Hoe oud was jij bij aankoop eerste paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:50

Ik was 19 toen ik mijn eerste paard kocht. 23 bij de tweede (die ik helaas na anderhalf jaar al heb moeten laten inslapen) 24 bij de derde en 26 bij de vierde :). Nummer 1,3 en 4 heb ik nu nog steeds.
Een beetje een uit de hand gelopen hobby zullen we maar zeggen. :)

Dottie0991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:55

Ik was 21, bijna 22 :)

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:55

Nu! 24 jaar oud. /3

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:43

Rofah schreef:
26 :)

Studie en paard is te combineren als je prioriteiten stelt :j

Waar ik me over verbaas is dat mensen zeggen op hun 13e, of zelfs jonger, van eigen geld een paard hebben aangeschaft en voor de helft onderhouden.
Ik kan me dat met de beste wil niet geloven dat dat mogelijk is :=

Ik ben dan ook 14 maar krijg best veel zakgeld per week en heb toen vanaf 4 tot mijn 13de gespaard. Daardoor kon ik een deel mee betalen aan een nieuw paard. :Y)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:50

NoorW schreef:
Hoe kunnen mensen zo jong zijn? Ik kan me echt niet voorstellen dat ik nu een paard zou kunnen combineren met school (VWO) en een vriendje dat ook aandacht wil... Ik ben zelfs gestopt met 2 keer per week naar mijn bijrijdpaard. En mijn droom is al jaren een eigen paard, maar ik ga eerst nu een tussenjaar nemen, dan nog een jaar of 5 studeren, dus voor mijn 23e à 24e komt het er sowieso niet van. Hoe past een paard nemen in je leven op je 19e?

Als je niet weet hoe een paard in je leven zou passen, ben je er nog niet aan toe om er 1 te hebben...

Simpelweg prioriteiten stellen. Niet ieder weekend al je geld uitgeven aan feestjes, uitgaan, make up en kleding. Werken naast je school. Vriendje vertellen dat ie maar te accepteren heeft dat ie je moet delen met een viervoetig vriendje.

Heb al zo vaak de vraag gekregen hoe ik een paard kon houden naast school of later zonder fulltime werk. Tsjah, ik loop niet in dure kleding en uitgaan doe ik vrijwel nooit. En bij dagjes weg smijt ik ook niet zomaar met geld :)

Was overigens bijna 17 toen ik mn eerste paard kocht

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:51

Ik was 20 toen ik mijn eerste pony kocht, dat was afgelopen januari :P Eerlijk gezegd nooit bewust voor gespaard, heb namelijk nooit echt een baan gehad hiervoor. Op dit moment natuurlijk wel. Daarnaast ben ik 2ejaars student op de universiteit, heb ik een kamer in Amsterdam en mijn paard staat in Tiel. Ik betaal letterlijk alles zelf, want mijn ouders hebben gezegd dat ze geen cent mee gaan betalen. Dat klopt tot nu toe :+

Coconut

Re: Hoe oud was jij bij aankoop eerste paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:59

Ik was 17 toen ik mijn eerste paard kocht :)

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:05

Ik was 18 jaar, het was op dat moment al jarenlang mijn verzorgpaard en dat is ook altijd goed gegaan. Nu het mijn eigen paard is, is dat eigenlijk niet anders.

Rene62

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:05

Op mijn 53 ste heb ik bucky gekocht. Echt een top paard voor mij. Ik moet nog veel leren maar dat komt wel. Heb een half jaar les gehad. In de toekomst wel weer op les als bucky goed de trailer in gaat.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:08

Ik was 15 toen ik mijn 3,5 jarige new forest merrie kreeg. Ben nu inmiddels 22 en heb haar nog steeds!

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:03

ben begonnen met rijden toen ik 6 was, maar kocht mijn eerste paard pas toen ik 31 was. Ik heb hele fijne bijrijdpaarden gehad die ik echt als een beetje 'eigen' beschouwde, en ik vond het een hele grote stap om er zelf 1 te kopen. Ik woon in de randstad en het is hier gewoon heel duur om een paard te houden. Ik wilde er niet alles voor opgeven, dus heb gewacht tot ik alles voor elkaar had en ben er toen voor gegaan.

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:04

Dilan93 schreef:
NoorW schreef:
Hoe kunnen mensen zo jong zijn? Ik kan me echt niet voorstellen dat ik nu een paard zou kunnen combineren met school (VWO) en een vriendje dat ook aandacht wil... Ik ben zelfs gestopt met 2 keer per week naar mijn bijrijdpaard. En mijn droom is al jaren een eigen paard, maar ik ga eerst nu een tussenjaar nemen, dan nog een jaar of 5 studeren, dus voor mijn 23e à 24e komt het er sowieso niet van. Hoe past een paard nemen in je leven op je 19e?

Als je niet weet hoe een paard in je leven zou passen, ben je er nog niet aan toe om er 1 te hebben...

Simpelweg prioriteiten stellen. Niet ieder weekend al je geld uitgeven aan feestjes, uitgaan, make up en kleding. Werken naast je school. Vriendje vertellen dat ie maar te accepteren heeft dat ie je moet delen met een viervoetig vriendje.

Heb al zo vaak de vraag gekregen hoe ik een paard kon houden naast school of later zonder fulltime werk. Tsjah, ik loop niet in dure kleding en uitgaan doe ik vrijwel nooit. En bij dagjes weg smijt ik ook niet zomaar met geld :)

Was overigens bijna 17 toen ik mn eerste paard kocht

Ik ga ook nooit uit, heb al maanden niets meer gekocht aan kleding, leef super zuinig. Ik zie mijn vriendinnen ook amper meer de laatste tijd. Maar er gaat gewoon aardig wat tijd in school zitten (ik sta cum laude in mijn examenjaar tot nu toe, desondanks besteed ik er niet zóveel tijd aan als veel klasgenoten). En ik zie mijn vriendje doordeweeks meestal maar 1 keer... Verder heb ik 1x per week zangles. Tijd om te werken naast dit heb ik niet eens. Ik ben op een gegeven moment bijna overspannen geraakt en dus neem ik tegenwoordig wat minder hooi op mijn vork. Maar een paard erbij zou nu dus compleet onmogelijk zijn, zelfs als ik "prioriteiten stel". Vandaar mijn vraag.

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:07

ik heb mijn pony gekregen toen ik 16 was nu 5 jaar later nog steeds dol gelukkig met mij 18 jarige maflinger

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:08

In mijn examenjaar tweetalig VWO deed ik dus VWO, Goethe, IB en twee Cambridge opleidingen. Daarnaast een bijbaantje en drie paarden om voor te zorgen.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:11

Ik was 12 toen ik mijn eerste pony kreeg. Toen ik 18 was heb ik samen met mijn ouders een paard gekocht. Dus deels zelf meebetaald! En ik heb mijn fjord vorig jaar teruggekocht van mijn spaargeld.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:13

Ik was (ben) 16 toen ik mijn eerste paard heb gekocht. Vorig jaar veel gewerkt en veel gespaard.
Doe een studie (Detailhandel) en werk 4 (in de vakantie soms 5) dagen per week.. Ga eigenlijk nooit uit en koop eigenlijk geen kleding of andere dingen (Tenzij het echt moet..). Probeer gewoon zo weinig mogelijk uit te geven.
Het mogelijk! :D

Femkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:18

Ik was 20. Veel gewerkt en gespaard en toen gekocht :o

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:21

Ik was 4 toen er een shetlander in de gang stond.

Ruby1995Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 20:21

En die degene die hun paard zelf onderhouden, hebben die een vaste baan?

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:22

Toen ik 14 was kreeg ik mijn eerste eigen paard, maar niet zelf gekocht haha.
Vanaf mijn 2e had ik al een eigen pony, uiteraard ook niet zelf gekocht :P

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:23

Toen ik 9 was kreeg ik Beauty. Mijn allereerste paard zelf gekocht was vorig jaar september, toen was ik 16.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:24

Ruby1995 schreef:
En die degene die hun paard zelf onderhouden, hebben die een vaste baan?

Bijbaan, geen vast aantal uren. Wel een minimum wat ik moet werken, namelijk 32 uur per maand. Ik werk zoveel als ik tijd heb, dus elke doordeweekse vrije dag in principe. Het is een kantoorbaan dus ik werk alleen ma-vr tussen 9:00 en 17:30 :) Mijn inkomsten hangen dus af van hoeveel tijd ik heb, daardoor kan ik mindere maanden compenseren met maanden waarin ik meer verdien :j

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:27

Ik was 15 toen ik mijn eerste paard overkocht voor het symbolische bedrag van 5 euro van mijn tante. Mijn huidige paard heb ik gekregen van mijn opa, hij hoopte dat mijn verdriet om mijn vorige merrie dan minder zou worden.

Saab99

Toen ik 10 was kreeg ik mijn eerste pony die we helaas een aantal weken terug in hebben moeten laten slapen. Nu ben ik 16 en wacht ik op mijn lesrooster van volgend jaar (1e jaar mbo) om te zien of ik genoeg tijd heb voor een nieuwe pony

CharxHebe

Toen ik 21 was :). Mocht wel een paard van mijn ouders als ik hem dan maar zelf kocht en zelf zou onderhouden dat heb ik dan ook gedaan vorig jaar :'). Ik woon wel nog thuis, studeer en werk vrij veel (vaste baan). Dus is prima te doen zo. Daarbij is het hier in Zeeland goedkoper dan in de randstad