Grr ook iemand illegaal bezig geweest, twee paarden ziek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Grr ook iemand illegaal bezig geweest, twee paarden ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 07:34

Jeetje! bij jou ook al.Het lijkt wel een nieuwe rage.
Ik weet dat er bokkers zijn die zulke verhalen ongeloofwaardig vinden,maar als eigenaar weet je zelf wel beter.
Bij mijn verhaal waren er ook bokkers bij die het niet geloofde,prima,mag iedereen zelf weten.
Ik hoop dat er iemand op beeld staat bij jou Karuna.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 08:15

:? Hopelijk komen uit de beelden dat er mensen op het erf zijn geweest. Diep triest is dit :\

Maar waarschijnlijk zijn ze dus niet gevoerd? Maar zelf gaan eten?

Ik snap ook niet dat de draden niet weer dicht gedaan worden zoals ze zaten. Helemaal niet als ze vaker komen, dan willen ze toch dat het niet opvalt?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 08:24

Karuna...als ik je een tip mag geven...neem een dagboek.
Overleg met je bijrijders dat iedereen opschrijft wat er die dag gedaan is en of er nog rare dingen zijn geweest zoals poorten of draden die niet correct zijn afgesloten.

Ik had dit vroeger ook altijd,dan weet je wat meer,ook handig om vakantiedata,medische en andere zaken in te vullen.
Erg handig...ook bij mij is er vroeger een meisje geweest die mijn paard als "haar verzorgpaard" had toegekent.Via dat boek zijn we er toen achtergekomen.

Mijn paard stond toen nog op een pensionstal/manege en na vragen aan andere eigenaren kwamen we er achter dat iemand asociaal bezig was.
We hebben haar 1x bijna betrapt en omdat de stoom uit mijn oren kwam ben ik niet naar haar maar direct naar haar instructrice gestapt.
Ik was woest en haar instructrice probeerde het af te doen als ''ja maar ze vind jouw paard zo lief",dus heb ik maar gezegt dat ik niet gediend was van eigen initiatieven van minderjarige Penny's die met hun tengels ongevraagt aan mijn paard zitten.Ik blijf tenslotte verantwoordelijk voor mijn dier en haar ouders zouden mij vast weten te vinden als er iets mis ging.
Bovendien stond mijn paard op hun terrein en ik mag verwachten dat zij ook verantwoording dragen voor het welzijn van mijn paard.
Als ik nog 1x hoorde dat ze met haar tengels aan mijn paard had gezeten zou ik per direct vertrekken zonder opzeg termijn omdat de veiligheid van mijn paard niet gegarandeerd was.

Heb ook gezegt dat als deze Penny naar mij toe was gekomen er wellicht wel wat te regelen was geweest maar dat kon ze nu wel vergeten.

Naar horen zeggen is ze van de manege weggegaan...of gestuurd dit durf ik niet te zeggen maar mijn paard zijn ze verder vanaf gebleven.

Zillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 08:38

:x :x Wat ongelofelijk brutaal is dat zeg! Lijkt wel of 'mensen' geen enkel besef meer hebben met waar zij mee bezig zijn.
Veel sterkte voor de paarden!

p.s. Ik zag op FB bij een paardengroep, al een waarschuwing uit gaan over deze voorvallen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 08:50

Zillie schreef:
:x :x Wat ongelofelijk brutaal is dat zeg! Lijkt wel of 'mensen' geen enkel besef meer hebben met waar zij mee bezig zijn.
Veel sterkte voor de paarden!

p.s. Ik zag op FB bij een paardengroep, al een waarschuwing uit gaan over deze voorvallen.

Het is niet iets van deze tijd hoor.
Dat gebeurd 30 jaar terug ook al, alleen had je geen internet dus hoorde je niet zo veel/snel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 20:16

Tinky dat heb ik al jaren. Ook alleen voor mezelf al. :j altijd handig als reminder ook. Daardoor ook bij bv Karuna dankzij boekje kunnen achterhalen dat ze iedere drie weken koliek had twee dagen na de start van haar hengstigheid en daardoor ontsteking in baarmoeder gevonden. Ook als bv draad gek is, stijf voer weg enz zet ik dat erin. :)

Ik heb zeker geen brood op het terrein liggen. Oude heeft een extreme granen allergie en de hele omgeving is graanbrok enz vrij. De enige brokken die er liggen zijn lucerne brokken, daar lijkt niet veel weg te zijn. Zelf eten is dus naast de kuil onmogelijk omdat het niet aanwezig is dus.

Vandaag kon ik niet -O- :x had een afspraak waar ik niet onderuit kon op Texel en moest dus heen en weer vandaag. Ben daardoor deel van de dag ook onbereikbaar geweest en net pas thuis. Maar stalhouder zou vanmorgen even checken (niets over beelden gehoord dus ben bang dat ze via de zijkant erin en eruit zijn gegaan toch) en verzorgster zou vandaag komen. Niet echt heel fijne timing maar kon hier niet onderuit. Gelukkig dubbele controle vandaag. Morgen heel vroeg sta ik weer op stal.

Hoop dat het idd meevalt. Zelf controleren is toch het beste. Ben nu domweg veel te moe om verantwoord nog naar stal en terug te gaan. Is toch weer 30 km bovenop de 417 die ik al gereden heb vandaag. Maar echt heel fijn voelt het niet. %)

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:30

Pfff wat een drama. Je kunt er toch met je hoofd niet bij he?...... Weird world.....blijf toch met je vingers van andermans eigendom af!!!!! Zeker levend eigendom!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 13:19

Weer terug. Jonge man voelt zich weer een stuk beter. Wel nog stijfjes en opgeblazen maar hij rent en eet weer als vanouds. Wel schrikachtiger bij zijn hoofd. Als ik mijn arm snel beweeg krimpt hij inelkaar en duikt weg maar niet extreem. Verzorgster gister liep daar ook tegenaan. Wel heeft hij heel flinke spuitpoep gehad. Liggen vlaaien in de wei van hem.

Oude man ander verhaal. Verzorgster had al gemeld hij is echt erg schrikkerig. Wat niks voor hem is. Bij de agenten dinsdag viel me dat ook wel op. Terwijl stalhouder en de dierenarts wat argwanend werden bekeken ontweek hij de agentes terwijl hij daar normaal op af zou duiken.

Hierdoor vermoed ik dat het echt niet lang daarvoor dus of maandag later of dinsdag heel vroeg is gebeurd. En met een vrouwelijk persoon. En dat ze eigenlijk nu pas de gevolgen geestelijk tonen. Connor was duidelijk erg schrikkerig voor bewegingen en buiten (even kort stukje gestapt met hem op aanraden van de da op de weg). Terwijl hij normaal dat totaal niet is.

Er zit een plek op zijn rug die ik niet weggepoetst krijg en waar hij gevoelig op is. De twee bilafdrukken en twee strepen voor bij de schouder naar beneden waar het haar verkreukeld of beschadigd is. Zijn huid op,de plekken is kennelijk zo gevoelig dat hij aanraken daar en op zijn slechte linker schouder niet prettig vind.

En hij zet beide achterbenen te ver onder zijn lijf vanaf de zijkant gezien. Hij loopt licht als een mannequin eigenlijk en niet al te best nog. Ik hoop dat dit met licht stapwerk aan de hand op de weg en pijnstilling bijtrekt nog.

Jonge wilde spelen vandaag die kwam als altijd lomp aanrennen en dook boven op de oude. Die daar normaal altijd leuk op reageert door bv op laatste moment wegdraaien waardoor jonge man op zijn snuit schuift. Of door de bonk op te vangen en terug te duwen. Nu draaide hij traagjes weg met een blik laat maar. Daarna toen Dinky nog eenkeer voorzichtig aandrong op,spelen gaf hij een boze hap en liep weg. Daaraan merk ik dat hij zich niet ok voelt.
Laatst bijgewerkt door karuna op 02-06-16 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:32

Wat asociaal, zeg.. Ik hoop dat het allemaal snel opknapt.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:36

Wat verschrikkelijk zeg! Wil je alleen heel veel sterkte wensen met je twee tinkers en dat de dader gepakt word!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:38

Arme paardjes, ongelooflijk, hoop dat het snel wat beter gaat en de paardjes weer wat meer vertrouwen krijgen.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:18

Wat naar dat dit is gebeurd! Hopelijk voelen jouw mannen zich snel weer wat beter!

Het klinkt als een stel overactieve penny's... Misschien een briefje op het hek hangen om de gevolgen van zulk gedrag kenbaar te maken voor als ze onverhoopt terug komen?

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 16:36

Heb je nog iets op de camera kunnen ontdekken?
En is er verder nog iets verdachts gebeurd of is het tot nu toe weer rustig?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 19:13

Niks te zien op de cameras. Mogelijk toch gezien de sporen via een andere ingang gekomen. Gister was wel raar jonge tinker stond op het hoge gras. Op een los draadje alles heel, maar ga ervan uit dat hij daar onderdoor is gewurmd. Omdat hij er nog stond en duidelijk een random looproute genomen heeft. Vandaag was alles ok dicht en zoals het hoort. Beiden nog wat schrikkerig maar is al een stuk beter. Alleen oude man loopt nog niet best en is heel erg aanhankelijk. Meer dan gebruikelijk.

Maandag ga ik aangifte doen, moest eerst dat via internet doen maar dat willen ze nu liever toch niet hebben,

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 22:03

Ik vind het zo naar voor je, dit heeft echt wel veel impact op jou en je dieren... Ik kan je niets anders dan sterkte wensen en een virtuele knuffel geven...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 10:11

Oude man liep gister weer wat beter en was meer zichzelf gelukkig.

Zou vandaag aangifte gaan doen maar ben vanmorgen hardstikke beroerd wakker geworden. Gelukkig verzorgster doet ze vandaag en geeft oude man zijn pijnstilling en een strookje gras. Wilde aangifte opschuiven maar nu blijkt dat ik nog geen aangifte doen. :o?

Agente schijnt in contact te zijn met dierenpolitie agent en daarom kan er nog niks met het dossier gedaan te worden. Goed dat ik belde dus anders was ik voor jan nop daarheen gegaan.

Alleen nu nog de vraag waarom wordt de dierenpolitie ingeschakeld? Is dat standaard procedure? Staan ze echt op scherp vanwege de mishandelingen die hier in de buurt zijn geweest of zou diegene die hier geweest is illegaal een melding hebben gemaakt dat mijn dieren het niet goed zouden hebben? Zou niet weten waarom dat laatste zou zijn.

Behalve de omvang van jonge man die een aantal keren zelf besloten heeft afgelopen weken meer gras te eten dan goed voor hem is, hij daardoor gevoelig is voor diaree en zijn staart er soepig uitziet omdat ik die nog niet kan wassen vanwege zijn angst voor water. En daar wordt hard aan gewerkt :j oude man staat onder dierenarts toezicht en wordt vaak gecontroleerd. Tijd geleden is er ingebroken bij stalhouder. Toen agenten ook op terrein gehad die ondanks de nattigheid op een stukje ze er goed bij vond staan.

Was zo duf dat deze vragen me pas later te binnen schoten. Via 144 toch weer terug gezet naar de politie hier. Er zou contact opgenomen worden over het hoe en wat. Hoop ook dat ze dat doen, het gaat toch zitten knagen en ik zie niet in wat een speciale dierenpolitie agent meer kan toevoegen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:20

Dit gaat meestal automatisch naar de dieren politie,omdat het valt onder dieren mishandeling.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 10:26

Ok geen enkele ervaring mee gelukkig blijkt ook wel. Alleen waarom zou aangifte dan niet kunnen?

En echt mishandelen is het ook niet eens. Alleen stom en illegaal omgaan met iemands dieren, zou oude geen artrose hebben zou die er niets van hebben overgehouden. Alleen jonkie met zijn koliek enbevangenheid. Maar dat lijkt ook weer aardig op de rit gelukkig. Strak allen gras en beperkt kuil doet wonderen samen met een niet over hetdraadje huppend pubertje. :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:17

Toen de beul hier was geweest en ik de politie belde,stuurde ze de dieren politie.Al was dat dan wel wat anders natuurlijk.Maar jou paard heeft pijn door iemand anders toe doen,dus mishandeling.

Somboby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:22

Het word hoog tijd dat ze eens met duidelijke regels komen en dieren ook als een levend wezen zien.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:06

Gadver je word hier toch echt hellig van.
Bah.
Ik zag overigens dat je in kilder de paarden hebt dat is vlak bij ons.
Zit zelf ook vaak met de schrik van blijf van mijn dieren af.
Mijn paardjes hebben een mega hoog aaibaarheidsgehalte ook nog.
Ik hoop dat de daders toch gepakt worden en eens passend gestaft worden.
Vreselijk.
Ik hoop dat je paarden gauw opknappen.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:52

Eventueel een optie om bijv. een lief briefje op te hangen ipv een briefje waar je de gevolgen op zet die ze aanrichten...
Iets in de zin van : lieve onbekende verzorger, heel lief dat je mijn paarden wilt verzorgen en beweging wilt geven. Zou je mij willen bellen voordat je bezig gaat met de paarden zodat we kennis kunnen maken?

Zoiets bijv. En als ze dan belt en jij bent er dat je haar dan uitlegt dat je al een verzorger hebt en dat de paarden niet gereden kunnen worden ivm leeftijd en artrose en dat je haar of hem dus ook niet meer in de buurt van de paarden wilt zien want dan komt er aangifte...
Eventueel vragen om haar adresgegevens (voordat je haar verteld dat ze niet welkom is) zodat je wellicht met de ouders kan gaan praten voor het geval hij/zij toch nog komt zonder te vragen...denk dat dit misschien meer effect heeft als meteen een boze brief ophangen...en zo kom je wellicht ook erachter met wie je te maken hebt...

Echt heel erg rottig voor je en voor de paarden! Hoop echt dat oudje er niet zoveel aan over houd en straks weer vrolijk als een oud mannetje door de wei huppelt! Gelukkig dat je jonkje het er redelijk goed vanaf gebracht heeft...!
Laatst bijgewerkt door kim_1990 op 06-06-16 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 16:55

Even een update. Aangifte is gedaan, ze nemen het behoorlijk hoog op. Er wordt de komende tijd op regelmatige basis een oogje gehouden op het perceel door de politie. Omdat een aantal dingen zijn opgevallen ook kwa dagen en zo. En daarna er nog twee keer dingen niet klopten.

Ik heb stroom op de draden gewijzigd waardoor alleen nog maar op een manier de stroom eraf kan. En ook zo gedaan dat je wel via de camera het terrein op en af moet.

Kleine man is nog wat stijfjes maar verder weer de oude. Nog ietsje schrikkerig dat wel. Oude man was vandaag echt heel erg smerig. *\o/* Een goed teken omdat hij alleen erg vies wordt als hij zich goed voelt. En hij trok een flinke sprint naar het bijgezette gras inclusief bokje terwijl hij al drie dagen geen pijnstilling heeft nodig gehad. Hij is nog niet ok en heeft waarschijnlijk toch schade opgelopen maar hij beweegt zich een heel stuk beter en kan zo wel paardwaardig rondhuppelen gelukkig.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:28

Wat fijn dat de politie het hoog opneemt! En ook fijn dat het beter gaat met de paarden :) Ik hoop voor je dat de de dader(s) vindt!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:35

Inderdaad heel fijn dat politie het wel heel serieus neemt. Super dus! Hoop dat het niet nog een keer gebeurd.