Dreams do come true! Officieel grand prix & zilver op BK

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 11:23

_/-\o_ respect wat jullie allemaal bereikt hebben. Klasse.
Ik vind jullie leuk samen.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 11:43

Als jij zo doorgaat met presteren bieden de sponsoren en paarden rijden tegen betaling zich vanzelf aan :P ;)

tienus63

Re: Dreams do come true! Officieel grand prix & zilver op BK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:54

Gefeliciteerd met je baan!!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:40

Fijn dat je er zo open over bent! Vraagje.. Staat los van de topprestaties met je mooie paarden. Voel je je weleens onzeker tegenover de slanke amazones? Of voel je dat je weleens raar wordt aangekeken omdat je niet in het 'normale' plaatje past? Ik vond mezelf ook te zwaar voor mijn paard en ben daardoor 10kg afgevallen, nog 5 en dan zit op een normaal gewicht (65) dit heb ik voor mezelf gedaan maar ook zeker voor het plaatje. Omdat ik me wel onzeker voelde. Hoe sta jij hierin? Je hoeft er natuurlijk geen antwoord op te geven. :-)

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 16:33

Ik zeg altijd, mij mag je alles vragen alleen m'n pincode geef ik niet haha. Toen ik begon bij de young riders en de eerste keer internationaal ging had ik het wel een beetje. Dat was ook met Varnoldi. Ik was toch "anders". Nu heb ik daar totaal geen last meer van. Met Wilke heb ik het sowiso niet gehad, hij is toch al een apart figuur in de hogere dressuur dus mijn afwijkende uiterlijk past er goed bij hahaha. Nu heb ik er totaal geen moeite ben. De mensen die me kennen weten inmiddels wat ze kunnen verwachten en ik doe gewoon mijn ding. Ik ben trots op hoe ver de paarden en ik samen zijn gekomen en wat andere er van denken doet me (tegenwoordig) weinig meer. Ik heb met Wilke zelfs gehad op een groot internationaal concours dat ze aan de steward gingen vragen of ze m'n hoofdstelnummer wilde controleren want ze geloofde niet dat we in de internationale U25 rubriek hoorde (en niet in positieve zin). Zulke dingen maak je nou eenmaal
mee maar die wegen niet op tegen alle positieve reacties die ik krijg over zowel de paarden als mijzelf.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:57

Nou ja zeg, dat is maf!! :roll:

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:10

snoeppig schreef:
Ik zeg altijd, mij mag je alles vragen alleen m'n pincode geef ik niet haha. Toen ik begon bij de young riders en de eerste keer internationaal ging had ik het wel een beetje. Dat was ook met Varnoldi. Ik was toch "anders". Nu heb ik daar totaal geen last meer van. Met Wilke heb ik het sowiso niet gehad, hij is toch al een apart figuur in de hogere dressuur dus mijn afwijkende uiterlijk past er goed bij hahaha. Nu heb ik er totaal geen moeite ben. De mensen die me kennen weten inmiddels wat ze kunnen verwachten en ik doe gewoon mijn ding. Ik ben trots op hoe ver de paarden en ik samen zijn gekomen en wat andere er van denken doet me (tegenwoordig) weinig meer. Ik heb met Wilke zelfs gehad op een groot internationaal concours dat ze aan de steward gingen vragen of ze m'n hoofdstelnummer wilde controleren want ze geloofde niet dat we in de internationale U25 rubriek hoorde (en niet in positieve zin). Zulke dingen maak je nou eenmaal
mee maar die wegen niet op tegen alle positieve reacties die ik krijg over zowel de paarden als mijzelf.

Bedankt voor je reactie! Heel knap van je.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:42

Joh, er zit een stevige ruiter op een paard en meteen veel commentaar. Als er een slanke man van 198 cm op had gezeten met hetzelfde gewicht, dan had je niemand er over gehoord.

Gewicht zou de discussie niet moeten zijn. Je bereikt dit niveau niet met een super gezond paard op die leeftijd als het paard overbelast werd. Of is paardensport alleen nog maar voor slanke mensen weggelegd?

Ik vind het een top prestatie, gewicht en het ideale plaatje heeft er niets mee te maken!

TS echt groot respect dat je zo open bent en eerlijk antwoord geeft. Ik had denk ik niet zo aardig gereageerd. Weer een top prestatie!

Valeska1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:51

Oprecht interessant hoe je reageert op alle vragen! Ongenuanceerde kritiek krijg je helaas altijd in de paardenwereld. Geweldig dat je het weet te combineren met een "ander" leven! Zo zie je maar weer, het kan ook zonder oneindige sloten geld en een familie in de paarden. Ik vind het leuk om je topic te volgen en kijk uit naar je volgende topics!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:02

Top TS! Heel wat mensen kunnen een voorbeeld aan jou nemen.
Studie, topsport en een uitdagende baan - een onafhankelijke geest en positieve instelling.
Chapeau.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 22:55

Van harte Melanie met je debuut.

Ben ik nou de enige die ziet dat jij veel afgevallen bent?
Vindt er super uit zien, veel plezier en succes verder :D

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 01:10

Vind het toch wel machtig knap wat je allemaal presteerd. Wilke is Echt een fijn voorbeeld van een dressuur fries, hoe het dus toch Echt kan.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 04:24

Ik ben eigenlijk meer een stille meelezer. Maar wil toch even reageren.

Ontzettend knap wat je bereikt hebt! Petje af. Wat de discussie betreft, vind ik dat je geweldig reageert +:)+

Ik herken je situatie. Het blijft moeilijk, bij mij blijft de twijfel toch telkens ontstaan. Wel op stappen of niet op stappen..

Mijn pony's (ik ben zelf ook een mini) laat ik (slechts) 1x per jaar helemaal van top tot teen checken.
De ene rij ik inmiddels 13 jaar en heel cru als hij het niet aan zou kunnen zou hij inmiddels wel versleten zijn lijkt me..

Overigens heb ik voor mezelf wel een gewichtslimiet. Kom ik daar boven stap ik simpelweg niet op. Maar dat is ieder voor zich en ik heb mini pony's waar jij reuzen hebt haha :D

Petje af! Je weet zelf het beste wat je beestjes aan kunnen!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:00

Gefeliciteerd, mooie prestaties! Leuk om te lezen dat je met Varnoldi ook zo goed op dreef bent.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:14

snoeppig schreef:

Ik werd ooit met mijn fries verzocht het losrijterrein te verlaten door bepaalde amazones omdat zijn lompe gangen hun paarden van slag maakten. Hebben het inderdaad ook via de stewards proberen te spelen.
Ik was toen iets jonger en het raakte mij wel behoorlijk. Werd letterlijk weggepest.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:25

Ik vind je met beide een topcombinatie en ik vind het wel een passend plaatje. Ik zie twee vrolijke paarden die beide op top niveau lopen en toch al wat ouder zijn. Dat mochten sommige mensen willen.

Ook respect voor je manier van reageren.

Heel veel succes met beiden in de Grand Prix!!

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:30

Wat ontzettend knap!

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 11:32

Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties!!

@ania: herkenbaar! Hebben ze bij mij ook wel eens gevraagd omdat een paard bang was voor die van mij (was op een internationale U25 wedstrijd!) ik kwam uit m'n proef en wilde hem nog even uitdraven en en rustig uitstappen (was binnen). Kwam de trainer/groom of moeder naar me toe of ik buiten oo het terrein uit wilde stappen want zij moest nog starten en ze kon niet losrijden als ik in de baan was met Wilke... Nou je snapt wel dat ik hem eerst even rustig heb uitgedraafd voordat we buiten uit zijn gaan stappen!

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:52

Wat een pracht paarden heb jij TS! En heel knap dat je zo ver bent gekomen! Dat hoop ik ooit een keer te bereiken (dromen mag altijd :+ ). :)

Over het commentaar op je postuur snap ik wel. De dressuurwereld is hard en er is altijd wel iets op aan te merken. Maar het lijkt mij dat je zelf hier wel van bewust bent en dat je daar op een goede manier mee omgaat, zo te lezen doe je dat inderdaad ook.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:10

Ik heb al vaker posts van jou langs zien komen en misschien heb ik er eerder overheen gelezen maar RESPECT wat jij allemaal doet en welke ballen (figuurlijk bedoeld dan he :D ) jij in de lucht houdt!
Ik vind het echt heel knap dat je op dit niveau rijdt met ook nog een baan en huishouden ernaast.
En daarnaast geniet ik gewoon van de fotos, prachtige paarden die heerlijk aan het lopen zijn en een amazone die net als ikzelf een maat meer is, geweldig.
Een verademing om te zien dat een zwaardere amazone ook zo ver kan komen naast alle uberslanke dennen met een modelfiguurtje ;)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:25

Wat een leuk verslagje :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 09:26

RESPECT, voor alles!!! _/-\o_

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 10:04

Wauw wat leg je alles duidelijk uit, heel fijn!

Hier in Friesland heb je tegenwoordig bijna alleen maar Friezen in de dressuur, dus val je juist helemaal niet meer op. Echt mooi om te zien, hier is het dus al normaal en lopen er al veel op z-niveau :)