Hoelang rij jij al paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:23

Ik rij nu 22 jaar, waarvan 15 jaar een eigen paard gehad. Ook veel in de paarden gewerkt, wereldwijd in allerlei disciplines.

Quarter1994

Re: Hoelang rij jij al paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 22:04

Paardenvirus als je eenmaal hebt kom je niet meer van af

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 22:07

ik rijd 15 bijna 16 jaar paard

Ooit begonnen als 6 jarige op de manege en daar jaren gelest, 3 maneges versleten en besloten een eigen pony te kopen (weliswaar een shetlander maar ik was zelf ook nog klein en veel van geleerd)
Kleine kindjes worden groot en helaas heb ik om die reden mijn shetlander na 3 jaar weer verkocht (aan een super leuke nieuwe eigenaar die haar 6 jaar later nogsteeds heeft)
Weer gaan lessen op een manege en ondertussen ook bijrijdpaarden gehad.

Getsopt met manege lessen op mijn 16e omdat ik niet echt verder meer leerde,
Op mijn bijrijdpaard toen verder gereden, inmiddels een ander paardje dat ik rijd en geen manegeles meer maar privé les wat me veel beter bevalt, even mijn 16 jaar samengevat :P

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 22:49

Ik rij zo'n 25 jaar paard.
Begonnen op de manege. Eerst pony's, daarna paarden.
Eerste verzorgpaard stond in een weitje in de buurt. Vooral veel borstelen. Toen een paardje gevonden waar we ook op mochten rijden. Die is toen heel plotseling overleden aan koliek.
Later ben ik op een pensionstal gaan rijden. Ik reed daar verschillende paarden. En ik mocht ook lessen vogen bij de ruiterclub. Fantastische tijd gehad daar. Tot ik het te druk kreeg met afstuderen en werken. Toen reed ik nog maar heel weinig. Omdat ik het zo druk had weer gewoon op de manege gaan rijden. Daar verschillende bijrijdpaarden gereden. En toen werd ik zwanger. Tijdje niet gereden. Maar toen een vriendin van mij zwanger werd heb ik haar paard mogen rijden. En daar rij ik nog steeds op.

Ik heb heel veel verschillende paarden gereden.
Heel veel buiten gereden. Zo'n 20 jaar les gehad. Dressuur en springen op manege wedstrijden.

Ik heb nooit de mogelijkheid gehad om een eigen paard te kopen. Mijn ouders vonden het te duur. Toen ik op mezelf gING wonen had ik echt geen tijd. Later geen geld. En nu... heb ik eindelijk een wei aan huid en lijkt het er echt van te gaan komen. Over een paar maanden is de verbouwing af. En dan kan ik gaan rondkijken voor een eigen paard.

Er zijn perioden geweesr dat ik 3/4 keer per week reed. En tijden dat het me maar 1 keer per maand lukte.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 23:34

Ik ben begonnen met 6 op een manege, vriendinnetjes reden en ik ging eens mee ik was verkocht. Ervoor wel op paarden gezeten maar niet echt zelfstandig gereden.

Met 14 begon ik met bijrijdpaarden. Ik rij dus nu uhm 22 jaar

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 05:32

27 jaar pfff wat word ik oud zeg!! Nooit gestopt tussen door.
En sinds 14 jaar een eigen paard.
Ben verslaafd...

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 06:35

Ben begonnen toen ik 10 was, nu 23. De eerste 5,5 jaar op maneges gereden, daarna nog 5 jaar op verzorgpaarden gereden incl privéles en sinds 2 jaar eigen paarden :)

BlackHallows

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:57

Begonnen op me 6e tot 19, en nu 24 jaar begin het weer op te pakken :)

naomi_rabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 16:00

Ik ben op mijn 5e begonnen, en ben nu bijna 15.
Dus al bijna 10 jaar. :)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 16:02

Van 10 t/m 26, dus 16 jaar nu :D

Op manege begonnen met her en der verzorgpaarden en na vijf jaar eerste paard voor verjaardag gekregen toen ik dus 15 jaar was. Zij is na acht jaar geleden overleden en heb deze zomer mijn ruin helemaal zelf gekocht, op mijn 25e :D Twee jaartjes dus paardloos geweest maar wel verzorgpaarden gehad.

Tijd gaat snel...

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 16:15

Sunnyenjarno schreef:
Paardenvirus als je eenmaal hebt kom je niet meer van af

Inderdaad. Geloof niet dat ze er al een medicijn voor hebben ontwikkeld. Gelukkig maar dat er met de symptomen over het algemeen best te leven valt. :D
En hoe erg wil je het hebben: Ben je verdorie toch al aardig 'volwassen', én nota bene aan het rijden, en dan nog licht blij hysterisch worden als je een paardje ziet. Heb vooral toen in een deuk gelegen om vzpaard, die achterom keek alsof ze wilde zeggen: "Kweenie hoor, maar waar denk je dat je al meer dan een uur met je dikke reet bovenop zit?!? >;) ". _O-

Als kind trouwens 6 jaar manege gereden. Nu alweer 16 jaar western, waarvan 2 jaar manege en de rest met vzpaarden en daarvoor ongeveer 5 jaar 'gewoon'. Eerst nog wel ernstig serieus western gereden maar tegenwoordig, nu mijn huidige vzpaard wat ouder wordt en ik wat krakkemikkiger, doen we meer aan wat rond hobbelen, áls ik er al nog eens op klim.

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 16:19

Ik ben een maand voordat ik 9 werd begonnen met rijden op de manege. Nu ben ik 20, dus ik rijd alweer 11 jaar paard. Nog steeds op dezelfde manege als waar ik begonnen ben. Ik heb het er nog steeds naar mijn zin, leuke paarden om te rijden, waar ik ook nog steeds wat van kan leren.
Toen ik ruim 1 jaar reed ben ik begonnen met het rijden van de FNRS proefjes, begonnen in de F1 en inmiddels bijna 10 jaar later rijd ik in de F15. Zolang ik het leuk blijf vinden ga ik daar lekker mee verder, ik kijk wel hoever ik kom. Ik vind wedstrijdjes rijden hartstikke leuk, maar wat ik het allerleukste vind is buitenrijden. Samen met je paard genieten van de mooie omgeving, dat doe ik toch het allerliefst. En gelukkig kan dat ook op de manege :)
In de toekomst hoop ik ooit een eigen paard te hebben waar ik voornamelijk lekker recreatief mee zou willen rijden, een beetje dressuur, springen, lekker buitenritten maken en af en toe een wedstrijdje.