Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
josien_m_ schreef:Je partner "blijft niet voor jou" in Nederland. Nee, hij kiest in Nederland te blijven omdat hij met jou samen wil zijn. Om je eigen keuze kun je een ander niet vragen ook iets op te offeren. Blijkbaar voelt hij het als een opoffering en niet als eigen keus en dus iets positiefs...
Palmera schreef:Op het moment dat ik met plezier iets doe/laat uit liefde zie ik dat niet als opoffering en zal ik dat woord ook niet gebruiken.
elenaMM77 schreef:josien_m_ schreef:Je partner "blijft niet voor jou" in Nederland. Nee, hij kiest in Nederland te blijven omdat hij met jou samen wil zijn. Om je eigen keuze kun je een ander niet vragen ook iets op te offeren. Blijkbaar voelt hij het als een opoffering en niet als eigen keus en dus iets positiefs...
anderszijds, zij voelt het als opoffering om straks in een woonhuis zonder paarden aan huis te wonen..
Terwijl ze er dan toch ook gewoon voor kiest om bij hem te zijn?
Er is dus voor hem een keuze, in het buitenland wonen, of met haar in Nederland blijven..
waarbij hij kiest om met haar in Nederland te blijven.
Er is voor haar een keuze, met hem maar zonder paarden aan huis te leven
of zonder hem en zelf zorgen voor een huisje waar ze paarden kan houden.
Het is een droom die hij voor haar laat varen, omdat hij met haar verder wil.
Het is misschien straks ook een droom die zij voor hem laat varen, omdat zij met hem verder wil.
Huertecilla schreef:Palmera schreef:Op het moment dat ik met plezier iets doe/laat uit liefde zie ik dat niet als opoffering en zal ik dat woord ook niet gebruiken.
Mijn punt is dat het van belang is om te weten hoe het door de gebruiker gebruikt wordt in deze wereld van laagdrempelig gebruik van zware woorden en superlatieven voo rwe naar conclusie springen op basis van onze eigen invulling daarvan.
bigone schreef:Maar als ik de OP zo lees dan gunt hij haar zelfs de tijd met de paarden niet en dat zou ik nooit pikken.
Lusitana schreef:Het begint al met "ik wil niet dat je een paard aan huis neemt" , dat is een behoorlijke rem en dat zou ik niet pikken, ongeacht met welke argmenten hij komt.
Als hij komt met "ok, ik snap dat je dat wilt, maar zullen we eens nagaan wat dat in de praktijk zal betekenen en daarna beslissen?" wijst al op een ander soort relatie.
Qimm schreef:Dat ik tijd in paarden steek betekent dat mijn ega tijd kan besteden aan zijn hobby's (waar ik dan weer geen enkele interesse in heb) Wanneer we beide uitgehobbyd zijn besteden we de resterende tijd lekker aan elkaar. Dat lijkt me heel gezond in plaats van elkaar te claimen, wij vinden het beide heel belangrijk om af en toe 'ik' te zijn ipv 24/7 'wij' te zijn.
Huertecilla schreef:bigone schreef:Maar als ik de OP zo lees dan gunt hij haar zelfs de tijd met de paarden niet en dat zou ik nooit pikken.
Even voorbijgaande aan dat dit alleen haar verhaal is:
Hoezo niet pikken?
Wat wil je doen?
Een confrontatie, conflict uitlokken maakt niet dat de parter ineens VOOR je is; laat ook niet bepaald zien dat je zelf voor je partner bent.
Voor jou zijn kan je niet afdwingen. Kan je ook niet willen afdwingen![]()
Wanneer je van een ander houdt wil je dat die gelukkig is.
Wanneer dat wat de ander gelukig maakt jouw eigen welzijn geweld aandoet, dan is er geen gezamelijk gelukkige toekomst.
De hamvraag is wat de balans is. Die moet positief zijn voor beiden want anders kan je beter en voor elkaar zijnde op volwassen manier uit elkaar gaan.
bigone schreef:Maar als ik de OP zo lees dan gunt hij haar zelfs de tijd met de paarden niet en dat zou ik nooit pikken. Het feit dat hij voor haar hier blijft betekend niet dat zij al haar tijd aan hem moet besteden, daar lijkt het wel op.
chanel1985 schreef:Inderdaad, wie gaat de paarden eten geven, als zij ineens s morgens strontziek is? Even rap een weekendje tussen uit spontaan gaat ook niet, want er moet eerst iemand gezocht worden om de paarden te doen.
En meestal heb je niet het geluk dat je dat vind binnen de 5 minuten.
Paarden aan huis gaat wel verder dan bijvoorbeeld een avondje gaan biljarten als hobby. Op elke niveau, tijd, kostprijs, quality time tesamen,...