Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) ruitje schreef:Ja maar de waardebepaling is toch simpel: vraag en aanbod. Dus waar is meer vraag naar? We kunnen wel steeds naar de verkopers kijken maar dat is niet reëel denk ik?
En dan moet je als koper keuzes maken 'ok, dit is er mee mis: kan ik dat handelen of is dat niets voor mij?' ruitje schreef:Ik weet niet, kan die vraag ook niet 'kunstmatig' zijn gecreëerd door de smalle top in een stamboek die vooral het ras willen creëren voor een klein deel topruiters?
ruitje schreef:Hoe kan het oprecht dat karakter niet als eerste genoemd word?
Voor mij komt dat echt op plek 1, zowel voor de recreatie als de sport.
Een paard hoeft niet lief te zijn, als hij maar een beetje respectvol naar mij toe is. Cardy schreef:Ik denk dat niemand bewust voor een paard met een gebrek kiest. Wel kunnen de omstandigheden zo zijn dat een gebrek niet meteen een nadeel hoeft te zijn bij het paard.
piezze schreef:Ik denk dat de juiste volgorde qua waardebepaling is:
1 te verwachten toekomstperspectief in de sport.
2 afstamming
3 leeftijd
4 grootte
5 uiterlijk/kleurtje/aftekeningen
6 geslacht en fokmogelijkheden
Alles in combinatie met gezondheid uiteraard. Zonder dat us het slachtprijs.
Sheran schreef:Sensibel is gevoelig.
DarkoFoitzik schreef:Karakter is inderdaad erg belangrijk. elk gezond paard moet technisch gezien naar het Z gereden kunnen worden. dat is namelijk de basis van de opleiding. hierin is een stukje aanleg wel gewenst natuurlijk maar als het paard niet wilt of er geen plezier aan heeft zal dat de waarde voor een ruiter beinvloeden.
alles is verkoopbaar, het is wat de gek ervoor geeft.