Buick training vordering

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LukieBradley

Re: Buick training vordering

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:23

Ze kunnen er een bult van krijgen maar zit op zo'n rare plek.
Dan hebben ze wel heel gek gespoten.
Genoeg verhalen van te vinden dat het dus wel kan.
Heb heel lang een topic van zoets gevolgd.
Ga je niet bang maken hihi.
Denk dat het wel mee zal vallen

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:27

LukieBradley wij spuiten de inentingen ook daar hoor, in de borstspier in plaats van de halsspier :)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:29

Nee ik bedoel dat het ook verkeerd terecht kan komen.
Weet niet precies hoe dat kwam.
Er was laatst een topic over van een pony en die pony had daardoor een wond op de borst gekregen :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:30

Djiez...
Je zegt zelf al dat je zadel te krap is en je bit te groot...

Handel eerst dat af voor je naar hulpmiddelen grijpt...

Gatverdarre zeg... Dit is geen rijden meer...

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 14:05

Ze is donderdag middag geeent en gisteren liep ze kreupel en vandaag die bult.
Heb het nagevraagd en ze is idd in der borst geëind dus het is daar van.
Stal genootje was toevallig bij de da en heeft zalf mee genomen.

Nathalie is heb dat topic ook gezien :oo

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:26

Beterschap voor je paardje!
Ik snap nog steeds niet hoe de zwaartekracht van sommige mensen in dit topic werkt :')
Als het strak zou staan zouden de clips horizontaal staan
Edit: ik kan het ook tekenen met pijlen die de krachten laten zien, als dat wel overtuigend is :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:46

Lonneke2001 schreef:
Ik snap nog steeds niet hoe de zwaartekracht van sommige mensen in dit topic werkt :')
Edit: ik kan het ook tekenen met pijlen die de krachten laten zien, als dat wel overtuigend is :')
Ik snap niet hoe blind iemand kan zijn.
Los van de clipjes. Zijn er maar 2 foto's waar de slof LOS op hangt. Dat zijn de laatste twee foto's waar het paard met slof gereden word.
Als je kijkt naar de eerste twee foto's zie je duidelijk dat de slof strak staat. En dan vooral de tweede. De eerste zou ik, gebaseerd op de lijn/hoek van de slof nog over kunnen twijfelen. Wat ik dan wel weer erg bijzonder vind. Is dat de foto's waar de slof duidelijk los hangt, het bit netjes in de mond van het paard hangt, en waar er weinig tot geen druk op de mond word uitgeoefend. Wat ik daaraan zo bijzonder vind, als je kijkt naar hoe strak de slof op de eerste twee foto's staat, en hoever het bit naar achter getrokken word, zie je dat het paard gewoon letterlijk in de krul getrokken word. Waarbij er een behoorlijke kracht op de slof gezet word. Als ze namelijk haar handen een paar cm naar voren zou zetten, komt de slof niet bepaald veel losser, en daar komt bij dat als je kijkt naar de plek waar haar handen staan, trekt ze niet eens terug. Dat houd in, dat ze gewoon grof veel druk op de mond zet. Zo werk je in de hand dat een paard inderdaad geen vertrouwen krijgt in de hand, en juist niet wil/durft/gaat zakken, wat vervolgens met een slof opgelost denkt te moeten worden.

Overigens, als we het over de clips hebben. Er zijn gewoon singellusjes voor dit soort dingen. Het clipje heeft nu namelijk niet de ruimte om los te bewegen aan de singel. Als er goed word gekeken naar de clips, is er duidelijk te zien, dat de slof aan de zijkant van de clip zit. Dus wat ik opmaak uit de foto, met nogmaals de strakke lijn van de slof te benoemen, is dat de clip vast zit. En nee ik praat geen onzin, ik heb namelijk zo al clips van slof teugels zien breken. En zie dan maar eens de schade die daar van komt op te lossen.

Nu zullen er een hoop het vast niet met mij eens zijn, maar ja daar kom je hier toch niet onderuit. Ik had ook liever een filmpje gezien van wat je daar ziet. Maar de enige foto die ik hier zie waar ik ''blij'' van word, is de 3e foto waar de slof erop staat. Daar word het paard tenminste langer in zijn lichaam. En daar staat een betere nageeflijkheid op, dan op alle andere foto's in het topic.

Als je zadel te krap is, en je bit te groot( wat eigenlijk wel mee lijkt te vallen) snap ik gewoon weg niet waar je het idee, en het lef van hebt, om op je paard te stappen en dit soort dingen uit te halen.
Dat is gewoon niet eerlijk tegen over het paard. Jij rent ook geen marathon met schoenen van twee maten te klein, een bh van 4 maten te groot en vervolgens nog een rugzak van 40 kilo op je rug. En dan kan je ook zeker niet verwachten dat als straks alles is zoals het hoort, hij gelijk loopt als een zonnetje. Want zo werk je een ''probleempaard'' in de hand, nog maar niet te spreken over medische aandoeningen.
Met alle respect, snap ik niet, dat je dit doet. En dan nog eens trots bent op wat je doet. Daarnaast, word het hard tijd voor een andere instructie. Zo eentje die met dit soort dingen aan komt, zou bij mij niet meer in de buurt van mijn paar komen.

Ik doel ook echt niet alleen op jou Lonneke, alleen jouw berichtje was een mooie om op in te haken.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:49

Mooie vos heb je! Je komt er vast wel uit in hoe je het beste hem kan rijden. Succes

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:51

kiwiwitje schreef:
Lonneke2001 schreef:
Ik doel ook echt niet alleen op jou Lonneke, alleen jouw berichtje was een mooie om op in te haken.

Ik weet niet of je doorhebt dat het best kwetsend is als je me verteld dat ik blind ben

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:09

kiwiwitje schreef:
Lonneke2001 schreef:

Sorry hoor maar wat is dit nou voor een asociale reactie? :n

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:11

Zoals aangegeven in mijn berichtje doel ik ook echt niet alleen op jou. Daarnaast werk je het zelf een beetje in de hand :
''Ik snap nog steeds niet hoe de zwaartekracht van sommige mensen in dit topic werkt :')
Edit: ik kan het ook tekenen met pijlen die de krachten laten zien, als dat wel overtuigend is :')''

Letterlijk uit je eigen bericht gehaald. En ja als je, zeker op die tweede foto, maar ook op de eerste, niet kan zien dat die slof strak staat, dan vind ik mijn opmerking niet onterecht.

@ Kayaxtg; als je alleen de Quote kan lezen en niet de rest van het berichtje, dan vind ik jouw reactie minstens zo ''asociaal'' zoals je het zelf omschrijft.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:14

- even in pb verder, sorry

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:16

Lonneke2001 schreef:
- even in pb verder, sorry

kiwiwitje schreef:
Zoals aangegeven in mijn berichtje doel ik ook echt niet alleen op jou. Daarnaast werk je het zelf een beetje in de hand :
''Ik snap nog steeds niet hoe de zwaartekracht van sommige mensen in dit topic werkt :')
Edit: ik kan het ook tekenen met pijlen die de krachten laten zien, als dat wel overtuigend is :')''

Letterlijk uit je eigen bericht gehaald. En ja als je, zeker op die tweede foto, maar ook op de eerste, niet kan zien dat die slof strak staat, dan vind ik mijn opmerking niet onterecht.

@ Kayaxtg; als je alleen de Quote kan lezen en niet de rest van het berichtje, dan vind ik jouw reactie minstens zo ''asociaal'' zoals je het zelf omschrijft.

*kopie*: ''Ik doel ook echt niet alleen op jou Lonneke, alleen jouw berichtje was een mooie om op in te haken.''

Met alle respect hoor. Maar ik geef het nu voor de tweede keer aan, dat ik het niet alleen op jou richt. Dus van een persoonlijke reactie zoals je zei is gewoonweg geen sprake.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 21:35

Ik dacht dat mijn bit wel te groot is, maar las hier dat aan beide kanten 1cm mag 'uitsteken' dus ga dat even opmeten.
Het is niet dat ik niet meer met dit zadel mag rijden.
Maar ik vind hem niet top meer liggen.
Maar 9 september gaan we naar horse event en dan even kijken naar verschillende zadels.

Zijn al veel zadelmakers geweest maar niks wat past dus wil er nu een op maat laten maken :)

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:40

kiwiwitje schreef:

dat heb ik al lang gedaan... leuk dat je vindt. ga er voor de rest niet op in.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 22:15

Het is ook meer de hand van de ruiter die te hard in werkt. Op 1 na(iets te ver weg dus niet te beoordelen) zie je flink opgetrokken mond hoeken. Slof is niet zo zeer het probleem. Maar het is ook altijd de persoon die er op zit en niet het hulpmiddel.