Wat moet ik nou? Plezier in eigen paard kwijt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ninalovenina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:47

Anoniem schreef:
Wij staan nu een week op onze nieuwe stal. Plezier en ontspanning is (uiteraard) echt nog niet direct terug, maar ik merk wel dat ik zelf meer rust heb omdat ik niet meer 3x per dag erheen hoef. Ik heb nog maar 2x gereden en 1x een buitenrit, maar ik begin wel langzaamaan weer mijn ontspanning terug te vinden in het naar ET gaan. Ik denk dat ik dat ook behoorlijk zou missen als ze weg is en ik weet zo snel niet waar ik die ontspanning dan vandaan moet gaan halen.
Mijn 3 maanden ultimatum hou ik wel aan. Of ik besluit d'r dan te houden en ga (dan waarschijnlijk) opzoek naar een bijrijder, of ik verkoop haar. Ik heb het geld en de tijd ja, maar als ik er geen plezier meer in ga krijgen houdt het wel een keertje op :) En om het dan maar steeds aan te blijven kijken, "want wie weet vind ik het over een half jaar wel weer leuk" dat doe ik niet. Ik doe geen half werk en als ik het 'zat' ben ga ik voor mijn fantastische merrie opzoek naar een baasje die met de volle 100% voor haar gaat :)
Anders blijf ik het uitstellen, en hoe moeilijk ook, de knoop zal toch een keer doorgehakt moeten worden, of we nou links of rechts gaan ;)

Fijn dat je al op een nieuwe stal staat.
Ik denk dat als je een bijrijder hebt die ook veel passie heeft en flink aan de slag gaat, je daar zelf ook weer gemotiveerder van word. Als je iemand zo lekker aan de slag ziet met je paard, je misschien dat zelf ook weer wilt.

femmy91

Re: Wat moet ik nou? Plezier in eigen paard kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:15

Hele topic doorgelezen. Wat goed dat je verhuist bent! Ik blijf volgens of het weer goed komt!!

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:32

Ik ken het heel goed ! Ik heb ook jaren als enigste bij een boer op het erf gelopen. En het heeft zo zijn voordelen, maar toch mis je het ook om iemand erbij te hebben ! Heel vreemd maar het is gewoon veel gezeliger om af en toe een praatje te kunnen maken. Dus ik stem zeker voor verhuizen ! Succes nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:34

Ik wou toch nog even een update'je doen.
Inmiddels staan wij alweer bijna 3 maanden op onze nieuwe stal en heb ik een bijrijder gevonden voor 2 dagen per week. Dit scheelt mij tijd en ook financieel help het.
Het gaat gelukkig weer goed met ons! Voor nu mag [naam] dus gewoon blijven, en zien we van de winter wel weer verder hoe het gaat. Op deze stal komt ze veel buiten en staan ze inmiddels ook alweer bijna een maand op het land in een kudde van 12, wat ook een hoop scheelt als ik een keer haast/weinig tijd of geen zin heb. Ik weet dat mijn paard het hier prima heeft en dat doet mij goed :)
Het feit dat ik mijn hobby weer kan delen met andere die dezelfde hobby hebben heeft mij goed gedaan.
Ik rij nog steeds niet zo vaak als ik zou willen/deed, maar ik wil mijzelf niet dwingen op de stappen, voor het weer mis gaat.
Ik ga weer met plezier naar stal en [naam] is weer het stukje ontspanning/afleiding als ze al die tijd voor mij geweest is <3

Afbeelding

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:43

Wat super om te lezen Franka. Ik zelf heb ook een periode (van bijna Een jaar) gehad dat ik 2/3x Stanley per week reed. En soms weken niet want hij stond toch 24/7 buiten. En dan 2x mn bijrijder. Zolang je maar plezier houdt maak dat niks uit!

Super dat je een bijrijder hebt.

Ik sta nu ook 3 maanden op nieuwe stal. En ga nu pas weer vaker rijden! 4/5x

Wat fijn dat jullie langzaam plezier weer terug krijgen! Ik kom snel keer kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:51

plutolover schreef:
Wat fijn dat jullie langzaam plezier weer terug krijgen! Ik kom snel keer kijken.

En naar het strand binnenkort! <<)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:12

Anoniem schreef:
plutolover schreef:

En naar het strand binnenkort! <<)

Ja!! Als ik durf en Edwin me wilt brengen haha

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 22:35

Heel je topic gelezen. Geeft stof tot nadenken! Fijn dat verhuizen jou zo heeft geholpen :-)

Sta zelf bij een boer met een vriendin (haar paard Is met pensioen) de boer zet mijn paard niet binnen of buiten ivm vervelend kunnen zijn. Dus ben meestal alleen want de 1 zet ze buiten de ander zet ze binnen. Hierdoor Is rijden niet leuk meer zeker niet in de kou (geen buiten bak dus alle dagen buitenritten in je uppie) verhuizen zit ik inderdaad aan te denken, maar vind het lastig omdat ik er al bijna 10 jaar sta en inmiddels vast geroest zit aan het meubilair :+ (iets met niet tegen veranderingen kunnen :=)
Maar na dit te lezen Is verhuizen misschien toch iets wat mijn plezier weer terug gaat geven

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 01:06

wat klinkt dit mij toch bekend. ik heb niet verder gelezen dan pagina 1 dus ik weet niet of er inmiddels een oplossing is maar sinds het moment dat wij verhuist zijn en we een stuk land voor onszelf alleen hebben, ben ik steeds meer motivatie en plezier in het werken met paarden verloren. uit je verhaal kan ik wel opmaken dat jij (net zoals ik) de merrie absoluut niet kwijt wil, dus ik hoop dat het allemaal opgelost is, of gaat worden!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 01:16

Weet je wat ik denk dat je echt veel spijt gaat krijgen van haar verkopen , neem de tijd voor jezelf , dat is heel belangrijk en voor haar. dan maar een tijdje rustig aan en hopelijk snel wat meer gezelschap want dat is toch ook wel erg belangrijk. Geniet van haar en voel je niet schuldig voor je gedachte maar ik denk toch niet verkopen. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 15:54

muzzy17 schreef:
Sta zelf bij een boer met een vriendin (haar paard Is met pensioen) de boer zet mijn paard niet binnen of buiten ivm vervelend kunnen zijn. Dus ben meestal alleen want de 1 zet ze buiten de ander zet ze binnen. Hierdoor Is rijden niet leuk meer zeker niet in de kou (geen buiten bak dus alle dagen buitenritten in je uppie) verhuizen zit ik inderdaad aan te denken, maar vind het lastig omdat ik er al bijna 10 jaar sta en inmiddels vast geroest zit aan het meubilair :+ (iets met niet tegen veranderingen kunnen :=)
Maar na dit te lezen Is verhuizen misschien toch iets wat mijn plezier weer terug gaat geven

Hoe erg jij ook aan je plekje vastgeroest zit, zou ik (zeker na mijn ervaring) toch zeggen dat je beter rustig opzoek kan gaan naar iets anders :j

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 16:03

herkenbaar ! Hier heel erg tegen mijn zin moeten verhuizen, want hoewel ik zelf al maanden geen plezier meer in de paarden had, dacht ik dat ze wel op een heel goed plekje stonden. Nu ben ik moeten verhuizen, en tegen alle verwachtingen in is er zoveel stress van mij afgevallen, op amper een week tijd heb ik gewoon weer alle plezier zoals ik al een jaar niet meer heb gehad ! Ik ben blij dat het voor jou ook goed is uitgedraaid.