Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
KoudbloedKim schreef:En onderscheid in paarden met een enorme werklust en paarden die het ook prima vinden om lekker in de wei te staan.
twinducklin schreef:KoudbloedKim schreef:En onderscheid in paarden met een enorme werklust en paarden die het ook prima vinden om lekker in de wei te staan.
daar geloof ik persoonlijk niet zo in. Paarden zijn gewend dat wij met ze werken en de een heeft meer een Will to please als de ander.
Denk dat bij veel paarden meespeelt Hoe je ze houd en gewenning. Natuurlijk zullen er altijd uitzonderingen zijn. Mijn merrie vindt het geweldig om te mogen werken! Als ze een lange tijd niet bereden wordt staat ze meestal te slapen wanneer ik haar poets. Tot ik dan het zadel haal, dan is ze helemaal hyper en vrolijk. En de oortjes vallen onderweg er bijna af zo ver staan ze naar voren. Maar kan niet zeggen dat ze ongelukkig is als ze niks doet. In begin moest ze er wel heel erg aan wennen. Gaf haar dan wel altijd aandacht en wat lekkers als ze aangaf mee te willen. En nu nog hetzelfde, als ze aangeeft mee te willen gaan we wat doen. Komt ze wat lekkers halen en ze gaat dan weer dan laat ik haar lekker staan.
KoudbloedKim schreef:En onderscheid in paarden met een enorme werklust en paarden die het ook prima vinden om lekker in de wei te staan.