Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Joolien schreef:Handen er vanaf trekken en zelf een paard kopen. Dat Henk misschien niet goed voor het paard kan zorgen is misschien niet leuk, maar je kunt niet alle dieren redden. Ga zelf kijken voor een Eigen paard, en laat het paard van Henk waar hij is.
Shirley schreef:Arme Henk.
Oud, eenzaam.
Koopt zelfs een nieuw paard om zijn enige gezelschap en vertier niet kwijt te raken en dan dreigt hij alles te verliezen....zijn gezondheid, zijn "vriendinnen" en zelfs zijn eigen paard!
Jullie moeder werkt met dementerende bejaarden?
Dan weet zij toch hoe ze hiermee om moet gaan?
Kent de juiste wegen die bewandeld moeten worden om Henk de juiste hulp te geven?
Denk aan die man en zijn paard!
Niet aan jezelf...
Henk voelt zijn gezondheid achteruit gaan en wil, zoals veel ouderen, geen hulp vragen omdat hij bang is om zijn zelfstandigheid, zijn vrijheid, zijn leven te verliezen. Dat jullie daar zo de dupe van zijn is natuurlijk ook niet hoe het moet, maar een beetje meer begrip voor zijn situatie lijkt me wel op zijn plaats. jasmijn16 schreef:Nog een vraag, wij staan als eigenaar opgegeven in het paspoort, maar zonder papieren van de verkoop is dat eigenlijk dus niks waard? Wanneer is iemand dan precies eigenaar van een paard? Niet alleen in deze situatie maar in het algemeen.
spatter schreef:Ik ga met RoyceMack mee.
Ik geloof dat maar mijn bokkers beseffen hoe een dementerent mens reageert en hoe moeilijk het is om daar mee om te gaan.
Als Henk het niet goed meer snapt en agressief wordt is dat heel bedreigend en dan sta je daar maar als jong meisje.
Je kunt tig afspraken maken met zulke mensen en tig gesprekken maar daar blijft weinig van hangen dus de volgende keer, op een slechter moment , weet hij daar totaal niks meer van.
Zal hij weer boos worden .
De vraag is hoelang hij nog voor zijn paard kan zorgen dus het lijkt me voor TS en familie verstandig , daarvoor iets op papier te zetten met Henk, als hij een helder moment heeft.
Verder oppassen dat er niet steeds meer taken bijkomen die niks met het paard te maken hebben, wat jullie moeten gaan doen, zoals poetsen en boodschappen doen.
Eigenlijk heeft Henk hulp nodig en ik zou dus contact opnemen met Henk zijn huisarts of die niet eens langs wil gaan voor een praatje en polshoogte opnemen.
Dan kan die de juiste stappen nemen voor extra hulp zodat hij ook prettig in zijn huisje kan blijven wonen.
TS veel sterkte![]()
Het is helaas Henk zijn paard en ik vrees ook na zijn dood zolang er niks op papier staat.
Yacintha schreef:Henk is duidelijk aan het dementeren. Hoe moeilijk het ook is, zijn gedrag hoor hier gewoon bij. Omgaan met dementerende mensen is moeilijk, je zult je hier toch wat op moeten aanpassen en begrip voor hebben. Ga eens in gesprek met familie van Henk, misschien dat er iets te regelen valt van thuiszorg of huishoudelijke hulp.
Cayenne schreef:Yacintha schreef:Henk is duidelijk aan het dementeren. Hoe moeilijk het ook is, zijn gedrag hoor hier gewoon bij. Omgaan met dementerende mensen is moeilijk, je zult je hier toch wat op moeten aanpassen en begrip voor hebben. Ga eens in gesprek met familie van Henk, misschien dat er iets te regelen valt van thuiszorg of huishoudelijke hulp.
Wat ontzettend knap dat je zo een diagnose kunt stellen zonder de bewuste persoon te kennen en je volledig te baseren op eenzijdige informatie.
Yacintha schreef:Henk is duidelijk aan het dementeren. Hoe moeilijk het ook is, zijn gedrag hoor hier gewoon bij. Omgaan met dementerende mensen is moeilijk, je zult je hier toch wat op moeten aanpassen en begrip voor hebben. Ga eens in gesprek met familie van Henk, misschien dat er iets te regelen valt van thuiszorg of huishoudelijke hulp.
,
chevax schreef:Kom op, zeg! Ik denk dat de OP heel wat meer over de geestesgesteldheid van TS zegt dan over die van Henk....