Daphara schreef:Hoe deden jullie dat met de kosten voor die keuring?
Het lijkt me toch dat als een paard onlangs gekeurd is dat dit doorgaans in de prijs is inbegrepen.
Ik lees toch regelmatig bij advertenties waarvan het paard nog niet gekeurd is; "Keuren k.k."(voor kosten koper), maar wat als een paard dan afgekeurd wordt, moet je dan ook betalen, of betaald de verkopende partij de keuring dan?
Wat is hierbij de standaard, of verschilt dit dan per verkoper?
En wat als elk paard dan afgekeurd wordt en je moet het wel telkens zelf betalen, dan ben je zo heel veel geld kwijt en heb je nog steeds geen paard. Ook niet bepaald goed voor je budget.
(ik weet overigens niet wat een klinische keuring en röntgen keuring tegenwoordig kost, maar zal vast niet goedkoop zijn als het niet standaard is).
Ik kan je zeggen dat de helft van de paarden die ik wilde kopen destijds gekeurd waren, bij nazicht van de RXen of evt herkeuring bleken ze allemaal afgekeurd. Ik heb hier al enorm veel pech in gehad maargoed
Het is ergens een soort ongeschreven regel dat bij afgekeurd de kosten voor de verkoper zijn. Iig, zo is het bij ons ook altijd gegaan
. Is wel helemaal op de foto gegaan alvorens we hem daadwerkelijk aankochten maar nog steeds geen spijt van

. Verkocht!!