Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Elin_ schreef:tiwi1969 schreef:Ik vind dit nog al een aantijging. Moord...
Voor een paard maakt het niet uit, die merkt niets van een korter of langer leven. Een paard leeft in het hier en nu en wil in het hier en nu comfort.
Als er in het bieden van comfort een einde aan de rek van de portemonnee komt is het zeker geen schande om het leven te beëindigen. Liever dat dan dat het dier met gebrekkige behandeling in de wei wordt gezet omdat de eigenaar geen geld meer heeft.
Voor mij persoonlijk speelt toekomstperspectief een grote rol, hoe groot is de kans op genezing en hoe groot is de kans op herhaling.
De leeftijd en algehele conditie is daarbij een belangrijke afweging en de uiteindelijke beslissing over behandelen of inslapen zal ieder voor zich moeten maken, met daarbij zijn of haar eigen doorslaggevende argumenten.
Gelukkig komen de rekeningen van de DA niet allemaal tegelijk, optellen begin ik niet aan.
Voor een paard maakt dat niet uit? Wie ben jij om te bepalen dat ,omdat je het te duur vind, je het leven beëindigt van een dier wat nog een kans had?
Dat noem ik moord ja.
Ik schrik echt van sommige reacties hier die bij ongewenst resultaat van herstel (dier wel te redden,pijnloos bestaan maar kan dan misschien geen Z proef meer lopen) en te hoge kosten ervoor kiezen om het dier onnodig in te laten slapen.
Schandalig, echt schandalig.
othelloster schreef:Waar kun je abler verkrijgen en hoeveel kost dat?
xApple schreef:Ik weet niet of je op mij reageert geerke, maar soms ben je ook afhankelijk van je stalbaas qua omheining (waardoor de draandwond is ontstaan) en met wormbesmetting ben je enorm afhankelijk van de andere paarden waar jouw paard mee samen staat.. Icm met een lage weerstand kan dat toch misgaan.
Gelukkig heb ik dat zelf nu in de hand maar misschien is dat voor TS anders.
xApple schreef:Ik weet niet of je op mij reageert geerke, maar soms ben je ook afhankelijk van je stalbaas qua omheining (waardoor de draandwond is ontstaan) en met wormbesmetting ben je enorm afhankelijk van de andere paarden waar jouw paard mee samen staat.. Icm met een lage weerstand kan dat toch misgaan.
Gelukkig heb ik dat zelf nu in de hand maar misschien is dat voor TS anders.
Graffi86 schreef:Wat moet je dan met een kapot paard? Niet iedereen kan het in de achtertuin zetten als grasmaaier, mijn tuin zou binnen 1 maand kaal zijn. De handel in doen zou voor mij geen optie zijn, als zo'n paard überhaupt al te verkopen zou zijn. Aanbieden als gratis grasmaaier is vragen om ellende en doorverkoop, dus ook dat valt af. Dan zou ik mijn verantwoordelijkheid nemen, en het paard laten inslapen/slachten.
WildWings schreef:Graffi86 schreef:Wat moet je dan met een kapot paard? Niet iedereen kan het in de achtertuin zetten als grasmaaier, mijn tuin zou binnen 1 maand kaal zijn. De handel in doen zou voor mij geen optie zijn, als zo'n paard überhaupt al te verkopen zou zijn. Aanbieden als gratis grasmaaier is vragen om ellende en doorverkoop, dus ook dat valt af. Dan zou ik mijn verantwoordelijkheid nemen, en het paard laten inslapen/slachten.
Een 'kapot' paard kost toch niet per se meer geld of is toch niet ineens lastiger te houden dan een paard waar je nog wel op kan rijden? Dat laatste is zelfs andersom: met een paard waar je niet op kan rijden, is het makkelijker een plek te vinden (geen buiten- binnenbak of zadelkamer nodig). Of is het dier alleen een leven waard als jij erop kan rijden oid?
Ayasha schreef:Dan moet ie zo kapot zijn dat je er verder geen kosten meer aan hebt. Ik ken eigenlijk weinig kapotte paarden waar verder geen medische kosten meer aan zijn om ze goed te houden eigenlijk.