Wat hebben jullie aan je paard overgehouden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:22

TerraHowrse schreef:
Morganlefay schreef:
Huh, daar maak je toch biefstukken van??

Van koeien? Neeh, de dames niet hoor, vorige week nog bijna door een bokkende kudde bijna omvergerend... Ook kalfjes vermoorden je zo met een trap :')

Oh, ennuh, biefstukjes maak ik niet van Jochem, die doet mee met schijt je rijk :') *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:49

Hahhaa je reageert redelijk rustig, als ik over (paarden)biefstukjes ga beginnen is het meestal herrie in het huis.

Marieke_Hks

Re: Wat hebben jullie aan je paard overgehouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 05:22

hahaha die lege bankrekening zeker! Verder een verzameling aan scheve ribben en misvormde tenen etc, maar verder is het all fun and games he!

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 07:47

Niks blijvends gelukkig! Wel een keer dikke bloeduitstorting na een trap, gekneusde ribben na een val en gekneusde tenen

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 08:02

Door mijn oude bijrijdpaard een litteken van een bijtwond op mijn hand.
Door het proefrijden van een paard dat ik mogelijk ging kopen is mijn milt gescheurd geweest door een val op een hek.
Door mijn eigen paard (ander paard gekocht dan die waar ik vanaf viel uiteraard) ben ik een keer vol met mijn gezicht voorover in het zand gevallen toen ik naast hem stond en hij mij opzij beukte in zijn schrikreactie. Gevolg: Bloedneus en gekneusde neus en tand in m'n lip.

Gelukkig zijn mijn milt, mijn neus en lip weer helemaal hersteld, maar ik heb nog wel een 'aandenken' aan mijn bijrijdpaard op mijn hand.

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 08:11

- blijvende schade door gebroken sleutelbeen dankzij mijn pony die mij tegen muur aan parkeerde
- uitgerekte enkelbanden en gekneusde voeten nadat paarden hierop sprongen
- scheur in schouderblad
- tand afgebroken, door lansering
- aanhechting van arm afgescheurd, paard won met touwtrekke
- beetwonden
- vastzittend rsi gewricht en bekkenschade, blijvend en zo kan ik nog ff doorgaan

Mmmmm en toch is het leuk!!!!

Maar iemand die niet van paarden houd moet je deze lijstjes maar niet laten zien, want ik verslijt ons zelfs voor gek

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 08:21

Een hoekje van een voortand afgebroken door een kopstoot van een pony - terwijl ik erop zat. Die kon echt ver achterover met z'n hoofd
Een litteken van een bijtwond op m'n linkerwang.

Verder niks blijvends... Valt nog mee met 27jaar in de paarden :)

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 08:25

Lege bankrekening, pijnlijke knieën, gebroken sleutelbeen, gebroken vingers

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 08:41

Scheve heupen na ze zwaar gekneusd ten hebben, schouder flink gekneusd en gezicht gebroken gehad, maar dat was niet van mijn eigen paard.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 08:46

Een knobbel op m'n sleutelbeen na breuk, scheve ringvinger en een litteken op m'n voorhoofd. En een hoop blauwe plekken, wondjes, bloedneuzen en spierscheuren, maar die zijn gelukkig wél goed geheeld. :P En ik ben pas drie keer in m'n leven gevallen. Alleen dat sleutelbeen komt van een val. De rest heb ik op de grond opgelopen. :P

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 09:02

Aan mijn eigen paarden helemaal niks!

Van andermans paarden:
Kapotte knie
Gebroken tenen
Gebroken vingers
Verschoven wervel
Litteken in mn gezicht
Brandwonden op mn rug

Ik denk dat ik zoveel heb gehad voor ik een paard kocht dat ik het besloten mijn eigen paarden maar goed op te voeden :=

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 09:05

Ik heb qua lichamelijke klachten niets aan mijn eigen paard overgehouden!
Van andermans paarden een heleboel littekens en een chronisch kapotte schouder.

Aan mijn eigen paard heb ik overgehouden dat ik heb geleerd geduldig en rustig te zijn. En heel veel plezier!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 09:31

Mijn schoonheid heeft mijn hart gestolen..

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:41

:+ /3 :j Volgens mij zijn wij paardenliefhebbers behoorlijk masochistisch!

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:49

Maar een dingetje eigenlijk. Bovenarm doormidden gebroken, en nu blijvend litteken over de lengte van m'n gehele arm :+

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:21

Hmm van mijn 1e paard een enorme deuk in mijn ego, ik dacht dat ik alles wel wist maar mevrouw heeft mij anders geleerd en een bloedneus en wat blauwe plekken.

Paard nr 2 was een echte Diva en zo wilde ze ook behandeld worden, door haar veel grijze haren gekregen van de zorgen om haar vanwege de gezondheid.

Met paard nr 3 veel leuke dingen gedaan en samen veel geleerd oke wel eens een kopstoot gehad of blauwe tenen.

Van een paard waar ik ooit eens op reed voor het ruiterbewijs mijn mediale band van mijn knie gescheurd door eraf te vallen.

Maar verder valt het allemaal reuze mee (klopt af aan hout)

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:27

gekneusde heup die niet helemaal goed geheeld is en ik nog wel eens pijn heb en natuurlijk een gebroken ego :')
(al weer 5/6 jaar terug, ze heeft nu al 3 jaar lang een andere top eigenaar)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:28

Aan een vroeger verzorg paard: Een voet die steeds opzwelt.

Aan mijn eigen merrie: 5 afwijkingen in mijn beenstand en 2 mooie littekens van zo'n 10 cm per stuk. Dit door een gebroken heup na een val.

Maar ook: dagelijks een grote glimlach op mijn gezicht en uiteindelijk dat mijn leven zo is geworden als het nu is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:28

Als persoon heb ik er een groter verantwoordelijkheidsgevoel van gekregen. (Verzorgpaarden en verzorgpony)

Daar een manegepony heb ik een mooie streep over mijn voet. Paardje zette zijn hoef neer op mijn voet :P

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:32

:wow: Als je iemand wilt overtuigen om niet te gaan paardrijden moet je volgens mij dit topic laten zien! Leuke hobby is het toch :D

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:34

Van mijn eigen paard nog niet echt wat behalve een aantal x flink geschrokken te zijn maar van mijn verzorgpaarden wel 2 dingen.
- Een kleine teen waar een peesje is afgescheurd (met zwemmen voelt het alsof hij er maar aan bungelt)
- Na een val met paard en al een plek op mijn been die ik altijd zal blijven voelen tijdens kou (paard viel boven op mij, door de val lag mijn ene voet onder mijn andere been daar bovenop klapte het paard)

gelukkig geen dingen waar ik vaak last van heb. Ik ben maar wat blij met de 'warme' winter nu kan ik gewoon met zadel blijven rijden ivm die plek op mijn been precies op de rand van zweetblad zit waar mijn beugelriem onder het zadel vandaan komt.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:38

Een verkeerd vastgegroeide kleine teen, het botje dan! en ook een verkeerd vastgegroeid sleutelbeen dat bleek achteraf jaaren later.
En een paard gerelateerd persoonlijk drama de neef van de pension eigenaar werd mijn vriend en middels gelukkig al jaren ex vriend deze kerel gebruikte mijn paard als lokkertje voor verzorgsters....waar hij de handen niet vanaf kon houden! -:(- (en ik wist niet eens dat ze kwamen, wat heb ik me ****gevoeld :x )

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:41

Heel veeel littekens, en een gebroken pols, ondertussen 3x geopereerd en krachtverlies, ook nog elke dag pijn. Zenuwen in mijn linkeronderbeen kapot, botvlies beschadigd en problemen met lang staan

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:05

Nou inderdaad een lege bankrekening dat kwam het eerste in me op toen ik de titel las.
En een gebroken hart,mis hem nog elke dag!
Owja en een geweldige jeugd.
De rest neem ik voor lief :o

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:09

EngeltjeS schreef:
Euforie schreef:
Een chronisch lege bankrekening :')

Hahaha

Volgens mij niks fysiek maar wel een hele boel stress als ze zelf weer wat mankeerde...

Dit gaat wel over mijn huidige paard...
Anders wordt het wel een erg lang verhaal. #) %) #)

Whahaha, dat dik gedrukte herken ik ook! :')

Dit dus haha vooral de stress