Er is altijd wel iets met die ruitersportzaken, toch?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:20

Prettig en belangrijk in een winkel (welke winkel dan ook) is een duidelijke indeling.
Een indeling van producten op merk vind ik bijvoorbeeld heel lastig, als ik een rijbroek zoek maakt het merk me niet uit en dan is het heel lastig als de rijbroeken verspreid door de hele winkel hangen. Maak gewoon een afdeling rijbroeken, en verdeel binnen die afdeling op merk, voor mensen die dat prettig vinden.

Verder verwacht ik personeel met enige kennis van zaken.
Werk je in een ruitersportwinkel, dan ga ik er van uit dat je weet wat een martingaal, springschoenen en bodyprotector is en je me daar iets over kan vertellen. Of in elk geval, dat één van de personeelsleden dat kan en je er iemand anders bijhaalt als je het zelf niet exact weet. Je hoort soms echt volslagen onzin ('met een martingaal kan je zijn hoofd vastbinden') tot en met echt gevaarlijke dingen ('het is niet erg dat deze cap wat los zit en wiebelt, als jij hem maar mooi vindt). Dat kan écht niet. Weet waar je het over hebt.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:27

Met stip op 1 de grootste frustratie:
1) Onkundig / foutief advies, zeg dan gewoon dat je het niet (zeker) weet.
2) Lang moeten zoeken naar iets. Alles door elkaar ligt / hangt. Je geen overzicht hebt, of producten op rare plekken liggen. Een half uur op zoek naar die ene deken in de goede maat...
3) Moeten wachten op producten of producten die niet in het standaard assortiment zitten. Ik vind het ook wel zo fijn als producten gewoon op voorraad zijn, zeker met actieproducten. Vaak heb je iets direct nodig, is het dan niet op voorraad dan ga ik naar een andere zaak. Gebeurt dat vaker dan ga ik gewoon niet meer naar die winkel.
4) Lange rijen bij de kassa. Staat er een hele lange rij bij de kassa? Dan draai ik vaak om en ben ik weer weg.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:38

Divoza blijft een vreemd geval... Ik had vorig jaar keurig mijn gehuurde Birth-alarm teruggebracht en kreeg in oktober een brief met het verzoek het Birth-alarm terug te brengen. Inclusief factuur; huur is 50 euro per week, dus stevig. Uiteindelijk (zoals altijd daar, dat is ook weer waar) alles recht gebreid, maar ik heb heel veel moeite moeten doen. Er is vaker gedoe met facturering, hun website is niet up to date. Het personeel is soms top, maar vaak zien ze je niet staan of hebben ze nergens verstand van.
Ik heb een aantal keren met een manager gesproken, en altijd werd alles direct goed geregeld. Inclusief excuses enz. Het lijkt dus of ze het allemaal niet zo slecht bedoelen, er gaat alleen veel te vaak iets fout...

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:40

wij hebben een ruitersportzaakje in wognum .
het nare vind ik dat er geen muziek is en dat je meestal de enige klant bent . dan word je de hele tijd aangekeken door de mevrouw achter de balie waar ik super zenuwachtig van word en eigenlijk het liefste weer weg wil gaan

TinGu

Re: Er is altijd wel iets met die ruitersportzaken, toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:48

Al jaren vaste klant bij de ruitershop die op stal zit. Eenmans(vrouws)zaak, en echt heel kundig. Had jaren en jaren hetzelfde merk rijbroek, maar door modelverandering paste deze niet lekker meer. Dus allerlei broeken gepast op aanraden van de eigenaresse, en ruim een half uur later 2 prachtige en heerlijk zittende broeken meegenomen.
Zelfde verhaal met nieuwe cap: veel uitleg, goede service, ik ben blij weggegaan met een mooie nieuwe cap. (en de 15% korting die de week erop pas in zou gaan)

Hier in de omgeving zitten nog meer ruiterzaken. Toen ik mijn eerste paard kocht bij een van die zaken geweest (ook niet van een grote keten). Eigenaresse wist dat ik een paard had gekocht, en dacht blijkbaar "Kassa!" }>
Heel vriendelijk, tot bleek dat ik alleen een bitje en een paar nieuwe teugels wilde.... 8)7 Toen werd ik ineens 'gewoon' een klant, en wist ze niet hoe snel ze door moest naar de volgende.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:11

GOEDE service, geen stomme tegoedbon alles het niet past bijv.
Basis assortiment op voorraad!!
Voldoende kennis van producten
Gemeende interesse tonen in de klant. Niet 100x vertellen dat jij beter kan rijden dan de klant.
Rij ervaring hebben! Als een klant een rijtechnisch probleem heeft dat jij daar op in kan spelen en zo het juiste bit(?) / Zadelonderlegger of misschien wel het juiste hulpmiddel kan adviseren.

Niet meteen achter je aan hobbelen ja als je aan geeft dat je wil kijken.
Een winkel die georganiseerd is. Waar overal een prijskaartje aan hangt met goede prijs goede maat etc.

Bij een webshop duidelijke omschrijving ook hoe je iets moet onderhouden of hoe de maten on elkaar zitten. Duidelijke foto's van eventueel verschillende hoeken!
Snelle verwerkingsproces en snel beantwoorden van mails.

Maar conclusie eigenlijk gewoon super goede service. +:)+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:58

xxCYNNxx schreef:
edit; o en nu bedenk ik me op eens; wat ik ook erg irritant vind van ruitershops; er zijn zo weinig zadelvormige dekjes te vinden. En als ze er al zijn, is het maar 1 of 2 en dan vaak alleen voor vzh zadels. Voor dressuurzadels zijn alleen die vierkante lappen te krijgen lijkt het wel; ben dus nog steeds zoekende voor 1 voor een dressuurzadel (ik zoek zwart met rode bies )

Ik ben ook nog op zoek naar een zadelvormig dekje, maat paard dressuur. Kleur maakt me eigenlijk niet eens uit, als mijn paard z'n warmte maar beter kwijt kan dan bij zo'n vierkante.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:03

Wij hebben hier een hele fijne ruitersportzaak in de buurt. O.a. wat ervoor zorgt dat ik er graag naar toe ga:
- Komen nooit achter je aan gehobbeld, laten je lekker rondkijken en als je vragen hebt helpen ze je graag, maar zijn er niet op gericht om je iets aan te smeren. Ze laten je lekker met rust, heerlijk :)
- Bij binnenkomst wordt je altijd al heel vriendelijk, met een brede (niet gemaakte) lach begroet. Vrolijke mensen :)
- Ze doen nooit moeilijk over ruilen, kan ook altijd zonder bon.
- Nette prijzen
- Veel spullen en maten

Enige wat ik mis zijn bitloze hoofdstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:04

Ingrid_92 schreef:
Wij hebben hier een hele fijne ruitersportzaak in de buurt. O.a. wat ervoor zorgt dat ik er graag naar toe ga:
- Komen nooit achter je aan gehobbeld, laten je lekker rondkijken en als je vragen hebt helpen ze je graag, maar zijn er niet op gericht om je iets aan te smeren. Ze laten je lekker met rust, heerlijk :)
- Bij binnenkomst wordt je altijd al heel vriendelijk, met een brede (niet gemaakte) lach begroet. Vrolijke mensen :)
- Ze doen nooit moeilijk over ruilen, kan ook altijd zonder bon.
- Nette prijzen
- Veel spullen en maten

Enige wat ik mis zijn bitloze hoofdstellen.

Klinkt als heerlijk Ingrid! Zo zou het moeten! :)

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:11

bigone schreef:
Vooral kledingverkopers die precies weten dat ook een jeans lengtemaat 32 toch echt wil past terwijl je net verteld hebt dat het minimaal lengte 34 moet zijn van hun assortiment. En dan nog een keer proberen je te overtuigen. Ik heb dat broekie aangekeken en gezegd dat hij eerst maar eens de collectie moest leren kennen om dan advies te kunnen geven. He didn't like it. Eigenwijze snotneus.

Ohja zoiets had ik ook: vroeg medewerker welke merken/modellen lang vallen en kreeg als antwoord dat ik moest gaan passen. Ja leuk 300 verschillende broeken passen....

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:20

Wat ik heel irritant vind is als kleding per merk/model of kleur gesorteerd op rekken hangt. Waarom niet gewoon per maat?
Vaak is het heel lastig zoeken naar kaartjes in of aan de kleding en doordat ik een grotere maat heb is de keuze niet zo groot. Vervelend als je dan hele rekken door moet zoeken om te zien of een model in mijn maat gemaakt wordt.
Een andere oplossing is een maataanduiding/kleurcode op het hangertje zodat je in een oogopslag ziet of jouw maat er tussen zit.
Zoiets: http://www.dekledinghangergigant.nl/maa ... c-157.html

Of shirtjes in maat XXL (ik blij) maar dan blijkt dat mijn vriendin met maat 40 ze nog maar net aan kan(dooie mus)

Edit:
Ook van ieder merk ook paslaarzen in een grote kuitmaat aanwezig zodat je in ieder geval kan passen, een speciale kleur of uitvoering op bestelling is dan niet erg je weet dan al wel dat wat je bestelt ook gaat passen.

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:33

Dat er nooit spullen voor kleinere pony's zijn :o

WonderBron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:33

Veel van de hierboven genoemde dingen zijn inderdaad herkenbaar. Als beginnend ruiter vind ik het leuk om af en toe rond te kijken in ruitersportzaken om me te oriënteren op materialen en spullen die te koop zijn.

Het grootste nadeel vind ik altijd dat ruitersportzaken voor 80 procent gericht lijken te zijn op dames... Bijna alles dat er wordt getoond heeft wel een glitter, glim of roze accent. Vaak hangen de specifieke spullen voor heren ergens in een hoekje aan een klein rek en is het aanbod van diverse maten beperkt.

Een andere irritatie is het niet op orde hebben van de indeling dan wel sortering. Als ik op zoek ben naar een paar leren rijhandschoenen verwacht ik dat deze netjes per type op maat gesorteerd hangen, niet allemaal willekeurig door elkaar in een bak liggen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:47

Mogen best vragen of ik hulp wil, maar als ik zeg dat ik even wil rondkijken, niet gaan stalken.
Personeel dan wel aanwezig is, maar duidelijk niet van plan is om te komen helpen, maar druk is met zichzelf dan wel een collega.
Basis collectie op orde.
Alles netjes en goed geprijsd en van juiste maat voorzien.
Op maat hangen van zaken, niet op kleur of collectie, dan zoek je je dood en zit er nog steeds geen passende bij.
Bij de kassa correct aanslaan.
Verstand van zaken hebben en als niet alle personeels leden dat hebben er iemand bijhalen die wel kennis van zaken heeft

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:50

CharlotteR1 schreef:
ikkebenhier schreef:
Scheermachines en scheermessen...
Ben er al verschillende keren voor van ruitershop veranderd.
de ene waar ik altijd naartoe ging, daar heb ik een paar keer verkeerde messen mee terug gekregen (na het slijpen dus).
Of messen die heel slecht geslepen waren.
Of ik vroeg of ze kleine messen van tondeuzes ook konden slijpen... 'ja hoor geen probleem'. Meerdere keren binnen gedaan, maar het scheerde gewoon geen haar eraf na het 'slijpen'. Later in een andere ruitershop gehoord dat ze dat type messen eigenlijk niet kunnen slijpen. nou leuk, konden ze niet even op voorhand zeggen natuurlijk...

En ook voor het onderhoud/reparatie van mijn scheermachines. Wat een ramp elke keer!
Mijn machine dat zogezegd de week erna al terug zou zijn, is 2 maanden weg geweest.
En het probleem was niet opgelost, ik kon de machine nadien nog 2 week terug binnen brengen.Natuurlijk kreeg ik wel elke keer de rekening voor het 'onderhoud en controle'

Of ga ik mijn scheermachine terug ophalen, krijg ik te horen 'oh maar die had je toch al opgehaald? die staat hier niet meer'... uiteindelijk toch nog ergens gevonden nadat ik bleef doorgaan dat ik hem echt nog niet opgehaald had.
Of ik vraag om mijn scheermachine te controleren, omdat hij het haar niet 'pakt'. Messen zijn wel oke want andere machine is geen probleem met dezelfde messen. Ik doe dus een hele uitleg over wat het probleem is.
Krijg ik na 2 weken telefoon om te vragen wat ook alweer het probleem was met de scheermachine, want ze hadden hem getest en 8u laten draaien ofzo, en hij viel echt niet uit hoor!
Nee tuurlijk niet, dat deed hij ook niet... ik zei niks van dat hij haperde of uitviel hoor. De messen nemen het haar niet. Krijg ik te horen, ja dat kunnen we hier natuurlijk niet testen... grrrrrrr

Ik heb nog steeds geen ruitershop gevonden die reparaties of onderhoud aan scheermachines doet en gewoon een correcte service heeft. (de hierboven genoemde ruitershop is de enige die ik ken hier in de buurt die onderhoud en/of reparaties doet of de machine opstuurt voor reparatie)

Doen de meeste ruitersportzaken die scheermessen verkopen dat niet? M'n moeder heeft gisteren nog scheermessen laten slijpen voor een klant. Dacht eigenlijk dat die service standaard was :)

De messen slijpen wel, maar onderhoud/reparatie van scheermachines meestal niet...
(was misschien niet zo duidelijk in mijn post)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:50

In mijn ogen kun je het maken of verpesten met je service. Hier vlakbij zit ook een winkel die onder andere paarden spullen verkoopt. Wat je ook nodig hebt of wilt laten maken, ze denken altijd met je mee en doen er alles aan om je goed te helpen. Het assortiment is niet mega, maar alles wat je nodig hebt, is er. En anders willen ze ook altijd alles wel voor je bestellen.
Wat ik erg vervelend vind zijn opdringerige verkopers. Of juist die er geen verstand van hebben of onverschillig zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:57

Waar ik me met betrekking tot ruitersportzaken écht aan erger, is hoe de klanten op het internet over de medewerkers praten. Als ik Bokt moet geloven, werken er alleen maar verschrikkelijke mensen bij Divoza en EJ.

Ik kom vrijwel altijd bij Divoza, is dichter bij, ik vind de winkelervaring prettiger en ze hebben hun voorraad gewoon beter voor elkaar dan EJ. Ik heb bij EJ al eens een half jaar op een bepaald product gewacht, wat ik intussen al niet meer nodig had. Kreeg natuurlijk keurig mijn geld terug. Maar dit heb ik vaker meegemaakt en ook al heel erg veel gehoord in mijn naastje omgeving. Maar ze hebben nog nooit raar tegen me gedaan.

Ik vraag me altijd af wat die mensen die rare uitspraken te horen krijgen van de medewerkers zelf hebben gezegd. Of dat ze het zich soms inbeelden dat het gezegd werd. Of het misschien verzinnen.

Ben je van het bitloos en boomloos, en je komt bij Divoza of een andere gigant? Moet je niet vreemd opkijken dat het winkelpersoneel hier niet heel erg veel verstand van heeft en dus wat voorzichtiger met het geven van advies omgaat. Nee, je bent niet minder...
Vraag me af of die mensen als met een gebogen rug naar binnen gaan en zichzelf meteen min praten en de gezichtsuitdrukking gaan overinterpreteren.

Je gaat er toch heen voor je hobby? Je gaat toch niet voor het personeel dat er misschien eens iets van denkt? Of die misschien denkt: Jeetje, had ik maar een eigen paard in plaats van een verzorgshet.
Je voelt toch ook geen ogen in je rug branden van medewerkers bij de AH als je het huismerk koopt? *zucht*

En geen kortingen? Ik kocht onlangs een jas met 50% korting, perfecte tussenjas! En dat terwijl het nog zomer is!

Nouja, ergernissen heb ik dus niet zoveel. Maar ik vind het wel heel erg belangrijk om een goede voorraad te hebben. Dat betekent niet dat je alles constant op voorraad moet hebben, maar wel dat je eenduidig moet kunnen aangeven dat iets leverbaar is binnen een X aantal dagen. Of dat het volledig uitverkocht is (uit de collectie) etc.
Bij EJ hoorde ik destijds dat mijn bestelling er een week later zou zijn. Meerdere keren gebeld, maar ze wisten het niet. Na een half jaar werd ik gebeld dat mijn bestelling er was. Ja, dat vind ik slecht.
Onlangs ook wat besteld door een vriendin bij EJ, zou over vier dagen geleverd worden, uiteindelijk bleek het ineens niet meer op voorraad te zijn. Een keer vind ik niet erg, maar ik heb het van EJ al vaak gehoord.

Ik begrijp overigens ook niet waarom mensen van een grote zaak expertise verwachten op de kleine vlakken. Wil je een goed passend bit en ben je erg precies daarin? Waarom naar Divoza als er bitfitters bestaan? Voor een zadel geld hetzelfde.
Ik weet dat ze bij Divoza wel veel scholing krijgen over nieuwe producten (indien de fabrikant/het merk/importeur dit aanbied) en dat ze vaak zelf ook spullen mogen uitproberen. Maar daarmee kan je geen 100% expertise verlangen voor de prijzen die je moet betalen. Want reken maar dat die met die expertise hoger zouden worden...

TS, realiseer je dat je het niet voor iedereen goed kan doen en dat er altijd wel iemand is die een negatieve ervaring online plaatst. Probeer het zo goed mogelijk te doen voor de anderen en je zult zien dat één negatieve ervaring een hele hoop kritiek zal krijgen van al die mensen die wel een positieve winkelervaring bij jullie hebben. Want er is er altijd wel eentje die NOOIT tevreden is en dat ook NOOIT gaat zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:01

future_vet schreef:
bigone schreef:
Vooral kledingverkopers die precies weten dat ook een jeans lengtemaat 32 toch echt wil past terwijl je net verteld hebt dat het minimaal lengte 34 moet zijn van hun assortiment. En dan nog een keer proberen je te overtuigen. Ik heb dat broekie aangekeken en gezegd dat hij eerst maar eens de collectie moest leren kennen om dan advies te kunnen geven. He didn't like it. Eigenwijze snotneus.

Ohja zoiets had ik ook: vroeg medewerker welke merken/modellen lang vallen en kreeg als antwoord dat ik moest gaan passen. Ja leuk 300 verschillende broeken passen....

Dit heb ik dus aaaaltijd in gewone kledingzaken. In rijbroeken deert het me weinig dat een broek te kort is, maar bij gewone broeken. En dan komen ze aan met een broek, zeg ik: Die is te kort.
"Nee hoor, deze broek is heeeeel erg lang, valt echt heeeeel erg lang." (blablablabla)
En dan trek je 'm aan... Past echt niet... :') (ver boven de enkels, 7/8 broek) Zeggen ze: "Oh ja, hij is wel een beetje te kort."
Ja jemig domme snol, luister dan gewoon naar me!

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:57

tiwi1969 schreef:
Wat ik heel irritant vind is als kleding per merk/model of kleur gesorteerd op rekken hangt. Waarom niet gewoon per maat?
Vaak is het heel lastig zoeken naar kaartjes in of aan de kleding en doordat ik een grotere maat heb is de keuze niet zo groot. Vervelend als je dan hele rekken door moet zoeken om te zien of een model in mijn maat gemaakt wordt.
.

Ik heb dit juist niet!
Ik vind het bij de EJ gruwelijk vervelend dat alles op maat hangt....
Ik ben vrij dun met lange benen en heb als enige eis verder dat het geen heupbroek is maar een hoger model (welke overigens alleen boven de €150 te vinden zijn, ook een ergernis voor mijn portemonnee).
Dan wil ik graag van een model broek 3 verschillende maten mee nemen naar een pashok (mijn gebruikelijke maat en 1 groter en kleiner, voor als ie anders valt). Dat is bijna geen doen... Ben een uur aan het zoeken voor ik hetzelfde model in een andere maat heb gevonden.
Liever heb ik zoals bij Divoza dat de rijbroeken op merk, model en daarna op maat zijn gesorteerd.

Wat ik verder irritant vind, wat Divoza ook heeft, zijn van die rekken met 'setjes' dus broek, shirt, vest.. En die hangen dan niet tussen de rest (wel gesorteerde) spullen. Zo heb ik een van mijn nu favoriete rijbroeken pas gevonden nadat een medewerker met de ingeving kwam dat een van die broeken in de sets wel eens zou kunnen passen. Daar had ik nooit zelf gezocht.

En inderdaad wat ik al eerder las: een winkel waar geen zacht muziekje op staat, voel ik me ook vreselijk bekeken.

Edit: en dus broeken met een lengte maat van minimaal 34! Zijn zo moeilijk te vinden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:48

Ik zat echt na te denken over slechte ervaringen maar ik kan maar op 1 dingetje komen. Ruitersportzaak waar ik een capcover wilde kopen. Medewerker neemt me mee naar de afdeling waar de peesbeschermers liggen en zegt.. zoek er maar een uit :+
Die winkel is gewoon niet mijn winkel. De keren dat ik er ooit geweest ben kreeg ik ook elke keer van dezelfde medewerker te horen: deze (bijv. rijbroek) is heel fijn, die heb ik zelf ook. Terwijl ik zeker weet dat mevrouw helemaal niks met paarden doet zelf.
Ben er dus ook al jaren niet meer geweest.

Bij ons in de buurt liggen een aantal ruitersportzaken en dat zijn vooral kleine zaakjes waar personeel in staat dat zelf de eigenaar is en ook zelf rijdt. En dus weet waar ze het over hebben. Waar het altijd gezellig is, je een kopje koffie krijgt. En waar ze vooral spullen hebben voor mensen met paarden en niet voornamelijk spullen voor mensen die soms bij iemand anders op een paard stappen. Plaatsen waar ik altijd fijn geholpen wordt en ook terecht kan als er iets mis is.
Dus over het algemeen heel tevreden :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:54

Ik wil graag spullen in het echt voelen en bestuderen, maar nergens in de buurt is een ruitershop met mini maat spullen. Hier zit alleen een ej, maar voor borstels enzo ga ik wel naar de welkoop. Die is goedkoper haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:42

Wauw Janine.. Ik had het persoonlijk alleen over de niet klantvriendelijkheid en het ongeïnteresseerde gedrag van de medewerkers in de winkel (Divoza) (het is het visitekaartje van het bedrijf!!!!) , en ja ik ben altijd vriendelijk en beleefd in winkels maar ik ben verdorie wel klant en het gros van het personeel straalt daadwerkelijk uit dat ze zich (op z'n zachtst gezegd) niet echt prettig voelen in de winkel en weinig zin hebben om je te helpen of te voorzien van info. Zo zijn er meer die tegen hetzelfde probleem aanlopen, ik hoor het links en rechts om me heen. Dus als ik dan de keuze heb, rijd ik liever door naar Epplejeck.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:14

Ik vind het altijd erg prettig als ik netjes begroet wordt door winkelmedewerkers. Op die manier nodigt het voor mij uit om binnen te komen. Een medewerker hoeft van mij niet per se te vragen of ik hulp nodig heb, maar als ik duidelijk zoekende ben is het wel fijn als een medewerker daarop kan anticiperen.

Laatst liep ik ook in een winkel en heb ik ruim een half uur gezocht naar iemand die mij kon helpen omdat ik iets niet kon vinden. Er stond één medewerker achter de kassa maar deze was druk met de rij wegwerken. De rest van het personeel was (blijkbaar) in het magazijn en kon mij dus ook niet helpen. Op een gegeven moment ben ik maar gaan afrekenen en toen ik bij de kassa vroeg of zij dat bepaalde product misschien ook hadden kreeg ik het antwoord "Ja, dat hebben wij, maar anders moet je het even aan iemand in de winkel vragen" waarop ik dus aangaf dat er niemand in de winkel was, "Oh, dan zijn ze vast druk in het magazijn" en mevrouw begon mijn producten te scannen en ik mocht afrekenen. 8)7 Prima hoor, dan koop ik het product wel ergens anders.

Daarnaast vind ik het altijd wel fijn als er voldoende producten (in alle maten) op voorraad zijn. Waar ik vaak tegenaan loop is dat er echt alleen producten liggen in maat Full en daar heb je simpelweg niets aan als je voor spullen in maat Shet komt.

Ik vind vriendelijk personeel dat je graag wil helpen en eerlijk advies geeft erg belangrijk. Als een medewerker het antwoord op mijn vraag niet weet, vind ik dit geen probleem als dit maar eerlijk aangegeven wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:57

Inderdaad: een vriendelijke begroeting alleen al, maakt een hoop verschil Nuray!

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:04

Picasso schreef:
Wauw Janine.. Ik had het persoonlijk alleen over de niet klantvriendelijkheid en het ongeïnteresseerde gedrag van de medewerkers in de winkel (Divoza) (het is het visitekaartje van het bedrijf!!!!) , en ja ik ben altijd vriendelijk en beleefd in winkels maar ik ben verdorie wel klant en het gros van het personeel straalt daadwerkelijk uit dat ze zich (op z'n zachtst gezegd) niet echt prettig voelen in de winkel en weinig zin hebben om je te helpen of te voorzien van info. Zo zijn er meer die tegen hetzelfde probleem aanlopen, ik hoor het links en rechts om me heen. Dus als ik dan de keuze heb, rijd ik liever door naar Epplejeck.

Ik ben het hier mee eens. Ik kom nooit meer bij de Divoza, ik vind de medewerkers bij het filiaal bij mij in de buurt heel erg uit de hoogte en verwaand.