Waarom reageert er niemand?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:05

Ik heb de advertentie in de afgelopen dagen eens aangeklikt, maar vond hem ook niet speciaal genoeg om te reageren.

Als ik een sportpony zoek wil ik duidelijke foto's zien van de bewegingen, en als hij zadelmak is ook goede foto's van het rijden. Een goede standfoto is ook belangrijk, je kan het beste eentje nemen met een mooie achtergrond en waarop hij niet met z'n hoofd omhoog staat. Nu lijkt hij een onderhals te hebben.

Je zegt dat hij uitstraling en ruime gangen heeft, maar dat zie ik op de foto's niet terug. Is het een cremello/perlino? Zet dat ook in je advertentie, want op de foto's is het niet goed zichtbaar.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:09

bel91 schreef:
Beetje apart allemaal.. Dressuurpony met groot westernzadel.. En eigenaar die nog eigenwijzer is dan een shetlander..

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:12

Sinds wanneer mogen pony's niet gevlochten worden in België? Daar heb ik nu echt nog nooit van gehoord (en ook niks over teruggevonden in het reglement van de VLP of KBRSF). Ik rij nu al een paar jaar wedstrijden, zowel officieel als niet-officieel in de winter, zowel VLP als LRV en ik heb pony's altijd gewoon in de knotten geweten.
Voor de paarden geldt gevlochten presenteren en indien niet gevlochten, de manen max. een handbreedte lang. Ik heb niet direct een uitzondering op die regel gevonden bij de ponyreglementen. Wil je de manen niet knippen, zet ze dan in een hengstenvlecht. Dit is veel gunstiger om de hals uit te laten komen.

Je foto met dat zadel. Eerlijk waar, als ik een sportpony voor dressuur aangeboden zie met een westernzadel, dan schiet bij mij gelijk de gedachte binnen "die weet niet waar die het over heeft". Een dressuurpony presenteer je in dressuuroutfit, punt. Wit of zwart dekje, witte, zwarte of geen beenbescherming. Make it match. Tuig netjes gepoetst, zadeldoek netjes, nette ruiter er op.

Je benoemt de pony als B-niveau. Is dat B-klaar of al B-waardig? Kan je er zo mee op wedstrijd? Indien niet, dan is die nog lang niet B-waardig, hooguit B-klaar.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:14

Ts, staat de pony aangeboden op meerdere sites? Ik denk maar aan tweedehands, Kapaza, Hebbes...?

Nu, komende zaterdag passeer ik je woonplaats in de late namiddag. Als je wil en je zorgt dat hij er netjes uitziet, net tuig enz., wil ik hem voor een klein prijsje wel op de foto zetten.
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 31-08-16 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Woonplaats verwijderd.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:15

Waar het verkeerd gaat is dat TS denkt dat de koper weet hoe een vork in een steel zit met deze ponie, dat is natuurlijk niet het geval.

Wat je moet doen TS is kijken naar je advertentie alsof jij de ponie helemaal niet kent, jij een vreemde bent van jezelf en dan kijken of je interesse zou hebben in dit dier.

silversomali

Re: Waarom reageert er iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:18

Westernzadel zou ik ook direct over struikelen in deze advertentie. Verder lijkt me 1200 ook een realistischere richtprijs..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:19

bel91 schreef:
Beetje apart allemaal.. Dressuurpony met groot westernzadel.. En eigenaar die nog eigenwijzer is dan een shetlander..

:') bestaat dat?Eigenwijzer dan een shet?

TS...andere foto's,met iemand er op,en met iemand ernaast die met hem draaft,ander zadel.
Als er dan nog geen reacties komen kun je de prijs verlagen.Ik kan onmogelijk zeggen of hij de vraagprijs waard is met deze foto's.
Volgens mij....wat ik kan zien is het een mooie pony!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:24

TS. Je opent dit topic met de vraag 'waarom weinig reacties op je advertentie'. Je krijgt tal van redenen maar je wuift ze weg.

De voorgaande foto's kan ik niks van zeggen, die heb ik niet gezien.

Wat ik nu zie is een titel waar ik al jeuk van krijg ( Toffe? sportpony ).

Zie vervolgens een foto die zo van instagram af zou kunnen komen, scheef gemaakt met een irritant filter eroverheen, een giga zadel op en iemand die aan z'n staart plukt.

Je geeft in je advertentie aan 'sportpony' maar ik zie geen sportresultaten. Heeft dus potentie voor de sport maar dat maakt het niet direct een sportpony.

Wat is 'een tijdje'? Is een tijdje 3 weken of een jaar? Zeker omdat het in de 'kinderpony' maat zit zou ik (als ouder zijnde) dat toch wel willen weten. Je maakt toch een bepaalde afweging m.b.t. risico.

Je spreekt ook over mooie uitstraling en ruime gangen. Op de scheve foto kan je echter weinig zien van de gangen, hooguit van de stalgang. En wederom doet die foto ook weinig goeds aan de uitstraling van je pony.

Wat ik hier zou verbeteren is je tekst minder 'tof' te maken. Hou hem kort, bondig, en realistisch. Maak het niet mooier dan het is en hou 1 lijn met je foto's.
Daarop volgend zou ik zeker dus de foto's verbeteren en ook filmpjes. Pony in beweging in vrijheid en onder de man 3 gangen, linksom rechtsom. Op basis van deze foto met deze prijs zou ik ook denken 'die is gek zeker..' :+

Jij kan die pony wel rete gaaf vinden, maar je wil 'm verkopen. Dan moet je er wel voor zorgen dat je potentiele kopers ook daadwerkelijk wat van je pony kunnen vinden. Dat kunnen ze nu niet.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:25

Varekaj: ik heb jaren bij de pony's gereden bij de LRV en de manen mochten niet gevlochten zijn hoor.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:27

Die manen zijn echt totaal niet belangrijk als de rest gewoon klopt.
Nu klopt er niets.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:30

Bij de LRV mag je idd niet knotten maar wel allemaal chique Welshjes en Foresters hier met kortgetrokken manen in ons gewest hoor!(Alleen shetjes niet bij de A/B's)
Laatst bijgewerkt door Urielle op 28-08-16 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:31

Mag het niet bij de LRV? Oeps.
Bij VLP heb ik net het hele reglement zitten doorlezen, en er staat niks in over vlechten bij de pony's. Bij de paarden is het of gevlochten of max. een handbreedte. Ik ga er van uit dat dat dan ook voor de pony's geldt. Voor zover ik me herinner heb ik ze op wedstrijd toch altijd ingevlochten gezien.

Hoe dan ook, van die lange slierten, het toont gewoon niet netjes. ofwel sportcoupe, ofwel netjes los en uitgeborsteld.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:36

MelissaV schreef:
Wat is er mis met mijn advertentie?
Hij staat nu al ruim 3 wkn online op Facebook, en verschillende verkooppaginas.
Maar tot nu toe nog maar 1 serieuze reactie
Is er iets mis met mijn advertentie?
http://link.marktplaats.nl/m1081594804

Misschien wat meer foto's?

Ik zie nu alleen maar een foto met een gedraaide pony met westernzadel erop met een meisje (dat ben jij?) erachter.

Ik (als leek) kan nu niet zien hoe groot de pony precies is en hoe de gangen zijn.

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:48

Persoonlijk schrikt je prijs mij af.... Het diertje heeft met zijn leeftijd denk ik nog niks qua leeftijd gepresteerd, en daarbij is het een c'tje. Rond de 1000/1200 lijkt me beter, maar jou pony, jou prijs.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:53

TAO → PP

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:59

Ik vind je omschrijving nog niet zo slecht , maar de foto is echt bagger. Ik had met de verkoop van mijn vorige pony geen fotograaf gehuurd en ook geen knotjes gemaakt , maar ik had wel nette foto's ( stand - , dressuur - en springfoto's ) en een paar filmpjes erbij gezet en ik kreeg heel veel reacties binnen een paar dagen.

Je komt een beetje lui over als ik eerlijk mag zijn :o Je wilt er wel een behoorlijke prijs voor , maar een beetje moeite doen : ho maar.

Ik zeg goede en nette foto's , filmpje erbij en je hebt hem zo verkocht.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:10

Naam: Nickels and Dimes, roepnaam Nickels
Schofthoogte: 1.34m
Geslacht: Ruin sinds ....
Vader:
Moeder:
Ingeschreven bij X-stamboek

Nickels is een mensgerichte ruin die al sinds zijn veulen leeftijd in mijn bezit is. Inmiddels is hij bijna 4jaar en is hij sinds 4 maanden onder het zadel, wat hij goed oppakt. Het is een brave pony die vlot aan het been is en zich gemakkelijk laat sturen. Uiteraard kan hij alle normale zaken als vaststaan, de trailer op en af etc., en is hij bekend met de hoefsmid en dierenarts. Hij is erg vriendelijk naar kinderen toe. Ik verkoop hem omdat…

Nickels heeft een mooie uitstraling en ruime gangen en zou daarmee best geschikt zijn voor de dressuursport. Hij is echter door zijn leeftijd en het ontbreken van een geschikte ruiter nog niet uitgebracht op wedstrijd. Hij heeft geen enkel stalgebrek en naar andere paarden toe is het een allemansvriendje.

Hij is nu toe aan een leuk ruitertje wat met hem verder wil, in de sport of voor de recreatie. Nickels is ook geschikt voor een minder ervaren ruitertje onder goede begeleiding. Hierbij denk ik aan een ruitertje wat al zelfstandig kan galopperen.

Op aanvraag is een filmpje van zijn gangen beschikbaar. De vraagprijs is €1950,-. Keuren is toegestaan.

Ik heb de vrijheid genomen om je advertentie een beetje te herschrijven. Op deze manier geef je net wat meer informatie, ook dingen die ouders met jonge kinderen belangrijk vinden (dat hij vriendelijk en braaf is etc.).

Verder zou je bijvoorbeeld kunnen kijken of je voor €50,- een fotoshoot kan boeken met een fotograaf. Je hoeft geen hele spannende dingen, maar een paar goede, nette standfoto's, 1 of 2 foto's van iedere gang en een mooie hoofdfoto als aandachtstrekker.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:14

Ik lees de titel en zie een pony scheef in de gang staan. Hoezo sportpony? waaruit blijkt dat?
Dan zou ik al snel wegklikken :=

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:16

Ik wil ts gerust helpen voor weinig geld. Ik doe normaal geen shoots voor anderen, maar omdat ik praktisch door de woonplaats van TS moet zaterdag wil ik het gerust doen. Ze mag gerust mijn fototopics op Bokt hier opzoeken (Adje en Fin).

Mensen zijn heel erg gericht op het mooie plaatje en dat is vrij logisch ook. Het is de eerste indruk en die bepaalt of mensen gaan lezen of niet.
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 31-08-16 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Woonplaats van TS verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:20

geerke schreef:
bel91 schreef:

:') bestaat dat?Eigenwijzer dan een shet?

TS...andere foto's,met iemand er op,en met iemand ernaast die met hem draaft,ander zadel.
Als er dan nog geen reacties komen kun je de prijs verlagen.Ik kan onmogelijk zeggen of hij de vraagprijs waard is met deze foto's.
Volgens mij....wat ik kan zien is het een mooie pony!

Nou het is lastig maar zoals je ziet.. T bestaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:22

Met de tips van hier kan ze een mooie advertentie maken met goede fotos.. Helemaal zelluf zelfs

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:36

Tieneke schreef:
Ik wil ts gerust helpen voor weinig geld. Ik doe normaal geen shoots voor anderen, maar omdat ik praktisch door Lommel moet zaterdag wil ik het gerust doen. Ze mag gerust mijn fototopics op Bokt hier opzoeken (Adje en Fin).

Mensen zijn heel erg gericht op het mooie plaatje en dat is vrij logisch ook. Het is de eerste indruk en die bepaalt of mensen gaan lezen of niet.

TS, ik zou dit met beide handen aangrijpen als ik jou was :j . Evenals de bokker die al aanbod oom de pony voor te rijden.
Als ik op zoek ben naar een sportpony verwachtik het volgende in een advertentie;
Duidelijke, neutrale titel, waarin de benodigde gegevens staan (Bijvoorbeeld: C-sportpony, 4 jaar, 132 cm). Niet 'tof', of andere oordelen (leuk, lief, cool, gaaf) dat zie of beslis ik zelf wel.
Een duidelijk, kort verhaal. Deze die je nu hebt is wel oké, maar met de aanpassingen van Vjesta wordt het een heel stuk beter. Dat zou me al veel meer aanspreken.
Ten slotte... De foto's. Een sportpony. Dan verwacht ik een professionele standfoto en meerdere foto's onder het zadel. Eventueel nog een video. Ik zou nu ook niet langskomen, ik heb aan de hand van deze vage, scheve foto geen idee wat ik kan verwachten. Ik ga niet langskomen of reageren als het wel eens heel vies kan tegenvallen. En dat zou ik nu verwachten.

De foto met het westernzadel onmiddelijk eraf. Die geeft me vooral het idee dat jij geen idee hebt waar je mee bezig bent, dat de advertentie totaal niet klopt en dat ik dus zeker weten niet langs ga.

Mooi in de knotten, netjes verzorgd (zelfs al mag hij op wedstrijd niet in de knotten) en dan mooi op de foto. Zowel in stand als onder het zadel. Laat zien dat je pony zo is zoals jij hem voorstelt. Ik krijg bijna de kriebels om het zelf te gaan doen. Je wil je pony toch op zijn best aanbieden?

Voorbeeld van een advertentie met wat mij betreft uitstekende foto's:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/1 ... x?pagenr=2

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:17

Vjestagirl schreef:
Naam: Nickels and Dimes, roepnaam Nickels
Schofthoogte: 1.34m
Geslacht: Ruin sinds ....
Vader:
Moeder:
Ingeschreven bij X-stamboek

Nickels is een mensgerichte ruin die al sinds zijn veulen leeftijd in mijn bezit is. Inmiddels is hij bijna 4jaar en is hij sinds 4 maanden onder het zadel, wat hij goed oppakt. Het is een brave pony die vlot aan het been is en zich gemakkelijk laat sturen. Uiteraard kan hij alle normale zaken als vaststaan, de trailer op en af etc., en is hij bekend met de hoefsmid en dierenarts. Hij is erg vriendelijk naar kinderen toe. Ik verkoop hem omdat…

Nickels heeft een mooie uitstraling en ruime gangen en zou daarmee best geschikt zijn voor de dressuursport. Hij is echter door zijn leeftijd en het ontbreken van een geschikte ruiter nog niet uitgebracht op wedstrijd. Hij heeft geen enkel stalgebrek en naar andere paarden toe is het een allemansvriendje.

Hij is nu toe aan een leuk ruitertje wat met hem verder wil, in de sport of voor de recreatie. Nickels is ook geschikt voor een minder ervaren ruitertje onder goede begeleiding. Hierbij denk ik aan een ruitertje wat al zelfstandig kan galopperen.

Op aanvraag is een filmpje van zijn gangen beschikbaar. De vraagprijs is €1950,-. Keuren is toegestaan.

Ik heb de vrijheid genomen om je advertentie een beetje te herschrijven. Op deze manier geef je net wat meer informatie, ook dingen die ouders met jonge kinderen belangrijk vinden (dat hij vriendelijk en braaf is etc.).

Verder zou je bijvoorbeeld kunnen kijken of je voor €50,- een fotoshoot kan boeken met een fotograaf. Je hoeft geen hele spannende dingen, maar een paar goede, nette standfoto's, 1 of 2 foto's van iedere gang en een mooie hoofdfoto als aandachtstrekker.

Dit is een hoop blabla. Zou het direct weg klikken; ik zoek een pony, geen boekwerk. Hou het juist kort en bondig, als mensen dat aanspreekt vragen ze wel verder! 80% van wat er nu genoemd is interesseert mij geen ene reet als ik op advertenties ga selecteren.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 21:22

Volgens mij ga ik niet overal tegen in maar oké?
Ik heb gezegd dat ik iets met de tips ga doen die ik nuttig acht.
Ik ga morgen nieuwe foto's maken en er komt een ruiter rijden met springzadel wat ik film zodat ik dat in de advertentie kan zetten.
Het enige waar ik tegenin ga is dat ik de manen moet afknippen want dat ga ik dus niet doen.
Voorderest ga ik hier verder niet meer op in, ik vraag om advies niet om volledig afgekraakt te worden.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:28

Jammer TS, er worden nuttige tips gegeven maar ik vind nou niet dat je er goed mee omgaat... Er wordt zelfs aangeboden om jou te helpen met foto's en rijden, maar daar ga je niet op in.
Voor ons maakt het niet uit of die pony verkocht wordt hoor, het is voor jou en jij vraagt hier tips. Dat je die manen niet wilt afdoen, prima, maar met lange manen kan je een pony netter voorstellen dan dit.

Succes met de verkoop iig.