Ervaring gezocht hoe om te gaan met vraagprijs paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:57

Heleennn schreef:
Dat is een heel ander verhaal Babootje. Natuurlijk wordt een paard enkel écht meer waard als hij door getraind wordt. Maar in dit geval wil de eigenaar waarschijnlijk gewoon het 'verloren' geld dat hij uitgaf aan medische kosten er weer uithalen. En zo gaat dat vaak in zijn werk bij de verkoop van paard. Tenzij het paard al weken/maanden te koop staat en ze er echt vanaf willen, dan zakken ze meestal weer naar de oorspronkelijke vraagprijs of zelfs daar onder. Jij hebt het over de waarde in professionele zin, maar daar is hier niet echt sprake van denk ik. Ik heb begrepen dat het om een particuliere verkoop gaat.

Dat de huidige verkoper teveel heeft betaald of nu via een nieuwe koper zijn geld terug wil, heeft niks te maken met wat een koper het paard waard vind.

Babootje

Re: Ervaring gezocht hoe om te gaan met vraagprijs paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:20

Het is juist wel een voordeel dat TS weet wat de vorige eigenaar er maximaal zo'n beetje voor heeft betaald.
Dan doe je een bod op het paard van iets onder de oorspronkelijke prijs. Misschien is de verkoper al blij als hij/zij dat ervoor krijgt. Iedere maand dat het paard staat kost ie ook weer meer.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:21

Ik zou het wel degelijk willen weten,voor al omdat de TS weet wat het dier eerder moest opbrengen en de verkopers zelf aangeven deze kosten gemaakt te hebben.... nou laat maar zien dan, iedereen kan wel wat roepen.
Wanneer het onbekend was geweest was het een ander verhaal geweest, daarbij.... je mag toch alles vragen ? Aan de verkoper om uit te maken of het de koper geen reet aan gaat.....
En ik heb zelf ALLE facturen van mij paard nog.... hahaha, misschien overdreven maar het is aardig wat 21 jaar aan rekeningen van de dierenarts, tandarts, osteo etc etc.... hoefsmid gaat ook cash...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 15:13

Hij kan natuurlijk ook gewoon zeggen: "Dan neem je hem toch niet?"
Of die kosten wel of niet gemaakt zijn maakt helemaal niet uit, een verkoper kan vragen wat hij wil en hoeft gene verantwoording af te leggen waarom hij een prijs verhoogt. als hij het er niet voor krijgt, gata de prijs vanzelf weer omlaag.

Verder moet je zelf gewoon een paard laten keuren je kunt nooit afgaan op bestaande keuringen. Wat waar was op die dag kan en maand later wel weer anders zijn. .

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:44

Ik heb geen enkele rekening hier.
Alles gaat hier cash.

En betreft de vraagprijs, al vraagt hij nu 10,000 dat moet hij zelf weten.
Voor ts het voordeel dat ze het weet zodat ze een bod kan doen waarin ze zeker weet dat ze zich niet overbied. Maar als die mensen daar niet mee akkoord gan dan is dat zo.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:37

Ik ben wel benieuwd, ben je al wezen kijken?

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 16:33

Ben inderdaad benieuwd hoe het paard was. Moet wel zeggen als ik een paard verkoop dat heb ik een prijs in gedachten die ik er voor wil hebben. Daar tel ik een x bedrag bij op. Het is me nog nooit overkomen dat mensen niet proberen te onderhandelen of mailen/bellen wat de minimale prijs is. Op deze manier heb je speling en kun je wat van de prijs af doen wat ze graag willen. Misschien dat hij inderdaad zijn geld graag terug wil hebben en er ook van uit gaat dat iedereen een bod wil uitbrengen.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:42

Ben je nog bij het paard wezen kijken TS?