Waar wordt jij nou moe van in paardenland?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:03

ClaudiaHS schreef:
Kabayo schreef:
dat alles natural moet
Paarden moeten 24/7 buiten anders is het zielig
Hij moet geen bit in , daar is zijn mond niet voor gemaakt en dat is sneu en scherp
Hoofdstel , neusriem , sperriem of een zadel is ook zielig , kan toch niet?!
Hoefijzers? Nee! Dat is zielig dan loopt ie niet natuurlijk, je moet ze ook natuurlijk bekappen!
Sporen en zwepen kan ook echt niet daar doe je hem pijn mee.
Paddockparadise is echt hét houden van paarden
Als je vrijheidsdressuur doet of andere NH ben je de bom. Al helemaal als je zonder tuig rijdt.

Nou dat soort dingen , kan er echt zo van kotsen :=

Haha eens! Maar er is gelukkig ook een grijs vlak, zonder het pennygehalte :-)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:04

woepsie90 schreef:
Kabayo schreef:
dat alles natural moet
Hij moet geen bit in , daar is zijn mond niet voor gemaakt en dat is sneu en scherp
Hoefijzers? Nee! Dat is zielig dan loopt ie niet natuurlijk, je moet ze ook natuurlijk bekappen!
Als je vrijheidsdressuur doet of andere NH ben je de bom. Al helemaal als je zonder tuig rijdt.

Haha eens! Maar er is gelukkig ook een grijs vlak, zonder het pennygehalte :-)

Nou die is even erg haha die verwoorden het alleen anders

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 19:18

spatter schreef:
De mensen met paarden.

En de hele santekraam er bij aan goeroe's waar naar geluisterd wordt zonder dat ze hun eigen boerenverstand gebruiken.

Ik word straks ook een mens met paard :') Heb gereden van mijn 5e tot mijn 16e ongeveer, toen kreeg ik een jonge, groene pony waar ik me mee moest redden en dat lukte niet dus pony verkocht. Ik was zo teleurgesteld dat ik direct ben gestopt met alles omtrent paarden en pas rond mijn 30e weer begonnen. Ik vind mezelf dus geen paardenmens, moet ook nog enorm veel leren.
Maar vanwaar dan de ergernis? :')

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 19:36

Ik word nergens moe van, irriteer me ook niet aan andere mensen met paarden.
Daar heb ik sowieso niks mee te maken, dat is hun eigen zaak hoe en wat ze doen.

Ik rij ook geen wedstrijden, sta op een kleine particulieren stal (boerderij).
Daar rij ik in de bak of ik ga naar het bos, meestal ben ik ook nog alleen.
Dus ook weinig mogelijkheid om ergens moe van te worden, ha ha.

Grapjasjes12

Re: Waar wordt jij nou moe van in paardenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 19:40

Het gebitch en geroddel.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 19:45

Dat als ik iets goed bedoel, iemand anders het altijd beter weet en dat er ook in ramt. Sorry, ik bedoelde het goed. Ik snap dat een paard een levend wezen is, maar we kunnen niet allemaal foutloos door het leven gaan (toch?)

bumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 19:46

Moe van dat mens en dier zo heerlijk in hokjes worden geduwd. Of softie of dressuurprikker of recreatieknol of ..... pffff gewoon paard en mens en volgens mij doet ( probeert )iedereen zijn best en wat past bij hem en paard. Intentie is ook wat waard

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 19:47

Kabayo schreef:
dat alles natural moet

Dat ik als eigenaar van 24/7 buiten paarden, die ik zelf bekap en bitloos rij, m'n mening maar zo veel mogelijk voor me hou, zelfs als er nadrukkelijk om gevraagd wordt, omdat je anders uitgekotst wordt...

Het leven in paardenland is net als het echte leven, je kan het nooit iedereen naar de zin maken en dat moet je ook niet willen.
Gewoon lekker je ding doen en een ander in zijn/haar waarde laten.

Ik denk dat paardenliefhebbers vaak met elkaar overhoop liggen omdat we het toch allemaal goed willen doen voor ons paard en soms wat onzeker worden als we een ander het anders zien aanpakken of advies krijgen om het anders aan te pakken :)

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 19:53

Ik vind het jammer dat het samen paard rijden minder is geworden, alles is zo serieus tegenwoordig. Gezellig samen op wedstrijd, wachten op de uitslag en vervolgens nog helpen met het afbreken van de ring is er niet meer bij. Wel het rijden willen, maar niet willen werken om dit mogelijk te maken (als vrijwilliger).
Daar naast is een paard niet van suiker, dekens, beenbeschermers etc het is allemaal nodig?!?

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 19:55

Dat je geen mening mag hebben :+

Ik vind het juist heerlijk om te sparren over bepaalde onderwerpen, met totaal verschillende paardenhouders. Steek je altijd weer wat van op!

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:04

boeflover schreef:
Ik vind het jammer dat het samen paard rijden minder is geworden, alles is zo serieus tegenwoordig. Gezellig samen op wedstrijd, wachten op de uitslag en vervolgens nog helpen met het afbreken van de ring is er niet meer bij. Wel het rijden willen, maar niet willen werken om dit mogelijk te maken (als vrijwilliger).
Daar naast is een paard niet van suiker, dekens, beenbeschermers etc het is allemaal nodig?!?

Ben het hier helemaal mee eens!
Laatst na mijn wedstrijd stonden we met 30 man te wachten op de uitslag, maar de ring moest nog worden opgeruimd. Naja, 29 mensen stonden nog aan de kant omdat het een beetje miezerde, ik ben de vrijwilligers maar gaan helpen, maar was wel teleurgesteld in al die anderen

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:16

En dat praten tegen je paard tijdens de les ook raar is.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:17

Het enige waar ik echt moe van kan worden zijn mensen die er heilig van overtuigd zijn dat alleen hun aanpak met paarden de juiste is. Kom op zeg, er leiden meerdere wegen naar Rome.

En dan bedoel ik niet het hebben van een mening over de omgang met paarden, maar die mening door andermans strot douwen. Daar kan ik slecht tegen :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:19

Iedereen die met je bemoeit en over je roddelen, één van redenen dat ik weg gegaan ben bij manege, mis het rijden wel erg! Maar niet de mensen.. Sommige waren wel aardig maar leek net of ze deden "alsof"

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:42

de eeuwige discussie over wanneer je te zwaar bent om paard te rijden en dat mensen dan 75kg echt de max vinden. wat dus onder andere betekent dat in nederland bijna geen man mag paardrijden

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:58

Princesj schreef:
Van die onopgevoede paarden..

Van die onopgevoede mensen... :')

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:05

Dat bepaalde instructrices denken dat je met een contract aan hen verbonden bent en dus kwaad worden als je van twee mensen wilt lessen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:15

Dat alles zo duur is :+

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:18

Nessa schreef:
De haat en nijd
Op elke stal wel gezeur

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:19

Als ze paarden zelf geprobeerd hebben om zadelmak te maken en het is fout gegaan dat ze dat niet zeggen.
Die leven lang in de paarden zitten en voor het zadelmak maken niet ff de tanden laten nakijken of dat ie behandeld moet worden.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:19

proudmama schreef:
Mensen die doorrijden op kreupele en/ of oude versleten paarden,en niet aan willen nemen dat kreupel pijn betekend, en dat paarden ook met pensioen en lekker van hun oude dag moeten kunnen genieten.

dit, zo erg. En dat als je er wat van zegt jij de boosdoener bent. Dat soort mensen zijn dan ook vaak geen vrienden van mij :')

Urisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:27

Mensen die hun paard krom trekken iedere dag met slof en denken dat hun paard van achter naar voren over de rug nageeflijk loopt......bahh

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:34

Princesj schreef:

Dit absoluut +onopgevoede pensionklanten! Helaas al een aantal keer meegemaakt!!

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:46

pol1 schreef:
Princesj schreef:

Dit absoluut +onopgevoede pensionklanten! Helaas al een aantal keer meegemaakt!!

Precies dit ja!

En dan ook van die stalgenoten die het nodig vinden om in andermans kast te gaan kijken/aanraken als de kast open staat! En ook nog durven zeggen wat veel hoofdstellen.... Terwijl ze niet de reden weten

Heb zelf 2 pony's dus ja dan heb je automatisch al 2 hoofdstellen in de kast hangen.
En heb voor de ene pony ook nog een menhoofdstel. En voor de andere een showhoofdstel.

Door dat in kast kijken en aan spullen zitten ect durf ik niet meer me kast open te laten staan. De kast staat boven op zolder.. dus heb er geen zicht op als ik beneden bezig met met de ponys

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:51

Nergens.
Ik geniet er juist van :D