Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar om die reden wil ik ook pas vanaf september een paard kopen. Ik weet dat ik het dan kan en kan blijven betalen. Ook mijn opleiding en andere kosten. Maureen95 schreef:@safina
Ik ga om privacyredenen niet hier neerzetten waarvan ik het ga betalenLijkt mij voor jullie ook niet heel belangrijk. Ik ga sowieso nog een nieuwe niveau 3 opleiding volgen. Ik weet dat ik dat aankan. Weet alleen nog niet wat.
@Azmay zo snugger ben ik helaas niet zoals andere mensen in dit topic al zeidenIk kan niveau 3 aan.
tita schreef:Ik zou die 5000€ gaan gebruiken om je lening of boete terug te betalen
Je vragen zijn niet bepaald snugger
Je toekomst ook niet niveau2 liggen niet de paardenbanen voor het oprapen
Blijkbaar heb je weinig inlevingsvermogen en doorzettingsvermogen en je kennis van en over paarden is ook niet realistisch
Ga voor een ander praktisch beroep op niveau 2-3
Nies_ schreef:Misschien geen aardige reactie, maar wel wat ik ook dachtZeker als al die wedstrijden er nog bij moeten komen. Stel je rijdt elke proef winst, dan ben je nog zo 52 proeven verder eens je L+1 springen en M1+1 dressuur bent. Met je startkaart, vereniging, reiskosten etc erbij zit je dan ook zo aan de €1500,- en dan reken ik de aanschaf of huur van een trailer met geschikte auto ervoor nog niet eens mee.
Als het je er dan echt alleen om gaat om een opleiding af te ronden zou ik zeggen zoek een andere pretopleiding uit. Er zijn er genoeg om uit te kiezen en de meeste een stuk makkelijker haalbaar.
Lusitana schreef:Een Lusitano of cruzado kan prima zo´n opleiding doen en is ook een fijn recreatie paard en supercomfortabel, plus dat ze over het algemeen goedkoop in onderhoudt zijn, zeker vergeleken andere sportpaarden.
Ik kan wel uitlijken voor een leuke hier in Portugal die binnen budget valt.
Maureen95 schreef:@safina
Ik snap dat je het wilt wetenMaar om die reden wil ik ook pas vanaf september een paard kopen. Ik weet dat ik het dan kan en kan blijven betalen. Ook mijn opleiding en andere kosten.
Lusitana schreef:Een Lusitano of cruzado kan prima zo´n opleiding doen en is ook een fijn recreatie paard en supercomfortabel, plus dat ze over het algemeen goedkoop in onderhoudt zijn, zeker vergeleken andere sportpaarden.
Ik kan wel uitlijken voor een leuke hier in Portugal die binnen budget valt.
Babootje schreef:Maureen, je moet nu een diploma niveau 2 of 3 halen om te voorkomen dat je je studiefinanciering terug moet betalen? Neem dan het advies van Tita en Nies ter harte en zoek een voor jou makkelijk te halen "pret"opleiding uit waar je zo mogelijk nog iets mee kunt (verdienen). Daarna kun je pas aan een ORUN opleiding beginnen. Instructeur basissport allround kost (naast de kosten van je paard) zo'n 2000 euro. Dan kun je lesgeven aan beginners en laag niveau (dressuur en springen). Hiervoor moeten jij en je paard op L niveau zijn en 70 cm kunnen springen. Dat valt nog mee dus. Je kunt vrijstelling krijgen voor de praktische toets als je minimaal 2 paarden in M1 dressuur hebt uitgebracht en 2 paarden op L nivau springen.
Je kunt ook kiezen voor mennen, lesgeven manege, gehandicapten etc. Allemaal losse modules die allemaal zo richting de 2000 kosten.
Wil je een instructeursopleiding wedstrijdsport volgen zijn de toelatingseisen al een heel stuk zwaarder. Je kunt dan wel afzonderlijk kiezen voor dressuur of springen, eventing maar je moet dan wel als combinatie op Z2+1 (dresuur) en springen Z+1, etc.
Je ziet er is heel wat veranderd en de kosten zijn niet mis. Voor je een beetje op niveau kunt lesgeven ben je ca 4000 aan cursuskosten kwijt, de kosten van je paard en de wedstrijden die je moet rijden op op Z niveau te komen. Zie hieronder de brochure.
https://www.knhs.nl/media/7672/20150828 ... ng-def.pdf
dnieSz schreef:Maar ook dat ga je niet redden met een budget van 5000...
DatBenIkNou schreef:E pony prijzen liggen wel weer anders natuurlijk he? Voor de opleiding heb je wel een paard nodig. Die ook nog kan springen en een leuke proef kan lopen. Voor iemand zonder echt wedstrijdniveau en binnen het jaar M & L. Ik geef het je te doen voor 5000€.
Babootje schreef:Goedkoop in onderhoud? Hoe bedoel je dat?
liekec schreef:Ik vraag me ten zeerste af of die L springen aankunnen.