Wat voor soort paard heb je trouwens in gedachten? Wel type fjord? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

MorganeR schreef:Ik heb op dit moment een fulltime Job en kom sowieso alleen in het weekend. De eigenaresse zegt dat ik ook vandaag zou kunnen zeggen dat ik stop, zonder consequenties, maar ook vandaag nog de papieren in handen kan hebben mocht ik dat willen.
MorganeR schreef:lieveli schreef:Ik zou stoppen. Wat een zeikmens.
Dat klopt niet hoor. Ik blijf haar sowieso nog verzorgen totdat ik officieel ga zoeken.
MorganeR schreef:Ik krijg van de eigenaresse van het paard en de eigenaresse van de stal allerlei argumenten als "ja maar je weet dat ze gezond is, je weet wat je koopt". Maar van de andere kant ga ik eind dit jaar studeren en zou ik toch niet veel met haar kunnen doen. Zo'n jong ding kan dan goed en evenwichtig opgroeien om rond de 4-5 jarige leeftijd eens een mens op z'n rug te krijgen.
Het is vooral lastig dat ik vaak als een gek wordt gezien omdat ik een ander paard zou kopen waarvan ik niks afweet... Maarja voor hetzelfde geld ligt m'n verzorgpaard binnen een week met koliek op de wei oid.
Imre, moet lukken inderdaad. Al weet ik dat de eigenaresse niet makkelijk van iets te overtuigen is.
Zoe, ik durf er nu al bijna vergif op in te nemen dat ze nu zeggen "ja ze wordt helemaal van jou, je mag doen en laten wat je wilt!" maar dat dat in de praktijk absoluut niet zo zal zijn. Zou ik ook niet kunnen mocht ik in de situatie van de eigenaresse zitten.
Zanora, ik zou het paard plus toebehoren helemaal gratis krijgen. De 6000 is gewoon wat ik gespaard heb (2000 voor paard en 4000 als buffer)
Myca schreef:Je studie kan je misschien inschatten, maar je weet nooit of je onverhoopt voor extra kosten voor je paard komt te staan. Een stevige koliekaanval kan je gauw een paar duizend euro kosten. Een ongeluk in de wei is ook niet uitgesloten. Je weet het gewoon niet.
Natuurlijk is de keus aan jou, maar ik zou er pas eentje aanschaffen als je er meteen mee aan de slag kan.