Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
horsies5 schreef:Ligt ook aan de aanschaf prijs.. een renpaard is normaal niet zo duur dus dan zou ik ook niet rontgelogisch keuren..
_Dominique schreef:Edit: Is het niet raar als ik niet meer naar andere paarden kijk eigenlijk..? In mijn hoofd had ik het zoete idee om meer dan 3 paarden te bezichtigen.
agee schreef:Ik zou op zn minst eens gaan kijken bij een soort pony zoals je die in je hoofd had.
Dan kun je een wel overwogen keuze maken over wat je nu echt wilt.
Laat je vooral niet haasten. Er zijn veel leuke paarden en ponies in t land
vanspeijk schreef:horsies5 schreef:Ligt ook aan de aanschaf prijs.. een renpaard is normaal niet zo duur dus dan zou ik ook niet rontgelogisch keuren..
Deze redenatie snap ik nooit zo... stel je koopt een niet-duur paard, laat hem niet ront.keuren, en er is wat mis mee. Dan heb je de opties 1. verkopen (geheid met verlies want ja, er is iets mee, plus je hebt al de kosten van diagnostiek), 2. behandelen, met alle kosten van dien, of 3. inslapen, en dan ben je ook je geld kwijt. En dan heb kijk je alleen maar naar de geldelijke kosten, en niet naar de lichamelijke/emotionele voor jezelf, want een paard met een probleem gaat je niet in de koude kleren zitten.
Dus wat is hier dan het verschil tussen een goedkoop en een duur paard? De initiele aanschaf van het dier vind ik persoonlijk te verwaarlozen, de dierenarts heeft toch geen aparte tarieven voor dure en goedkope paarden..
Wat ik bedoel te zeggen is dat de zorgen en de medische kosten gelijk zijn of het nou een duur of een goedkoop paard is. Mijn eigen paard was niet duur, maar heeft nu al minimaal de aanschafprijs [misschien wel meer] gekost aan allerlei medische rekeningen. Als ik haar met röntgen had laten keuren, was het probleem meteen ontdekt en had behandeld kunnen worden, of ik had kunnen besluiten niet tot aankoop over te gaan.
_KiMbErLeY_ schreef:Wat leuk!!
Met een ex renpaard zou ik toch zeker laten keuren! Vooral om de verhalen die je weleens hoort...
En tja... ik ben wel naar meerdere wezen kijken... de klik was er en toen heb ik haar ook gekocht, als het ECHT, ECHT goed voelt... waarom niet?
Ik heb die van mij toen op de kop kunnen tikken voor 800,- (onbeleerde 3 jarige) en dus niet laten keuren. Ik ben het er wel mee eens dat wanneer het paard duurder wordt dat je dan wel gaat keuren...