. Nummer 1,3 en 4 heb ik nu nog steeds.Een beetje een uit de hand gelopen hobby zullen we maar zeggen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Rofah schreef:26
Studie en paard is te combineren als je prioriteiten stelt
Waar ik me over verbaas is dat mensen zeggen op hun 13e, of zelfs jonger, van eigen geld een paard hebben aangeschaft en voor de helft onderhouden.
Ik kan me dat met de beste wil niet geloven dat dat mogelijk is
NoorW schreef:Hoe kunnen mensen zo jong zijn? Ik kan me echt niet voorstellen dat ik nu een paard zou kunnen combineren met school (VWO) en een vriendje dat ook aandacht wil... Ik ben zelfs gestopt met 2 keer per week naar mijn bijrijdpaard. En mijn droom is al jaren een eigen paard, maar ik ga eerst nu een tussenjaar nemen, dan nog een jaar of 5 studeren, dus voor mijn 23e à 24e komt het er sowieso niet van. Hoe past een paard nemen in je leven op je 19e?

Eerlijk gezegd nooit bewust voor gespaard, heb namelijk nooit echt een baan gehad hiervoor. Op dit moment natuurlijk wel. Daarnaast ben ik 2ejaars student op de universiteit, heb ik een kamer in Amsterdam en mijn paard staat in Tiel. Ik betaal letterlijk alles zelf, want mijn ouders hebben gezegd dat ze geen cent mee gaan betalen. Dat klopt tot nu toe
Dilan93 schreef:NoorW schreef:Hoe kunnen mensen zo jong zijn? Ik kan me echt niet voorstellen dat ik nu een paard zou kunnen combineren met school (VWO) en een vriendje dat ook aandacht wil... Ik ben zelfs gestopt met 2 keer per week naar mijn bijrijdpaard. En mijn droom is al jaren een eigen paard, maar ik ga eerst nu een tussenjaar nemen, dan nog een jaar of 5 studeren, dus voor mijn 23e à 24e komt het er sowieso niet van. Hoe past een paard nemen in je leven op je 19e?
Als je niet weet hoe een paard in je leven zou passen, ben je er nog niet aan toe om er 1 te hebben...
Simpelweg prioriteiten stellen. Niet ieder weekend al je geld uitgeven aan feestjes, uitgaan, make up en kleding. Werken naast je school. Vriendje vertellen dat ie maar te accepteren heeft dat ie je moet delen met een viervoetig vriendje.
Heb al zo vaak de vraag gekregen hoe ik een paard kon houden naast school of later zonder fulltime werk. Tsjah, ik loop niet in dure kleding en uitgaan doe ik vrijwel nooit. En bij dagjes weg smijt ik ook niet zomaar met geld
Was overigens bijna 17 toen ik mn eerste paard kocht
Ruby1995 schreef:En die degene die hun paard zelf onderhouden, hebben die een vaste baan?
Mijn inkomsten hangen dus af van hoeveel tijd ik heb, daardoor kan ik mindere maanden compenseren met maanden waarin ik meer verdien