Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DatBenIkNou schreef:RM een jaar een twenter hebben vind ik gewoon niet vergelijkbaar met de ervaring van mensen die al jaren eigen paarden hebben, sorry. Jij hebt gewoon nog niet meegemaakt wat het betekend als je paard bijvoorbeeld langdurig geblesseerd is en hoeveel tijd, zorgen, verdriet en geld dat kost. Mijne heeft afgelopen zomer 19 dagen op de kliniek gestaan met een vreselijke beenwond, geopereerd en maanden lang 2x pd naar stal daarna voor wondverzorging en stappen. Gelukkig doe ik alles samen met mijn dochter en konden we zo de zorg verdelen.
Dat zijn gewoon dingen die je niet goed realiseert als je droom van een eigen paard uitkomt.
1x een paard ingereden hebben is gewoon weinig ervaring. Natuurlijk kan het goed uitpakken, het ligt uiteraard ook aan je ambities. Zadelmak maken is één, dat lukt velen nog wel. Maar een paard dressuurmatig echt gaan doorrijden, dat is toch echt een ander verhaal!
RoyceMack schreef:DatBenIkNou schreef:RM een jaar een twenter hebben vind ik gewoon niet vergelijkbaar met de ervaring van mensen die al jaren eigen paarden hebben, sorry. Jij hebt gewoon nog niet meegemaakt wat het betekend als je paard bijvoorbeeld langdurig geblesseerd is en hoeveel tijd, zorgen, verdriet en geld dat kost. Mijne heeft afgelopen zomer 19 dagen op de kliniek gestaan met een vreselijke beenwond, geopereerd en maanden lang 2x pd naar stal daarna voor wondverzorging en stappen. Gelukkig doe ik alles samen met mijn dochter en konden we zo de zorg verdelen.
Dat zijn gewoon dingen die je niet goed realiseert als je droom van een eigen paard uitkomt.
1x een paard ingereden hebben is gewoon weinig ervaring. Natuurlijk kan het goed uitpakken, het ligt uiteraard ook aan je ambities. Zadelmak maken is één, dat lukt velen nog wel. Maar een paard dressuurmatig echt gaan doorrijden, dat is toch echt een ander verhaal!
Hmm niet helemaal eerlijke conclusie. aangezien je niet weet hoeveel en welke ervaring ik heb met paarden. Ja ik heb 1 jaar een eigen paard. maar je weet niet hoe en wat ik daarvoor heb gedaan en welke zeer intensieve zorg ik heb gehad voor andere paarden. Deze waren niet van mij zelf, en de kosten kwamen ook niet voor mijn rekening. maar ik weet maar al te goed wat het kost. Omdat ik zelf bij alle afspraken aanwezig ben geweest. Ik was blij dat ik de rekening toen over kon dragen aan de eigenaar, maar ik besefte me toen heel goed dat als ik een eigen paard had, ik zulke kosten zou kunnen verwachten. Met die gedachte in het achterhoofd heb ik mijn paard gekocht.
Dus het is best wel representatief, mijn advies.
Bovendien vind ik het onzin om altijd 'verstandig' te kiezen. Doe gewoon wat je gelukkig maakt zo af en toe. En handel in de weg naar geluk wel verstandig(door bv iemand mee te nemen die er verstand van heeft ed).
Zorg dat er voldoende financiële middelen zijn en dat je paard deel wordt van jouw leven.
Maar nogmaals mijn advies: doe wat je gelukkig maakt, en niet altijd wat verstandig is. Dan kun je beter nooit een paard kopen (kost alleen maar geld) en ook liever geen auto (breng je ook meer naartoe dan dat het oplevert).
DatBenIkNou schreef:Een auto is over het algemeen geen luxe, maar noodzakelijk om bijvoorbeeld op je werk te komen? Vind dat echt geen vergelijking. En nee, in mijn ogen kan je niet altijd alles hebben en doen wat je gelukkig maakt...Financiële zorgen kunnen je overigens zo weer zeer ongelukkig maken. Zag laatst ook weer een crowdfunding actie op facebook omdat iemand een veulentje had gefokt, want dat was zo leuk! Veulen werd alleen ziek en nu kom ze de va kosten niet betalen. Die had dus gewoon verstandiger moeten zijn.