Voor welk ras ga jij hierna?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Retjethorse

Re: Voor welk ras ga jij hierna?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:15

Ik zou binnen een aantal jaar graag een Rocky Mountain Horse of Akhal Teke kopen. Nu heb ik een KWPN. :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:16

spatter schreef:
Een groter appaloosa muildier :j

Ik heb veel soorten paarden gehad, van KWPNer, tot kleine welsh, haflinger , appaloosa en kruizing tinkers.
Heb nu nog een welsh cob merrie, Am Painthorse en een muildier, maar mocht ik ooit zoiets tegen komen <3

[ [url=m/qM2pba.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohhhhhh die oren <3 <3 <3 <3

xxCynthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:29

Een Fries <3

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:51

Ik denk niet dat er hierna nog een paard komt. Ik ben erg tevreden met mijn lieve haflinger, maar financieel gezien denk ik dat het hierna wel zo'n beetje stopt. Maar als ik dan echt, ongeacht het geld, zou mogen kiezen, lijkt een Rocky Mountain Horse me wel wat. Zilverappel uiteraard. :j :D

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:59

Ik had eerst een Fries, nu een PRE. Ik heb hier wel eens over nagedacht. Ik ben zelf geen KWPN fan, maar zo'n mooi chique dressuur KWPN'er is toch wel erg gaaf.
O en een shetje, omdat ze zo leuk zijn.

Maar ik denk dat ik heel erg graag een fries x PRE kruising zou willen hebben, dat is toch wel mijn droom

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:00

Ik heb nu een connemara en daar zou ik zo weer voor kiezen. Heerlijke beesten en helemaal verliefd op het ras

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:05

Welsh A/B of een fries!

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:08

Fries of kruising Fries <3

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:09

Heb nu een New Forest pony en hierna wil ik weer een New Forest pony. Liefst een kleindochter van mijn pony.

Mijne is nu 25 jaar maar nog fit en word nog bereden.

Haar dochter (die van mijn zusje is) word waarschijnlijk dit jaar gedenkt. Of we die houden weten we nog niet. Maar wil wel graag een dochter van haar.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:18

Shire, zeker weten. Maar ik hoop dat mijn lieve Moor heel oud mag wonen <3

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:24

Ik lease nu een welsh, en ondanks dat het pittige leuk is, wil ik toch iets "coolers".
Als er een eigen paard komt ooit, dan zou ik denk ik voor een (ouderwetse) fries gaan, of een gelderse :)

Vadrouille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:28

Ik ben ooit begonnen met 3 shetlanders.
Hierna heb ik 2 belgische trekpaarden aangeschaft al heb ik deze 3 jaar geleden weer verkocht.
Nu heb ik een KWPN merrie v Numero Uno op het oog, die ik zodra ik over anderhalf jaar plek aan huis heb wil ik haar kopen ( ik rij der nu 2 x in de maand ongeveer )

sannxxelmoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:35

Ondanks het feit dat ik een hele leuke NRPS op stal heb staan, zou ik bij een volgend paard absoluut op zoek gaan naar een Welsh Cob. Prachtige ponies vind ik dat!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:46

Een welsh-cob, of een haflinger, of een Teke, of een draver, of een mikmakpaard.

Het volgende paard moet eigenlijk gewoon net als m'n huidige merrie zijn, lief en veelzijdig. Maar dan wel een kleinere en iets rustigere versie.

En als ik een huis met grond heb *als we dan toch aan het dromen zijn* wil ik 2 ezeltjes.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:56

Daar durf ik geen uitspraken over te doen.
Ik heb nu een (gepensioneerde) haflinger en ik kan mij eigenlijk geen paard na haar voorstellen.

Een shet vind ik te klein (ik rij niet meer) een welsh te fel en alles daarboven weer te groot :+

Iets er tussen word het dus of misschien zelfs niks meer.

RobinSputnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:01

Ik heb 3 IJslanders en nooooo way dat er nog een ander ras komt :+ :=

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:01

Persoonlijk denk ik dat je tunnelvisie krijgt als je je gaat vastklampen aan een ras.
Ik snap dat je niet voor fjord gaat als je 1.50 springt en niet voor een tuiger als je western rijdt, maar persoonlijk denk ik dat je tegen een paard aan moet lopen en dan denken: 'ja, dit is hem/haar.'
Daarom kan ik geen antwoord geven op de vraag voor welk ras ik hierna ga.
Wie weet is het wel een kwpn'er of misschien wel een schwarzwälder fuchs.
Wie zal het zeggen.

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:04

Ik ga 100% voor een welsh NWR. Ik ben 1,70, licht en groei toch niet meer. Dit zijn echt geweldige pony's die ook nog eens super in de sport zijn :D ik heb nu ook een merrie van dit ras. Ze is 6 jaar op het moment. Ik ben nu bijna 17, maar ook al ben ik over de 18, ik ga sws met haar door ook al is het tussen de paarden dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:09

ierusju schreef:
Persoonlijk denk ik dat je tunnelvisie krijgt als je je gaat vastklampen aan een ras.
Ik snap dat je niet voor fjord gaat als je 1.50 springt en niet voor een tuiger als je western rijdt, maar persoonlijk denk ik dat je tegen een paard aan moet lopen en dan denken: 'ja, dit is hem/haar.'
Wie zal het zeggen.

Tja, als je kerngezond bent, dan denk je niet echt na over het ras dat wel of niet bij je past. Enfin, zo zat ik toch in mekaar. Tot hiertoe telde voor mij ook alleen maar de klik. En dan begeeft je rug het, nadien je schouders en moet je gaan uittesten wat zit lekker, wat niet. Tja, dan valt eerst alles waar peper in zit van je lijstje en ga je je focussen op paarden met vlakke gangen en gangenpaarden. In mijn geval, zijn paarden met vlakke gangen niet de oplossing voor mijn probleem en moest ik kijken of een gangenpaard wel ging en zo ja, wat past er bij mij. En zo blijft er wat mij betreft nog 1 ras over.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:12

KWPN, NRPS, Holsteiner, Belgisch warmbloed, Oldenburger etc. Sportpaard dus :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:16

ierusju schreef:
Wie zal het zeggen.

Maar dat ligt er natuurlijk ook aan wat je zoekt, wat je doelen zijn.
In mijn geval is het zo dat ik verknocht ben aan het ras en dat ook als enige ras zie wat ik ooit zou willen hebben.
De Fjord past gewoon heel goed bij me, ze zijn pittig zat en tegelijk cool in het koppie, niet groot en vrij veelzijdig inzetbaar zolang je geen topsport wil doen.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:19

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 12-02-22 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:21

Ik heb nu een kruising haflinger x tinker en een mini. Mocht er ooit een paard bij komen wil ik er een iets grotere bij ( ongeveer 1.60 a 1.65) met voorkeur een barok ras zoals de PRE. Maar een shire lijkt me ook gaaf.

Maar vaak wordt het toch wat anders haha

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:24

galaxyfizzy schreef:
ierusju schreef:

Persoonlijk denk ik dat het het zoeken wel vergemakkelijkt als je een beetje duidelijk hebt wat je zoekt/waar je passie ligt :+ En ik ben ook tegen mijn paard aangelopen en had daar direct een klik mee. En ja, dat is een Lusitano, wat ik zocht. En mocht het zo lopen, dan komt er na/bij weer een Lusitano. Persoonlijk zou ik het geen vastklampen noemen en al helemaal geen tunnelvisie. Ik noem het passie voor een ras en duidelijk voor mijzelf wat ik wil. En er tegenaan lopen/klik gebeurt daarbij net zo goed.

Mee eens. Toen ik mijn fjord ging kopen wilde ik wel perse een fjord van een bepaalde leeftijd en hoogte. Bij mijn KWPN'er wilde ik gewoon een 2-jarig sportpaard en wat het dan werd maakte niet zoveel uit. Het is een Alexandro P x Jazz geworden, maar ik ben ook bij een Trakehner v. Kasparow gaan kijken en ik vond een Indoctro x Ahorn ook interessant, alle drie op papier totaal wat anders dus. De fjord zoeken was eigenlijk makkelijker hoor, toen had ik gewoon harde eisen en daar moest het aan voldoen. Bij de KWPN'er moest ik wel zo vreselijk breed zoeken dat je bijna het bos door de bomen niet meer kon zien en dan zocht ik nog op een hele specifieke leeftijd. Zoek je bijvoorbeeld van 5-9 jaar krijg je helemaal een stortvloed aan paarden te zien.

Dus nee, je vastklampen op een bepaald ras of fokrichting hoeft echt niet slecht te zijn, het zorgt er namelijk wel voor dat je heel gericht kunt zoeken.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 06:27

hielkebro schreef:
Welsh A/B of een fries!

Groot verschil ;)