Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fortitude schreef:Voor wat jij zoekt zou ik inderdaad eens wat Dravers gaan bekijken.
Ik heb die van mij op 3 jarige leeftijd gekocht, ze is nu 5. Iedereen is stik jaloers dat ik haar zonder problemen alleen buiten kan rijden, zelfs bitloos. Ze is braaf maar echt geen dooie. Ook in de bak doet ze echt enorm haar best en durf ik wel te zeggen dat we nu in een jaar tijd verder zijn in de dressuur dan meerdere mensen die ik ken met dure dressuurpaarden. Tsja, Z zullen we nooit worden, maar daar heb ik haar ook niet voor
Ik heb precies gekregen wat ik zocht; een paard waarmee ik alles kan doen, waar ik me veilig bij voel en waar ik bovenal gewoon plezier mee kan hebben.
Het ras moet je liggen en je moet dan net de juiste vinden, maar het zijn heerlijke dieren. Inderdaad wel karakterpaarden, je moet ervan houden.
Ander alternatief is denk ik bijvoorbeeld een Haflinger, die zie ik ook geregeld in die prijscategorie voorbij komen.
Blabla1980 schreef:maralyn schreef:Een brave fries zonder gebreken en goed verkeermak. Niet onder de 2500.
En boven de 167 al helemaal niet.
dikke onzin, lees eens verder naar boven. Je moet gewoon goed rondkijken
Cowgirl schreef:http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... e=lr&pos=6
Is dit wat?
Okay ze is onbeleerd maar mijn ervaring is dat die friezen niet zo heel moeilijk zijn.
Ze is niet 'verpest' en je kan haar nog geheel naar eigen hand zetten.
Persoonlijk vind ik dat ze een heel fijn meewerkend en leergierig karakter hebben en niet zo snel onder de indruk zijn van dingen.
friesiszwart schreef:Cowgirl schreef:http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... e=lr&pos=6
Is dit wat?
Okay ze is onbeleerd maar mijn ervaring is dat die friezen niet zo heel moeilijk zijn.
Ze is niet 'verpest' en je kan haar nog geheel naar eigen hand zetten.
Persoonlijk vind ik dat ze een heel fijn meewerkend en leergierig karakter hebben en niet zo snel onder de indruk zijn van dingen.
Als je een fries wilt moet je deze niet nemen want dit paard is geen fries.
Wat niet inhoud dat je er geen leuk paard aan zou kunnen hebben.
friesiszwart schreef:Wat maralyn aangeeft over de prijzen is in mijn ogen niet waar, let goed op of er wel stamboek papieren bij zitten, zonder stamboek papier heb je nl geen fries maar koop je een barok uitziend paard.
Een braaf gereden, en gezonde fries begint al snel bij een 4.500,00 euro en dan hoe beter het papier en hoe braver het paard dan kan het bedrag snel omhoog gaan.
rox_en_wilvy schreef:Even een kleine kanttekening voor wat betreft de draver! Het zijn vaak wel echte karakterpaarden waar je mee om moet kunnen/willen gaan! Ruitje zal je goed kunnen adviseren en ik zou zeker bij haar langs gaanmaar zoek info over dravers en bedenk of het bij jou zal passen. Dravers zijn top paarden maar omdat ze vaak goedkoop zijn komen ze ook vaak terecht bij mensen zonder voldoende kennis en dat gaat uiteindelijk ten koste van het paard en dat vind ik zonde!
Sammie schreef:Voor dat bedrag krijg je er bij warmbloedig meestal wat gebreken bij of heb je oudje. Tinkers, haflingers etc heb je wel voor die prijs