[VOLG]Ongelovelijk, toen was je opeens van mij, Lieve Akkie!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadiine__x

Berichten: 2808
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 17:23

Afbeelding
voorkant


Afbeelding
rechtervoet nu (met gat)


Afbeelding
rechtervoet 4 weken geleden


Afbeelding
linkervoet nu


er is ruim 3cm vanaf gegaan! geen speciale zolen meer, nog wel ijzertje uiteraard!

helaas is het gat, net niet helemaal weg, dus nog een x 4 weken niet rijden :( maar het is voor een goed doel!!

we mogen wel weer oo het harde stappen, dus lekkere bos wandelingen maken dan maar!

over 4 weken komt hij weer :)

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:34

Nadiine__x schreef:
[ [url=m/EWUm06.jpg]Afbeelding[/url] ]
voorkant


[ [url=m/7ymJE3.jpg]Afbeelding[/url] ]
rechtervoet nu (met gat)


[ [url=m/RPG4bH.jpg]Afbeelding[/url] ]
rechtervoet 4 weken geleden


[ [url=m/ffVjBq.jpg]Afbeelding[/url] ]
linkervoet nu


er is ruim 3cm vanaf gegaan! geen speciale zolen meer, nog wel ijzertje uiteraard!

helaas is het gat, net niet helemaal weg, dus nog een x 4 weken niet rijden :( maar het is voor een goed doel!!

we mogen wel weer oo het harde stappen, dus lekkere bos wandelingen maken dan maar!

over 4 weken komt hij weer :)


zo hee ! die zijn al opgeknapt zeg ! :))
ah joh , tijd zal voorbij vliegen ! nog maar 4 weekjes en dan ben je er (hopelijk) voorgoed van af ! :D

lekker van je vriendje genieten , hoe gaat het met pluiske ?

Nadiine__x

Berichten: 2808
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG]Ongelovelijk, toen was je opeens van mij, Lieve Akkie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 18:36

ja het is inderdaad voor het goede doel! :D

over 4 weken zijn we er helaas nog niet vanaf, dit maandelijks bekappen gaat waarschijnlijk nog een halfjaar duren, maar over 4 weken is de grootste schade hopelijk over en kunnen we wel de training gaan oppakken :)

het vele wandelen nu doet ons en hem ook erg goed, hij was en soms is, best wel drammerig aan de hand, in je ruimte lopen, je omver trekken, niet uitkijken, bijna een kopstoot omdat hij opeens iets ziet.. ja akkie ik stond daar ook nog >;)

dus hij krijgt momenteel een opfris curcus "hoe om te gaan met mensen" _O- al wel met goed resultaat, maar we zijn er nog niet, dus die 4 weken extra kan geen kwaad..

gisteren had hij ook weer zo'n actie.. ik had hem aan zijn halster vast zonder touw en Pluis pak ik vaak even over met draden open en dicht doen.. daar doe ik max 2 sec. over.. zonder er bij na te denken deed ik dit ook bij Akkie maar binnen 1 sec was hij al weg! het 1e moment stond hij half slapend naast mij, het andere moment rende hij op het kavelpad, met zijn staart in een mega kruk over zijn rug en zijn benen ergens bij zijn neus, dikke hengsten nek erop en weg was hij :oo

eerlijk is eerlijk, ik heb even flink staan kwijlen, want hij kan machtig gewegen! <3

maaruh akkie, je mocht niet draven op de stenen, dan breekt je hoef..

dusss :=


offtopic: met pluis gaat het goed die staat lekker op de wei!

CarinaR

Berichten: 11955
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: [VOLG]Ongelovelijk, toen was je opeens van mij, Lieve Akkie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:22

Zo wat een verandering zeg. Top werk weer van W.

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: [VOLG]Ongelovelijk, toen was je opeens van mij, Lieve Akkie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:09

Hoef ziet er al veel beter uit!! :D Hahaa, wat een grapjas is hij ;)

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: [VOLG]Ongelovelijk, toen was je opeens van mij, Lieve Akkie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:51

Daar is al een mooi stuk vanaf gekomen. Ziet er al een stuk beter uit. Nog even en je ziet er niks meer van. haha wel leuk die acties, teken dat ze lekker in hun vel zitten. Kon je hem snel weer pakken?

SayaJones

Berichten: 11941
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG]Ongelovelijk, toen was je opeens van mij, Lieve Akkie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 18:19

Z'n hoeven zien er echt een stuk beter uit, hopen dat je er snel weer op mag!

Nadiine__x

Berichten: 2808
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG]Ongelovelijk, toen was je opeens van mij, Lieve Akkie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 18:35

bedankt voor alle lieve reacties!

nee, haha, hij liet zich niet meer vangen, dus ben door de weides om hem heen gegaan en heb hem terug de paddock in gejaagd :p

Nadiine__x

Berichten: 2808
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 16:41

Afbeelding
heeeeel vervelend dat wandelen met mijn dravers vriendje in het bos! <3


Afbeelding
wel beetje vervelend dat ik gelijk als pakezel gebruikt word, zo'n rugzak is toch voor mensen? >;)

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: [VOLG]Ongelovelijk, toen was je opeens van mij, Lieve Akkie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 21:21

haha zo staat hij er inderdaad bij te kijken. Mooie foto zo van hun samen.

Nadiine__x

Berichten: 2808
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 23:08

yes! we hebben groen lichy om rustig aan het longeren weer op te pakken!


Afbeelding



rustig aan.. Akkie dacht daar anders over.. xD
na 3x mijn handen bijn open getrokken te hebben, hem maar in draf gezet, eerst zijn energie er maar even uit lopen, hij was 1 grote bonk blij-ei-hyper-happy-boy :p

maar zijn hoef pakte de training goed op niet warm pezen ook niet! en ook geen scheurtjes of breukjes rondom het gat! dus donderdag mag hij weer :D

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: [VOLG]Ongelovelijk, toen was je opeens van mij, Lieve Akkie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 00:45

Ik vind hem echt wel knap <3

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: [VOLG]Ongelovelijk, toen was je opeens van mij, Lieve Akkie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 07:29

Leuk dat blauw.
En hij zit al mooi in zn velletje.

Nadiine__x

Berichten: 2808
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 09:06

ik had al 2 weken niet echt wat gedaan met hem, dus toen ik gisteren zijn deken eraf trok stond ik verbluft hoe goed hij eruit zag!

hij glimt, appeltjes op zijn bibs! en hij begint uit te zwaren! *\o/*

Nadiine__x

Berichten: 2808
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG]Ongelovelijk, toen was je opeens van mij, Lieve Akkie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 16:53

het longeren gaat goed! aankomende week mijn leaser ermee opweg helpen en daarna komt de hoefsmid alweer bijna! :D

en vanmorgen de rambo micklem multi bridle voor hem besteld in het donker bruin :)

Nadiine__x

Berichten: 2808
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG]Ongelovelijk, toen was je opeens van mij, Lieve Akkie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 06:02

akkie en ik gaan mee doen met de ride & run, 2 juli! 5km :D

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: [VOLG]Ongelovelijk, toen was je opeens van mij, Lieve Akkie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:27

Wat een mazzel heeft dat paard toch en wat geweldig leuk voor jou!

Nadiine__x

Berichten: 2808
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 10:47

Willemina_L schreef:
Wat een mazzel heeft dat paard toch en wat geweldig leuk voor jou!


wat lief haha! :)
het is zo'n heerlijk blij-ei! fantastisch om mee te werken!

Nadiine__x

Berichten: 2808
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG]Ongelovelijk, toen was je opeens van mij, Lieve Akkie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 14:06

Bah bah bah,

wat een gedonder, volgende week kunnen we Akkie weer op gaan pakken.
dus ikheb contact gezocht met een goede zadelmaker, 1 die ook meekijkt wanneer je gaat rijden en niet alleen bij een stilstaand paard kijkt.

ze vroeg mij foto's te maken van akkie zijn rug en van het zadel.
maar het zadel kiept naar achter, knelt aan de voorkant en is waarschijnlijk ook geen 18 inch, wat ik met mijn broekmaat wel moet hebben...

Dus binnenkort komt ze deze kant op, dan gaan we kijken of het op te lossen is met opvullen/opnieuw vullen, en of dat ook het probleem oplost dat ik nu op de lepel zit ipv in het midden. en anders opzoek naar een ander zadel, waarschijnlijk een bruine dressuur wintec omdat die makkelijk aan te passen zijn en akkie hopelijk nog veel gaat aankomen in bespiering en gewicht :)

ook komt binnenkort de tandarts, en volgende week de hoefsmid weer..

AKKIE JE MAAKT MIJN SPAARGELD OP! hahaha :P

Nadiine__x

Berichten: 2808
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG]Ongelovelijk, toen was je opeens van mij, Lieve Akkie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 07:09

zo, drukke week voor meneer akkie.

sinsdag een zadel gepast van een stalgenootje een vz wintec, lag als een huis! bontje eronder en rijden maar! over 2 weken komt de zadelmaker voor mijn eigen zadel/een nieuw zadel. maar gelukkig hebben we nu een tijdelijke oplossing, moet wel beetje trainen voor die ride en run!

van de week 1x gedaan, en akkie moest er flink aan trekken, in stap moest hij flink doorstappen en in draf moest hij heeeeel erg verzamelen, das niet niks voor een paard wat net 2 maanden niks gedaan heeft.. maar hij deed het super, dus nu lekker oefenen!

donderdag is de hoefsmid geweest, hij was weer zeer tevreden en was verbaasd over hoe snel en goed het herstelde, boven verwachting en haalde nog maar een keer aan dat het zo fijn is dat ik als eigenaar ook meewerk met zijn planning van elke 4 weken bekappen, dat gebeurt blijkbaar nog wel eens anders..

gat os weg, we hebben groen licht dus gaan lekker aan het werk met hem!

vrijdag de tandarts erbij gehad, ja ja, akkie krijgt een hele apk haha!
prima gebit, niks aan de hand, geen haken of dergelijke, toppie!
wel heeft hij een verdikking op zijn gehemelte, sommige paarden houden dit over aan wisselen. omdat akkie zo extreem. gevoelig op het bit reageert, raade ze aan om met een ongebroken rubberen bitje te gaan rijden, deze verdelen de druk beter en prikken niet in het gehemelte.
ik ga vanmiddag naar divoza even bitten "voelen" want rubber kan ook gaan branden, even kijken of er andere alternatieven zijn die wel. flexibel zijn (dat raade ze echt aan) maar niet branden :)

en het happen/klapperen wat hij met zijn mond doet id waarschijnlijk een tik van hem, want dit deed hij ook gelijk met de beugel van de tandarts.

maar het rambo. hoofdstel bevalt ook echt super, hierdoor heeft hij al een veel stillere aanleuning!

SayaJones

Berichten: 11941
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG]Ongelovelijk, toen was je opeens van mij, Lieve Akkie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 08:10

Fijn Nadine!

Qua bit zou ik geen rubber doen ivm idd branden, dan moet ie echt goed schuimen.
Ik heb voor Indy een happy mouth, ongebroken trens (niet zo'n appelbitje van HH). Die ligt veel stiller in haar mond, en is ook niet zo dik als een rubber bit.

Wel elke keer checken of hij er niet op gebeten heeft en dat er geen scherpe randen aanzit. Dat kan nog wel snel gebeuren met die kunststof bitjes.
Bij het bitje van HH gebeurd dat veel sneller.

Als het een keer gebeurd dat er een scherp randje aan zit, is het ook heen ramp. Die bitjes kosten nog niet eens €20 :+

Nadiine__x

Berichten: 2808
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 09:37

Just_Sannee schreef:
Fijn Nadine!

Qua bit zou ik geen rubber doen ivm idd branden, dan moet ie echt goed schuimen.
Ik heb voor Indy een happy mouth, ongebroken trens (niet zo'n appelbitje van HH). Die ligt veel stiller in haar mond, en is ook niet zo dik als een rubber bit.

Wel elke keer checken of hij er niet op gebeten heeft en dat er geen scherpe randen aanzit. Dat kan nog wel snel gebeuren met die kunststof bitjes.
Bij het bitje van HH gebeurd dat veel sneller.

Als het een keer gebeurd dat er een scherp randje aan zit, is het ook heen ramp. Die bitjes kosten nog niet eens €20 :+


bedankt voor de tip!
ik had al even gegoogled en mijn gevoel kwam inderdaad ook uit op dat bit haha! ik vroeg mij alleen af in hoe vere die flexibel zijn..

van de scherpe randjes wist ik inderdaad van mijn oude bijrijdpaard welke een appelbitje had :)

SayaJones

Berichten: 11941
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG]Ongelovelijk, toen was je opeens van mij, Lieve Akkie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 09:56

Hij is wel flexibel, maar minder flexibel dan het appelbitje, maar ik heb bij mijn paarden ondervonden dat het niet veel uitmaakt of het meer of minder flexibel is.
Zolang jouw hand vriendelijk blijft iig, ik weet niet hoe ze liggen met een wat strengere hand.

Nadiine__x

Berichten: 2808
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 10:14

Just_Sannee schreef:
Hij is wel flexibel, maar minder flexibel dan het appelbitje, maar ik heb bij mijn paarden ondervonden dat het niet veel uitmaakt of het meer of minder flexibel is.
Zolang jouw hand vriendelijk blijft iig, ik weet niet hoe ze liggen met een wat strengere hand.


haha, ja dat laatste spreekt voor zich. maar akkie laat zich niet rijden met een strenge hand, dan legt hij zijn neus op zijn borst, dus al. zou ik dat willen haha! kom er niet ver mee, ongeacht welk bit erin hangt (zou elk paard moeten doen hihihi)
Bedankt voor je ervaring, hopelijk verlicht het akkie straks ook!

Nadiine__x

Berichten: 2808
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 21:13

geslaagd, het is er wel 1 geworden met ribbels.. geen idee waar die voor dienen.

hij liep er opzich wel fijn mee, maar of hij het echt fijner vond als zijn hulstrens? ik weet het niet, twijfel daar sterk aan.. vond hem eigenlijk weer wat meer happen..

even aankijken kan ook onwennig zijn natuurlijk..


Afbeelding