anjali schreef:Maar dan heb je die Ijslanders nog niet hier, en je weet ook niet of ze het hier even goed zullen doen als in hun geboorteland.
Heb je groot gelijk in! Vaak is het even afwachten of ze eczeem ontwikkelen en natuurlijk het klimaatverschil. Voor het transport kan je van deur tot deur 2000 rekenen. En dan natuurlijk niet te vergeten dat ik liever geen paard heb wat al een tijd door een IJslandse vent van twee meter en honderd kilo gereden is.
Op een paar echte tegenvallers na heb ik het ook wel vaak goed zien gaan en er zijn velen manieren om het makkelijker te maken voor de dieren. De reden dat het mij (als ik in Nederland niks vind) een goed idee lijkt om naar IJsland te gaan is toch de brede keuze, de prijs-kwaliteit verhouding en het feit dat ik een aantal goede contacten in IJsland heb waarvan ik weet dat ze immens gave paarden hebben.
Als leek zonder die contacten zou ik overigens nooit naar IJsland gaan voor een paard, dan smeren ze je het meest kapotte gestoorde paard aan dat ze hebben staan
Ik hoop dat als ik over een paar jaar opzoek ga, ik mijn paard gewoon in Nederland vind, en dan nog het liefst bij de stoeterij waar ik werk