[VOLG] Zafira en ik gaan op avontuur!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Re: [VOLG] Zafira en ik gaan op avontuur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 22:40

Haha ja inderdaad _O-

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 22:46

Zo, gedurfd nu al een bijrijder :))
Heel mooi die manen zo hahaha. Leuk die shoot! Als je nog een knap model op een mooie locatie nodig hebt <<)
Hoe gaat het met rijden/les?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 22:50

Jaaa maar is een hele aardige meid die prima kan rijden :j
En rijden heb ik deze week nog niet echt gedaan. Het is zo warm :( Ik ga morgenavond als het bijna donker is denk ik even lekker rijden. Nog wel rustig aan maar vooral lekker bezig met lang en laag. Ze zit nu een beetje in de uitprobeerfase met niet meer op het been reageren als ik aan wil galopperen, en niet meer de hoeken doorwillen _O- En ik ben zo een trut die veels te lief is dus binnenkort heb ik weer les! Moet nog steeds even een berichtje naar haar sturen. Mijn bijrijder gaat ook lessen dus dat is erg fijn!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 22:53

Haha inderdaad niet te lief zijn voor die fjorden hoor! Dalijk is ze al dr goede manieren weer afgeleerd.
Oh niet eens zozeer dat je bijrijder niet goed is, maar meer dat je het nu al uit handen durft te geven haha. Ik vind het al eng om iemand met hem het terrein over te laten lopen waar ik niet bij ben :+

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 23:03

Haha _O- Ik ben idd nog veel te lief voor Zafira. Maar ze is heel gevoelig dus als ik een keertje streng ben reageert ze veels te overdreven :')
En ik heb natuurlijk ook Holly gehad. Dus ik denk dat ik het eigen paard wel gewend ben en ze wordt daar ook door clienten ( is een zorgboerderij) binnen en buiten gezet.
En Zafira is gewoon heel erg braaf. Het enige waarbij ik me nog zorgen maak is hoe ze buiten is. Bijrijder mag de eerste keren ook niet alleen naar buiten voordat ik weet hoe ze in spannende situaties reageert.
Ik wou vandaag eigenlijk ook naar buiten maar ik ben niet gegaan omdat het veeeel te warm was.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 01:02

Vandaag een nieuwe vlog over het manen scheren en grondwerken met zafira :)

Leonyvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:09

Wat een leuk topic :) Hopelijk komt er snel weer een update :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 11:09

Hoi jaa ik ga nu even een update maken :D

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 11:16

Nou hier komt de update!

Ik heb het de afgelopen tijd erg druk gehad.
Ik ben namelijk op vakantie geweest met Zafira naar mijn pleegouders. Daar zijn we iets meer dan een week geweest. Zij wonen midden in de bossen bij Putten en je kan daar heerlijk buitenrijden. Dat heb ik dan ook zeker gedaan. Nou weet ik dus ook dat ik de bevestiging heb met Zafira dat ik ook echt alleen een buitenritje kan maken. Ik vind het namelijk best wel spannend om bij stal hier een buitenritje te maken omdat we over het spoor moeten. En Zafira vind dat dus ook erg spannend waardoor we allebei veel spanning opbouwen.

Verder is er een hollistische arts geweest. C.harlotte Willekens. Zij is echt mijn topdierenarts en heeft mij geadviseerd om toch echt te stoppen met het kuil wat ze bij mij op stal voeren. Ze schrok van de slechte kwaliteit :=
Nou mag ik van de stalhouder gelukkig zijn hooi voeren en ik ga nu even aankijken of ik dit hooi dan blijft gebruiken of dat ik het ga importeren. Ik ben namelijk een beetje verwend met het hooi wat we bij mijn pleegouders hebben. Dat is echt het beste van het beste. Namelijk duits kruidenhooi. Iedere baal testen ze daar of er de juiste voedingsstoffen inzitten. Ik merkte ook dat Zafira daar veel minder schuurde.

Ook heb ik druppeltjes gekregen die ik 2x per dag moet gaan geven. Helaas kan ik niet 2x per dag op stal komen en moet ik dus even kijken hoe ik dat ga doen. Ook moet ik ander krachtvoer gaan geven. Zafira kreeg eerst Pavio care for life en nu ga ik binnenkort Vitalbix kopen. Schijnt veel beter voor haar te zijn!
Verder zei de dierenarts dat Zafira goed in haar vel zit en er goed uitziet!

Qua rijden gaan we al goed vooruit! Ik rij haar nu veel lang en laag en ze bied ook veel aan om lekker haar hals te strekken. Op sommige stukjes pak ik haar weer wat meer op. Dat gaat ook al goed. Vooral in de stap en draf is ze al lekker aan het lopen.
De galop is wel ons aandachtspuntje. We kunnen nu al wel een rondje op normaal tempo de bak doorkomen :Y)

Ook zijn we een paar weken geleden naar een fotoshoot geweest. Hier zijn echt prachtige plaatjes uitgekomen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vronie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:22

Ik volg!
Wat een mooie foto's! :) Mag ik vragen waar je de frontriem voor de rambo micklem weg hebt?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 11:24

Oei ik moet even denken hoe dat winkeltje heette. Ik heb hem op Horse Event gekocht. Volgens mij iets met jfk frontriemen ofzo. Geen idee :o

Leonyvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:12

Wauw mooie foto's!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 22:46

Vandaag wat fotos van het rijden :D Ik ga binnenkort wat betere foto's maken. Dit was aan het einde en heb toen eigenlijk alleen met losse teugel gereden. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 23:24

Leuk! Wat ziet ze er goed uit.

Rijd je niet meer met je micklem of wissel je dat af? :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-16 00:17

Dankjewel voor het compliment :D De micklem heb ik aan een stalgenootje uitgeleend. Die krijg ik dit weekend weer terug. Ik heb altijd een reservehoofdstel dus rijd ik nu even met deze.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 00:14

Hoi allemaal!

Vandaag heb ik weer even een update voor jullie :D

Met Zafira en mij gaat het zo supergoed!
Ik merk dat ze is geland op haar plekje en dat ze het nu wel allemaal prima vindt en goed met haar paardenvriendjes om kan gaan.
Een paar weken geleden is de tandarts geweest en die heeft haar gebit nagekeken. Er waren geen gekke dingen. Iig geen dingen waar ze tijdens het rijden last mee kon hebben.

Verder heb ik nu al een paar keer les gehad van Romy Huisman en ze is echt top! Hele fijne instructrice. Ik merk echt dat ik Zafira al veel fijner dat bak kan rondsturen. Ze loopt ook heerlijk ontspannen :D

Ik merk dat ik nog niet zo goed naar buiten durf. We vinden het beide spannend om over het spoor te gaan. Ik heb al van verschillende stalgenoten de aanbieding gekregen om lekker mee naar buiten te gaan dus ik ga het de komende week proberen. Mijn bijrijder gaat wel ieder weekend naar buiten en dat gaat tot nu toe nog steeds goed :D

Ook is Zafira vorige week geschoren in een leuke batmanpony <3

Afbeelding

Afbeelding

Leonyvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 09:25

Ziet er goed uit +:)+

Vronie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 10:57

Wauw ziet er goed uit! Wat leuk dat je les krijgt van Romy, ik volg haar al een tijdje op youtube :j

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 15:08

Jaa Romy geeft heel fijn les! Heb ook elke keer weer het gevoel dat ik echt wat leer!

Voor de mensen die het leuk vinden:
[EJL-ITP] Van Holly naar Zafira! Mijn 1.5 jaar ITP :)

Zometeen naar stal toe. Hoop niet dat Zafira uit het weiland is gewaaid _O-
Ik ga denk ik onze overdekte longeerbak uitproberen. Ben daar nog nooit in geweest omdat hij heel erg stoffig is. Maar nu met die wind en een natte bak wil ik niet het risico lopen dat ze verkouden of ziek wordt. En ik ben benieuwd wat Zafira er van vindt.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 22:07

Zo Zafira staat weer tevreden op stal :D Ik wou in de overdekte longeerbak aan de hand gaan werken maar het waaide zo hard dat ik het een beetje eng vond daar. Het is namelijk een hele oude overdekte longeerbak en ik wil die niet op mijn hoofd hebben :P
Ik ben maar in de longeerbak gaan werken buiten. Die was gelukkig redelijk te doen qua modder.

Helaas heb ik geen foto's maar het ging echt supergoed! Ik zit met mijn zweepje aan de zijkant van Zafira haar kont zodat ze opzij gaat. Dit heeft ze nu mooi door en ik kan haar ook mooi zijwaarts vragen.
Daarna ben ik gaan oefenen dat Zafira haar kont naar mij toe draait. Dit doe ik bijvoorbeeld door voor Zafira te gaan staan. Als ze naar rechts moet indraaien ga ik ook een beetje rechts staan en tik ik met mijn zweepje op de linkerkont. Na een paar keer begreep ze het! Ik oefen nu alleen nog maar dat ze 1 stapje in de goede richting moet zetten. Wil niet gelijk te veel gaan doen anders ben ik bang dat ze wat gefrustreerd raakt.
Als laatste heb ik nog vanaf de zadelpositie met haar voltes gewandeld in stap zodat ze deze mooi gebogen ging lopen.

Dus het ging super :D

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 23:08

Hier even een leuke foto van Zafira :D
Afbeelding

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 23:30

Leuk koppie heeft ze ook ^^

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 23:32

Jaa! Ben echt verliefd op haar <3

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 19:37

Vandaag heeft mijn schoonbroer op Zafira gereden _O- Was fantastisch haha. Ik heb er een video over gemaakt. Verder staan er ook nog wat rijstukjes tussen van mij en Zafira. Ze was erg heet vandaag maar heb wel fijn gereden.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:54

Omg no way, dat batman logo _O- Was ze een beetje braaf met het scheren?
Ik hoorde trouwens echt dat muntje vallen bij Thomas bij Verweggiestan :+ Wel dapper dat hij er zo op durfde hoor! Ook echt met de teugels op die manier vasthouden en wapperen haha.

Is het misschien een optie voor jou om je beugels een gaatje langer te doen? Het lijkt nu alsof je knieën voorbij het zadelblad gaan, dat je een stoelzit aanneemt.

Anyway, je filmpje heeft mijn dag weer goed gemaakt! Thomas mag vaker komen :o