Janinevv schreef:amiraanouk schreef:Ik denk dat je pony je ook een beetje aan het uitproberen is. De eerste maanden probeerd hij/zij natuurlijk hoger te komen dan jij. De eerste jaren klinkte het ook niet tussen mij en een van mijn shetlanders. Door gewoon iedere dag te poetsen en te knuffelen kwam er steeds meer een klik. Ik begon ook met vrijheidsdressuur, dat heeft zoveel veranderd. Je bent dan echt samen bezig. Hij/Zij hoeft dan niet alles te kunnen, het gaat erom dat je even lekker bezig bent.
Jaa van laatst toen ze vast stond brak ze het touw los, omdat ze weg wilde, nu bostel ik tijdens eten en dan is ze zo braaf.
Als ik ga lopen of iets dan loopt ze me soms zowat om ver. Of gaat ze "bang" doen. Als ik haar dan los laat loopt ze mee maar draait ze opeens me de kont toe. Nou zulke hoge billen voor je is geen pretje! Dan probeer ik zo min mogelijk er op te reageren of loop ik gewoon rustig weg van haar en ga ik wat anders doen ofzo.
Het blijft heel lastig!!
Ik hoop werkelijk dat ik je laatste stuk verkeerd begrijp. Als mijn paard zijn kont zomaar naar MIJ toe zou draaien, ongevraagd. Kan ie maatje 40-met-stalen-neus onder zijn reet krijgen. Is ie helemaal belatafeld? Dat doet ie maar bij zijn vriendjes. Bij mij loopt ie gewoon mee. Punt. En ik ben ook geen geode leider helaas. En zijn ze af en toe best ergens bang. Maar we gaan er uiteindelijk gewoon langs.
Omverlopen? Dan zet ik hem 3 meter terug. Mijn aura en daar mag ie inkomen als IK hem uitnodig en niet eerder. Wieberen die knol....