Anoeska schreef:Lusitana schreef:...
Ik zou denken "wat heb je te vebergen als je geen begeleiding kunt verdragen?" Ga je zo raar met paarden om dat niemand het mag zien?
Ik heb niks te verbergen, maar als ik een paard koop, kies ik voor begeleiding die bij mij en mijn doelen met het paard past. Niet bij begeleiding die bij de vorige eigenaar past. Ik kies een paard uit op het type, de mogelijkheden, de potentie etc. Niet op basis van hoe de vorige eigenaar er mee om ging.
En al het nou precies past in je straatje? Dan is er toch geen vuiltje aan de lucht?
En als het niet past, ga je gewoon niet op dat paard af.
Eline91 schreef:Maar je betaalt wel 4800€ voor de lessen tijdens dat jaar. En na dat jaar kan je het paard gratis overnemen. Maar wat als het paard chronisch ziek wordt of sterft? Of het bedrijf gaat failliet en het paard wordt in beslag genomen? Dan ben je je geld wel kwijt volgens mij...
Je betaalt dan voor diensten, niet voor het paard. Als je niet van de lessen gebruik kunt maken door hun schuld, moeten ze een en ander terugbetalen. Daar zijn gewoon consumptie wetten op toepasbaar. Lijkt mij.