Ze begint beetje spekkie te worden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Fortitude schreef:Sterkte met je rug ts! Maar zo te horen gaat Zara goed
Oh dear als dat een spekkie is, dan is die van mij een opgeplofte skippybal die schijnzwanger is.
 Een slank spekkie! Voor Zara is dit best wel spekkie haha
 Een slank spekkie! Voor Zara is dit best wel spekkie haha 

Daarna ook nog lekker los gestapt. Volgende keer los draven, komt helemaal goed. Ruiter heeft trouwens een bodyprotector onder de jas aan, vandaar de vreemde bolling haha.
 Daarna ook nog lekker los gestapt. Volgende keer los draven, komt helemaal goed. Ruiter heeft trouwens een bodyprotector onder de jas aan, vandaar de vreemde bolling haha.   

We doen het lekker rustig aan, voorzichtig proberen wat meer been te gebruiken en meer voltes.
 We doen het lekker rustig aan, voorzichtig proberen wat meer been te gebruiken en meer voltes.                                                         

Ze is best onvoorspelbaar, het is net een bommetje. Ze kan zich enorm vreemd aanspannen, waarbij ze de rug helemaal bolt en de kont samentrekt. De achterbenen gaan dan naar voren en de kont dus omlaag. Als het lukt zal ik het eens filmen, ze doet het namelijk ook wel eens als ik haar afspuit met koud water.
 Ze is best onvoorspelbaar, het is net een bommetje. Ze kan zich enorm vreemd aanspannen, waarbij ze de rug helemaal bolt en de kont samentrekt. De achterbenen gaan dan naar voren en de kont dus omlaag. Als het lukt zal ik het eens filmen, ze doet het namelijk ook wel eens als ik haar afspuit met koud water.  Ander hoofdstel en bit ga ik ook zo snel mogelijk bestellen!
 Ander hoofdstel en bit ga ik ook zo snel mogelijk bestellen!

Met rijden begint ze zelfs lui te worden, volgens mij vindt ze het saai. Aandraven is op dit moment echt.. 3 passen draf, boem klaar
 Met rijden begint ze zelfs lui te worden, volgens mij vindt ze het saai. Aandraven is op dit moment echt.. 3 passen draf, boem klaar  Die pony denkt echt: Ik doe toch wat je vraagt? Waar blijft mijn beloning?
 Die pony denkt echt: Ik doe toch wat je vraagt? Waar blijft mijn beloning?   

Ik ben op vakantie geweest en mijn instructrice heeft in die tussentijd nog gereden. Vandaag had ik weer de eerste les waar ik zelf bij was. Ze is zo ontzettend braaf de laatste tijd, geen gekke dingen meer. Als je niet duidelijk bent en ze begrijpt je niet, dan gaat ze stilstaan en doet ze niks meer. Hooguit 2 pasjes achteruit
 Ik ben op vakantie geweest en mijn instructrice heeft in die tussentijd nog gereden. Vandaag had ik weer de eerste les waar ik zelf bij was. Ze is zo ontzettend braaf de laatste tijd, geen gekke dingen meer. Als je niet duidelijk bent en ze begrijpt je niet, dan gaat ze stilstaan en doet ze niks meer. Hooguit 2 pasjes achteruit 

Dus gelijk maar besloten om haar mee te nemen om te oefenen. Eerst met de fiets en Zara aan de hand lopen, wat ze deed alsof het doodnormaal was. Aangezien dat zo braaf ging, ben ik maar op de fiets gestapt en heb ik een paar meter gefietst. Als je mij vertelt dat ze dit dagelijks heeft gedaan voor ik haar kocht, dan geloof ik je
 Dus gelijk maar besloten om haar mee te nemen om te oefenen. Eerst met de fiets en Zara aan de hand lopen, wat ze deed alsof het doodnormaal was. Aangezien dat zo braaf ging, ben ik maar op de fiets gestapt en heb ik een paar meter gefietst. Als je mij vertelt dat ze dit dagelijks heeft gedaan voor ik haar kocht, dan geloof ik je  Niks aan het handje. De andere paarden hebben we gelijk klaargemaakt en bepakt en bezakt zijn we op de fiets vertrokken. Uiteindelijk hebben we een ronde van 12km gemaakt en halverwege een ijsje gehaald
 Niks aan het handje. De andere paarden hebben we gelijk klaargemaakt en bepakt en bezakt zijn we op de fiets vertrokken. Uiteindelijk hebben we een ronde van 12km gemaakt en halverwege een ijsje gehaald   

Het wolfstandje mocht ik houden, dus die heb ik in een zakje gestopt. Ze mag nu 5 dagen geen bit in en volgens de tandarts gaan we straks met rijden zeker een verschil merken! Ik ben heel erg benieuwd, de eerstvolgende les staat op dinsdag gepland. Ook willen we deze week nog een lange buitenrit maken en als het lukt, langs huis wandelen!
 Het wolfstandje mocht ik houden, dus die heb ik in een zakje gestopt. Ze mag nu 5 dagen geen bit in en volgens de tandarts gaan we straks met rijden zeker een verschil merken! Ik ben heel erg benieuwd, de eerstvolgende les staat op dinsdag gepland. Ook willen we deze week nog een lange buitenrit maken en als het lukt, langs huis wandelen!                                                         

Ze was ontzettend blij om te horen dat ik goed voor Zara zorg en dat ze zich nu goed gedraagt!
 Ze was ontzettend blij om te horen dat ik goed voor Zara zorg en dat ze zich nu goed gedraagt! Ze was wel ontzettend moe toen we terugkwamen, dit waren natuurlijk veel verschillende nieuwe dingen. Onderweg heeft ze veel gepoept, waaronder ook een beetje natte poep. Dat zat natuurlijk prachtig op de benen geplakt
 Ze was wel ontzettend moe toen we terugkwamen, dit waren natuurlijk veel verschillende nieuwe dingen. Onderweg heeft ze veel gepoept, waaronder ook een beetje natte poep. Dat zat natuurlijk prachtig op de benen geplakt  Eenmaal thuis heb ik die maar even afgespoten, want het was echt vies. Helaas vindt Zara het nog steeds niet heel erg fijn om afgespoten te worden.
 Eenmaal thuis heb ik die maar even afgespoten, want het was echt vies. Helaas vindt Zara het nog steeds niet heel erg fijn om afgespoten te worden. Hup, camera en statief mee naar stal. Ik vind het zelf erg leuk om onze vooruitgang en dingen die we doen bij te houden, dus besloten om wat dingen te filmen en op YouTube te zetten. Filmen ging allemaal prima, maar ik was vergeten de batterij op te laden. Helaas. Ik had ook verwacht dat ze mijn camera en statief doodeng zou vinden, maar uiteraard kijkt ze weer nergens naar. Wel tot de conclusie gekomen dat de kop van mijn statief scheef is, fijn zo'n maandagmorgenmodel. Oh en een 16GB kaartje is goed voor slechts 30 minuten filmen.. Gelukkig heb ik 2 kaartjes. Wel twijfel ik om binnenkort een camcorder aan te schaffen, die zijn wat makkelijker vast te houden voor eventuele andere video's. Mijn spiegelreflex is namelijk best zwaar.
 Hup, camera en statief mee naar stal. Ik vind het zelf erg leuk om onze vooruitgang en dingen die we doen bij te houden, dus besloten om wat dingen te filmen en op YouTube te zetten. Filmen ging allemaal prima, maar ik was vergeten de batterij op te laden. Helaas. Ik had ook verwacht dat ze mijn camera en statief doodeng zou vinden, maar uiteraard kijkt ze weer nergens naar. Wel tot de conclusie gekomen dat de kop van mijn statief scheef is, fijn zo'n maandagmorgenmodel. Oh en een 16GB kaartje is goed voor slechts 30 minuten filmen.. Gelukkig heb ik 2 kaartjes. Wel twijfel ik om binnenkort een camcorder aan te schaffen, die zijn wat makkelijker vast te houden voor eventuele andere video's. Mijn spiegelreflex is namelijk best zwaar. 

En zoveel spullen heb ik helemaal niet! Mijn dekens liggen in een kluisje wat ik ook nog heb op stal. Die passen gewoon echt niet in de kast. Deze kast is trouwens 60cm breed en diep en 140cm hoog.
 En zoveel spullen heb ik helemaal niet! Mijn dekens liggen in een kluisje wat ik ook nog heb op stal. Die passen gewoon echt niet in de kast. Deze kast is trouwens 60cm breed en diep en 140cm hoog.                                                         

Saaams schreef:Deze pony is niet gekocht van een manege en staat niet op een manege maar particulier aan huis..