Help! Paard schopt mensen en dieren !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:55

danzzz schreef:
knikker erin en klaar

Is dit serieus?? Neem aan van niet :+

Goed dat de da is geweest! Hopelijk vinden jullie nu een oplossing :). Verder ook geen tips voor je. Nog nooit meegemaakt met een paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 22:05

Hoezo zou dat niet serieus zijn? Er wordt bij merries wel vaker een knikker geplaatst in de baarmoeder = het nabootsen van een dracht, waardoor de merrie niet meer hengstig wordt (dus minder last van haar hengstigheid heeft).

Wist jullie DA ook te vertellen waar zulke hormoonschommelingen vandaan konden komen, MarieIA? Volgens mij kan bijv. een cyste op de eierstok ook afwijkende hormoonwaardes en afwijkend gedrag veroorzaken.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 22:06

Idd eventueel kijken of een knikker de oplossing kan bieden. Of wellicht een supplement voor hengstigheid.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 22:45

WildWings schreef:
Hoezo zou dat niet serieus zijn? Er wordt bij merries wel vaker een knikker geplaatst in de baarmoeder = het nabootsen van een dracht, waardoor de merrie niet meer hengstig wordt (dus minder last van haar hengstigheid heeft).

Daarom vroeg ik het haha. Zoals ik zei, nog nooit een merrie meegemaakt die dit had dus ik leer hier nieuwe dingen! Vond het zo gek klinken een knikker. Misschien ook omdat hier eersy wat sarcastisch gereageerd werd en dus niet wist of sat nu ook het geval was. Ga me hier eens wat over inlezen!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 18:19

danzzz schreef:
knikker erin en klaar

Hun?? Kan je me dat uitleggen?? Ik snap het niet..

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 18:37

rainbow8 schreef:
danzzz schreef:
knikker erin en klaar

Hun?? Kan je me dat uitleggen?? Ik snap het niet..

Hierboven staat het keurig uitgelegd.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:57

Dat had ik nog niet gelezen met het plaatsen van mijn bericht.. Maar bedankt voor de uitleg.. Het beeld is duidelijk en snap het nu helemaal.. Klinkt ook heel erg logisch eigenlijk..

MarieIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 10:06

Andra_S schreef:
Fijn dat de DA is geweest en dat nu duidelijk is wat er aan de hand is. Heel verstandig! Ik heb geen ervaringen met paarden hiermee (wel met honden), dus kan je geen tips geven. Wat gaan jullie nu doen? Heeft de DA medicatie o.i.d. voorgeschreven? Of moet het vanzelf weer in balans komen?

hij heeft magnesium gegeven

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 10:28

Heb je niet meerdere metingen nodig om schommelingen vast stellen?
Moment 1 score X
Moment 2 score Y
Moment 3 score Z
He kijk, schommelingen?

Of is dit nou veel simpeler dan het lijkt?

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:24

het zouden 2 dingen kunnen zijn:
1: ze heeft ergens pijn, je doet iets fout (sla je haar? niet met een zweep maar als ze trapt ofz. geef je d'r dan een klap want dat is de eerste stap naar een paard die een hekel aan je heeft)

2: ze heeft heimwee naar haar vorige thuis, ze dacht bijv eerst dat t voor n tijdje was maar mist nu iemand (moeder bijv, oude baasje)

succes!

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:26

WildWings schreef:

Wist jullie DA ook te vertellen waar zulke hormoonschommelingen vandaan konden komen, MarieIA? Volgens mij kan bijv. een cyste op de eierstok ook afwijkende hormoonwaardes en afwijkend gedrag veroorzaken.

grapje toch? n je weet toch wel dat dit beschadiging kan opleveren bij het fokken (je begrijpt dat dit een fok paard is)

Kuggur

Re: Help! Paard schopt mensen en dieren !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:27

Knikker in de baarmoeder? Nooit van gehoord. Wel van een stukje lood in het oor, dát werkt gegarandeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 21:07

Dat werkt vast evengoed als je adem inhouden tegen de hik... en wel blijven inhouden he ;) Beetje ongepaste en weinig toevoegende opmerking tegenover de 12jarige TS, Kuggur, maargoed.

anemoonlena schreef:
grapje toch? n je weet toch wel dat dit beschadiging kan opleveren bij het fokken (je begrijpt dat dit een fok paard is)

Ik reageer alleen met uitleg over wat 'een knikker' inhoudt, omdat niet iedereen dat leek te weten. Ik ben niet degene die de suggestie van de knikker doet (maar had ook niet gelezen dat het een fokpaard is verder).

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 23:50

Niet ongepast, dit is wat hier gangbaar is met paarden die een dergelijk wangedrag vertonenen. Dit is de reden dat ijslandse paarden om hun aangename karakter bekend staan.
Is de TS 12? Reden te meer, ik zou mijn kind niet in de buurt van zo´n dier laten komen....

Edit; ach ontdek net dat ik toch beter op de subforum naam moet letten, YRT... Enfin mijn opmerking blijft staan, soms is het voor alle betrokkenen het beste een paard in de worst te draaien. Dit dier heeft al ernstige verwondingen bij mensen veroorzaakt, nu een arm gebroken, is het wachten dan op een nek...?

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 23:59

ik ben me er van bewust hoe olieen werken en ik kan je zeggen dat het alleen positief resultaat geeft