Nou hier komt de update!
Ik heb het de afgelopen tijd erg druk gehad.
Ik ben namelijk op vakantie geweest met Zafira naar mijn pleegouders. Daar zijn we iets meer dan een week geweest. Zij wonen midden in de bossen bij Putten en je kan daar heerlijk buitenrijden. Dat heb ik dan ook zeker gedaan. Nou weet ik dus ook dat ik de bevestiging heb met Zafira dat ik ook echt alleen een buitenritje kan maken. Ik vind het namelijk best wel spannend om bij stal hier een buitenritje te maken omdat we over het spoor moeten. En Zafira vind dat dus ook erg spannend waardoor we allebei veel spanning opbouwen.
Verder is er een hollistische arts geweest. C.harlotte Willekens. Zij is echt mijn topdierenarts en heeft mij geadviseerd om toch echt te stoppen met het kuil wat ze bij mij op stal voeren. Ze schrok van de slechte kwaliteit
Nou mag ik van de stalhouder gelukkig zijn hooi voeren en ik ga nu even aankijken of ik dit hooi dan blijft gebruiken of dat ik het ga importeren. Ik ben namelijk een beetje verwend met het hooi wat we bij mijn pleegouders hebben. Dat is echt het beste van het beste. Namelijk duits kruidenhooi. Iedere baal testen ze daar of er de juiste voedingsstoffen inzitten. Ik merkte ook dat Zafira daar veel minder schuurde.
Ook heb ik druppeltjes gekregen die ik 2x per dag moet gaan geven. Helaas kan ik niet 2x per dag op stal komen en moet ik dus even kijken hoe ik dat ga doen. Ook moet ik ander krachtvoer gaan geven. Zafira kreeg eerst Pavio care for life en nu ga ik binnenkort Vitalbix kopen. Schijnt veel beter voor haar te zijn!
Verder zei de dierenarts dat Zafira goed in haar vel zit en er goed uitziet!
Qua rijden gaan we al goed vooruit! Ik rij haar nu veel lang en laag en ze bied ook veel aan om lekker haar hals te strekken. Op sommige stukjes pak ik haar weer wat meer op. Dat gaat ook al goed. Vooral in de stap en draf is ze al lekker aan het lopen.
De galop is wel ons aandachtspuntje. We kunnen nu al wel een rondje op normaal tempo de bak doorkomen
Ook zijn we een paar weken geleden naar een fotoshoot geweest. Hier zijn echt prachtige plaatjes uitgekomen