ZZ kur op muziek met Daijiro

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snuupke

Re: ZZ kur op muziek met Daijiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:47

Ik ben het met enkele in dit topic eens:

Ik mis: gedragenheid, souplesse en oprichting. Hij zou veel scherper mogen zijn, loopt braaf zijn proefje maar er zit weinig in. Met momenten inderdaad onzuiver te noemen.
Ook loopt hij wel door de hals maar niet nageefelijk.
Mijn advies, ga weer terug naar de basis en werk aan deze punten, ook al heb je een spring gefokt paard en misschien geen fantastische beweger, verbeteren kan altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:23

Tieneke schreef:
Ts, ik kan me voorstellen dat dit voor jou een speciaal en emotioneel moment was. Wat de reacties ook zijn en of ze nu terecht zijn of niet, laat dat je gevoel van dat moment niet afnemen of overschaduwen.

Als ik jou was, was ik nog voor het groeten al aan het janken. Dus ik vind het sowieso al knap dat je dit gereden hebt.
Helemaal mee eens. :j

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:16

Wat een enorm gave muziek. Ik heb ooit een kür (nou ja, kur...het was L niveau :') ) gereden op Inuyasha muziek; ik hou van die fluitjes en tingeltjes!

Ik vind het een enorm leuk type paard, alleen ben ik wel met anderen eens dat - zeker voor het niveau - er nog wat aan balans, lossigheid en gedragenheid ontbreekt, in ieder geval in dit filmpje. Hij hoeft niet groot en spectaculair de baan door te gaan, zeker niet. Ik ken genoeg combinaties die niet van nature grote bewegers zijn, maar die gaan wel zó correct en gedragen de ring door, dat ze dat daarmee goed maken. En dat is waar het in dit filmpje aan ontbreekt.

Maar dat is even als ik kritisch dressuurtechnisch kijk. Als ik dat los laat, dan kan ik niet anders zeggen dan wat moet het enorm leuk zijn geweest om zo een kur te mogen rijden! Het blijft toch iets bijzonders en ik snap dat je er onwijs van hebt genoten!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:24

Mooie kur.
Nog een opmerking probeer wat meer van de binnenhand af te blijven om een paard correct te laten buigen doe je dat met de buitenhand. En probeer recht boven het paard te blijven.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:27

Heb je niet nog meer filmpjes?

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:43

Ten eerste , wat een prachtpaard! Echt zuinig op zijn . Ten tweede kan ik je niet heel veel commentaar geven! Ik ben zelf maar een recreatie ruiter die maar een paar onderlinge l1 wedstrijden gereden heeft. Ik ga mee met al eerder genoemde reacties dat er nog een stukje balans etc mist. Voor de rest heb ik heel veel respect voor jullie ! Dit was voor jullie beide een leermoment en het zal hierna alleen maar beter gaan!

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:56

Wat een ontzettend vette keuze die in qua muziek hebt gemaakt! Leuk om te zien hoe je het ook zo op je proef hebt afgestemd. Ik vond het een genot om naar te kijken, maar dat komt vooral omdat ik zelf maar een simpele recreatie ruiter ben die dit niet zo snel voor elkaar krijgt.
Vooral lekker door blijven gaan! Wat een leuke combi zijn jullie samen!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:35

fleurtjeuh schreef:
Na alle reacties was ik eigenlijk best wel nieuwschierig.
De muziek keuze was leuk, maar van de rest van de proef heb ik niet zo kunnen genieten.
Meteen bij het wijken zet je je hak en je spoor in je paard, je lijkt met elke pas aan de moeten sporen, en soms nog wat extra, paard lijkt erg op de voorhand te lopen, en oogt wat stijf. Ook lijk je in de stap en draf erg te duwen met je lichaam om je paard naar voren te houden. Galop vond ik rommelig ogen en meerdere wissels die van achter naar voren werden gesprongen. Sommige momenten leek je paard erg traag, en even later viel die enorm over de schouder weg bij de stap pirouette.
Het zijn allemaal van die kleine dingetjes die met een beetje gerichte training er zo uit zijn, en dan ziet het er al heel anders uit :)
Jullie komen er nog wel!

Dat is geen wijken maar appuyeren ;)

Je wisselhulpen zijn gewoon nog erg groot.
Maar daar kan je aan werken om ze kleiner te maken.
Daar zie ik nou niet zo'n probleem in.
Je beloont je paard ook keurig daarna.

Ik zie hem wel ook wat onregelmatig soms.
Persoonlijk denk ik dat het geen kwaad kan om zijn spieren een keer na te laten kijken, met name in zijn schouders.

Voor de ZZ-licht mag hij inderdaad meer gedragen en daardoor meer in oprichting komen maar hij is nog jong zat, lekker je tijd nemen.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:58

Voor een onderlinge wedstrijd is het wel leuk, maar ik ben het echt met de rest eens.. Verder drukt hij zijn rug weg en loopt hij op zijn voorhand. Als hij niet draagt op zijn achterhand en niet goed recht gericht is gaat hij nooit mooi verzamelen. Het zijn inderdaad meer wat kunstjes die hij kan en die je eruit rijd. Mooi dat hij het kan en nu inderdaad aan de basis beginnen. Veel tempo wisselingen en schijn overgangen. Verder goed recht gaan richten. Je kan hem wel laten checken door een arts, maar jammer genoeg kennen veel artsen niet een scheef paard. Een goede instructeur wel. Anders eens googelen naar antoin de both.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 19:22

Kelly_Taco schreef:
fleurtjeuh schreef:
Na alle reacties was ik eigenlijk best wel nieuwschierig.
De muziek keuze was leuk, maar van de rest van de proef heb ik niet zo kunnen genieten.
Meteen bij het wijken zet je je hak en je spoor in je paard, je lijkt met elke pas aan de moeten sporen, en soms nog wat extra, paard lijkt erg op de voorhand te lopen, en oogt wat stijf. Ook lijk je in de stap en draf erg te duwen met je lichaam om je paard naar voren te houden. Galop vond ik rommelig ogen en meerdere wissels die van achter naar voren werden gesprongen. Sommige momenten leek je paard erg traag, en even later viel die enorm over de schouder weg bij de stap pirouette.
Het zijn allemaal van die kleine dingetjes die met een beetje gerichte training er zo uit zijn, en dan ziet het er al heel anders uit :)
Jullie komen er nog wel!

Dat is geen wijken maar appuyeren ;)

Je wisselhulpen zijn gewoon nog erg groot.
Maar daar kan je aan werken om ze kleiner te maken.
Daar zie ik nou niet zo'n probleem in.
Je beloont je paard ook keurig daarna.

Ik zie hem wel ook wat onregelmatig soms.
Persoonlijk denk ik dat het geen kwaad kan om zijn spieren een keer na te laten kijken, met name in zijn schouders.

Voor de ZZ-licht mag hij inderdaad meer gedragen en daardoor meer in oprichting komen maar hij is nog jong zat, lekker je tijd nemen.

Wat fijn: iemand die opmerkt dat ik hem beloon in mijn proef :D

Klopt, de hulpen zijn nog heel groot, we werken er flink aan om die kleiner te kunnen maken. Was hier al heel erg trots dat de meeste in elk geval in enen waren. En series hoeven wij nog niet eens te kunnen :P

Ook de spieren zijn onlangs gecheckt door een hele goede paardenarts. Na een wedstrijdpiek met veel proeven en parcoursen is hij van top tot teen nagekeken: spieren, pezen, wervels alles en heeft groen licht gekregen :) kwestie van trainen dus.

Misschien een geruststelling voor allen hier: ik heb wekelijks en geregeld vaker dan dat les, mijn trainer kijkt ook nog vrijwel dagelijks even vanuit een ooghoek mee en ik heb geregeld trainingen van een tweede trainer. Bedankt voor het fanatieke meedenken om mijn rijtechniek te verbeteren, maar aan twee trainers heb ik voorlopig genoeg :)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:29

Oftewel: juichen of kop houden :D

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:34

LBLGypsyCobs schreef:

*\o/* Spot on!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:48

Volgens mij vergeten mensen dat dit rij ITP is en geen HAW!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:55

LBLGypsyCobs schreef:

Zo kan die wel weer zeg..

Ts: wat reageer je netjes op de commentaren. Je bent niet snel op je tenen getrapt.

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:15

LBLGypsyCobs schreef:

Ik reageer niet vaak op rellen, maar echt wat een rare reactie van jou zeg. TS reageert heel rustig en beleefd op het toch wel doordrammende en soms onnodige commentaar en dan ga je nog zo een natrap geven? Ze legt de situatie uit niet meer dan dat, als iemand jouw mening niet volgt leg je daar dan bij neer en doe niet zo kinderachtig.

TS prachtig paard en ik vind dat je heel netjes omgaat met de gegeven feedback.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:37

Hey ts

Ik vind het er goed uit zien maar, dit kan stukken beter!
Ik zie een jong paard dat nog slap is en krachttraining nodig heeft!
Lang laag goed loswerken lings rechts op je been zodat hij lekker soepel wordt.
Verder kleine stukjes terug en voorwaarts!
Vooral in de galop op dit niveau zou je haast op de plek moeten kunnen galloperen.

Succes verder ts! Komt wel goed dit! Lekker krachttraining doen en dan weer is starten :)

Ook netjes dat je hem beloont na de serie!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:44

Ik vind bovenstaande reactie ook ongepast :n
Ik ben het eens met andere commentaren, maar de TS doet nog wel gewoon wat zij wil he!! Of gaan we binnenkort al verplichten om andere instructrices te kiezen? Ik vind haaf reactie niet meer dan normaal. Je leert van je instructrice en niet van Bokt...

Ik vind het trouwens wel een knappe prestatie hoor TS!

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:47

xAnthea schreef:
Ik ben het eens met andere commentaren, maar de TS doet nog wel gewoon wat zij wil he!! Of gaan we binnenkort al verplichten om andere instructrices te kiezen? Ik vind haaf reactie niet meer dan normaal. Je leert van je instructrice en niet van Bokt...

Het niks meer als een tip wat ze er zelf mee doet moet ze zelf weten, ik ben tenminste niet zoals de andere die alleen maar afkraken dat ze niet goed rijd...

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:56

Wat een ongepaste reacties weer. De haat en nijd in de paardenwereld komt weer duidelijk naar voren in dit topic. Zo jammer.

Ik zie een jong paard wat van nature niet uitblinkt in kracht en souplesse. Dit heeft tijd en trainingsuren nodig. Ik vind het knap van je TS dat je hem al netjes naar dit niveau hebt opgeleid. Het is bij lange na nog niet bevestigd. Maar ja wat wil je bij een 7 jarige. Lekker door trainen. Ben benieuwd hoe jullie over 2 jaar de baan doorgaan.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:12

zanakuzies schreef:
xAnthea schreef:

Het niks meer als een tip wat ze er zelf mee doet moet ze zelf weten, ik ben tenminste niet zoals de andere die alleen maar afkraken dat ze niet goed rijd...

Ik had het op de reactie over 'juichen of kop houden'. Sorry :D

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:04

Moderatoropmerking:
Mag ik jullie vragen om gewoon op de foto's te reageren? Als een post van een andere Bokker je niet aanstaat is daarvoor de tem-knop. Het is niet nodig om op zo'n post in het topic te reageren.

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:37

Ik moet zeggen dat ik het waanzinnig knap vind dat je met zo'n relatief jong paard al zoveel hebt bereikt! Ik zie een ruiter die heel vriendelijk rijdt maar het paard af en toe nog iets te veel moet helpen. Vind ik niet zo heel gek hoor, dat mag namelijk gewoon als ze jong zijn. Tevens straalt het paard een en al plezier uit dus lijkt me allemaal niet zo schokkend als hierboven geschreven. Hij loopt iets achter de loodlijn daar hij nog wat kracht van achter mist. Zoals je zelf vast wel weet is hij over een jaar wel sterk genoeg om dat voor elkaar te krijgen! Verbeterpunten zijn er altijd!

Onwijs veel plezier met je mooie paard :)

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:43

Daphaan schreef:
Citaat:
Waardeloos excuus :D Salinero was ook springgefokt, Ferro ook en zo nog heel veel andere "dressuurtoppers". Bovenstaand heeft niets te maken met hoe een paard gefokt is, dat is sec africhting en opleiding.

Je hebt springgefokt en dressuurgelukt. Zoals gezegd: we werken er hard aan...

De verbeterpunten zie ik zelf ook, heb daarom dit topic op Rijden itp gezet :)

' t Go ik zie veel weer van dit paardje bij mijn springhengst.
Tactfoutjes, beetje in de krul lopen en wegstoppen achter de teugel.
Wij werken er ook hard aan maar het is niet gemakkelijk.
Ik vind dat je paardje zijn best doet en jij ook, meer kan je niet doen.
Hij is nog jong en je hebt al veel met hem bereikt en die foutjes, ' t go ja, dat gaat er uit met tijd en boterhams ;)
Vooral rustig verder trainen, jij kent hem uiteindelijk het best van allemaal! :z

Corien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:00

Leuke foto's en wat leuk dat het goed gefilmd is.
Ook erg fijn en bijzonder dat je nu met dit paard deze proef hebt kunnen rijden. Lijkt me enorm lastig met alle emoties, maar heel dapper en een best leuk resultaat!
De hulpen kunnen inderdaad kleiner, maar hé je moet ergens beginnen en het lijkt me flink pittig om in een vrij kleine baan al die oefeningen (die je ook nog moet fine tunen) moet uitvoeren. Wel zou ik nog echt vrij kritisch naar het geven van je hulpen gaan kijken, zodat je dit vrij snel goed onder de knie krijgt. Voor zowel jou als paard fijner. Heel veel succes!
Prachtig paard en lekker door oefenen zou ik zeggen!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:41

Ik had na het lezen van de reacties een groffe ruiter verwacht, maar ik zie een hele sympathieke proef! Ts rijdt de wissels niet met haar handen, wat een onzin.. Haar hele hulp voor de wissel is groot, zowel in haar hele houding als in haar beenlegging, wat logisch is omdat haar paard wat moeite had met de wissels, dahhh hij is pas 7! :D Het meer zetten voor de pirouette is overigens makkelijker gezegd dan gedaan, maar zeker te oefenen, probeer in je trainingen hem klein en snel te laten galopperen, ook al zijn het maar kleine stukjes. Is moeilijk met zo'n groot paard, maar ik weet zeker dat jullie dat kunnen :D erg leuke kür ook en ik vind jullie een leuke en vriendelijke combinatie! :)
Laatst bijgewerkt door Angela op 11-01-16 08:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: negeren moderatoropmerking