Waar worden we wel blij van in paardenland?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 08:29

cheybinky schreef:
pol1 schreef:
Mishandeling lijkt me iets anders, prettig voor je paard kan t nooit zijn..!!

Even een maar hoor, uit nieuwsgierigheid.
Als je nou besluit campings/stallen te boeken en bv. In een week een x aantal km rijd door nl/ander land, als 'trektocht' slaapt je paard ook elke dag ergens anders?
Wat vind je daarvan?

Ik ben puur nieuwsgierig, zit geen kwaad in me :o tot je mijn paardjes pijn doet :') maar laten we dat achterwege houden.

Jij snapt 'm :D

Sommige paarden hebben daar inderdaad wel moeite mee en moeten echt leren om trektochten te maken; andere paarden maakt het geen ruk uit, zolang de baas en/of maatje er maar is.

ik vind dat je oog moet hebben voor het individuele paard en daar je handelen op aan moet passen. Het hangt volledig af van het individu.

Susanne

Re: Waar worden we wel blij van in paardenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 09:04

Ik wordt blij van dit topic, leuk om te lezen *\o/*

Wbt verhuizen, mijn ruin heeft daar veel moeite mee. Hij heeft echt een paar maanden moeten wennen toen ik hem net had. Maar nu hij steeds vaker mee gaat naar dagjes weg/wedstrijden/weekenden weg, wordt hij er steeds makkelijker in. Al is ie blij als hij weer op zijn eigen plekkie staat :D

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:11

Het zou voor mijn paarden niks zijn iig.. En uiteraard kijk je naar t individu.. Ik merk iig sterk dat de meeste paarden hechten aan een vaste plek.. Zijn tenslotte gewoontedieren die ook sterk hechten aan een bepaalde kudde! Van veel paarden is bekend die veelvuldig verhuisd worden dat dit gedragsveranderingen en stress oplevert!
En daar zal de 1 beter tegen kunnen dan de ander..
Ik wil mijn paarden zo min mogelijk verplaatsen en tuurlijk ontkom je er niet altijd aan.. Volgens bepaalde " gedragskenners" kan t wel een half Jr duren voordat een paard echt gewend is aan een nieuwe plek.
Wat niet wil zeggen dat je geen weekend op wedstrijd/ recreatief weg kunt..verschil daarin is wel dat t paard weer terugkeert naar zijn vertrouwde plek!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:25

Nou, ik kan me niet altijd aan de indruk onttrekken dat die "gedragskenners" ook graag interssant doen.

Ik weet van mijn oude paard dat die het heel leuk vond om weekenden weg te gaan en ze had vriendjes in het hele land. Maar ze vond het ook leuk om weer thuis te komen. Dat wist ze precies en dan hinnikte ze als we er bijna waren.

Ze heeft ook weleens een week alleen op een landje gestaan (paarden in de wei ernaast) maar de supermarkt aan de overkant van de weg was veel interssanter dan die paarden. Binnen een week had ze het hele dorp om d'r hoef gedraaid en kreeg ze van iedereen wat lekkers :j

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:31

[quote="ikke"]Nou, ik kan me niet altijd aan de indruk onttrekken dat die "gedragskenners" ook graag interssant doen.

Denk eerder een kwestie van het wezen t paard goed te doorgronden..is hun werk immers!
Maar jij hebt schijnbaar een paard die er prima tegen kan..fijn toch!

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:35

Dat de eigenaren van mijn verzorgpaard het mij gunnen om weer een 'eigen' paard te hebben. Ondanks dat hij van hun is noemen zij hem 'jouw paard'. Ik mag zelf bepalen wat ik doe en ik houd er veel leuke en leerzame dingen van over. Tevens help ik hun ook met hun andere paarden.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:42

Afgezien van het genot van een paard en alle heerlijke momenten, zowel met mijn merrie als met gezellige stalgenoten.

Vind ik het toch ook wel leuk om een fashionista te zijn te paard. Alles matcht, alles is schoon en klopt. Overal waar ik kom krijg ik te horen dat we er mooi uitzien.

In het dagelijks leven ben ik een zwerver maar te paard loop ik een modeshow :p

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:33

DreamGuide schreef:
Afgezien van het genot van een paard en alle heerlijke momenten, zowel met mijn merrie als met gezellige stalgenoten.

Vind ik het toch ook wel leuk om een fashionista te zijn te paard. Alles matcht, alles is schoon en klopt. Overal waar ik kom krijg ik te horen dat we er mooi uitzien.

Compensatiegedrag heet dat :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:43

Ik word blij van reacties zoals die van Ikke (en nog een aantal andere bokkers). Zalig gevoel voor humor hebben sommige mensen hier. :=

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:20

ikke schreef:
DreamGuide schreef:

Compensatiegedrag heet dat :D :D

Precies precies xD :D

Ik word ook heel raar aangekeken als mensen van school me ineens op mijn paard zien langs gaan. Zo van: "huh, ze heeft dus ook kleding die geen 2 maten te groot is?"

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:33

Ik word gelukkig van mijn paard, de trainingen en dat je dan de resultaat ziet op wedstrijden :)

Altijd dankbaar dat mijn beestje toch alles voor mij doet.. Dressuur springen cross buitenrijden niks is te gek