haar ga rijden, ook al pas ik er wel op. Ik ben geen merrie ruiter.

Voor rijpaarden ga ik wel voor de klik, maar ik probeer ook wel een soort onbevangen liefde op te brengen voor paarden. Simpelweg omdat ze veel vredelievender zijn dan mensen.