Inoterry schreef:Pony is behoorlijk braaf en bomproof maar is in het verleden niet krijsproof gebleken
Ze moeten ook niet krijsen maar zingen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Inoterry schreef:Als ze er mee stopt, komt er wel een ander iemand lesgeven, met het risico dat er iemand komt die wel gaat dwingen.
Vooral doen, en dan gun ik haar alle succes. Vandaar ook beslist een aantal tips waarvan ik denk dat je er wat mee kunt.
Inoterry schreef:finnens schreef:Ik hoor trouwens ook heel veel "kind wil dit niet, kind wil dat niet, niemand anders mag de pony vast houden'. Uiteindelijk is instructice degene die bepaald wat er gedaan wordt en vind ik ook dat er nieuwe dingen geprobeerd kunnen worden ook al wil kind dat niet. Vaak valt het achteraf mee en is kind blij dat ze weer iets overwonnen heeft. Door overal in mee te gaan wat ze niet wil bevestig je ook een beetje de angst.
Heel makkelijk gezegd, maar het kind gaat echt krijsen van angst. Niet handig als ze op een pony zit.
@Dreamybol, je kent nog niet de helft van de situatie en die kan en ga ik ook echt niet openbaar zetten dus gelieve er ook niet op deze wijze over te oordelen
Inoterry schreef:Gillbo schreef:grondwerken,vrijheidsdressuur, schriktraining (aan de hand) enz er is zoveel te verzinnen.
Als je dat niet eens kan bedenken moet je je afvragen of je wel geschikt bent om kinderen les te geven, vertrouwd maken met een pony is niet alleen belangrijk als ze bang zijn
Aan dit soort reacties hebben we dus welgeteld echt helemaal niks. Als je het topic had gelezen had je geweten dat dit sowieso geen opties zijn, het kind moet er op van de ouders. Mijn kennis doet stinkend haar best om het zo leuk mogelijk te maken en kan verder prima met kinderen overweg. Het kind heeft ook wel vertrouwen in mijn kennis. Het is niet haar schuld dat de ouders zo'n plaat voor de kop hebben.
en raadde mijn moeder aan om mij af te leveren en zelf weg te gaan.
pearlie schreef:Zijn die ouders wel eens écht geconfronteerd met hun actie?
Dus niet alleen aangeven 'uw kind is bang en wil niet' maar echt recht in hun gezicht vragen waar ze in godsnaam mee bezig zijn?
Een doodsbang kind van 7 dwingen om elke week drie kwartier op een pony te zitten vind ik neigen naar geestelijke mishandeling en zou je melding van kunnen maken.
Blijven lesgeven en dus meedoen aan die kwelling vind ik overigens net zo goed zeer kwalijk.
Inoterry schreef:Mensen, hoe goedbedoeld ook, dit topic is bedoelt om ideeën op te doen om het voor het kind toch zo leuk mogelijk te maken. Zouden jullie heel erg alstublieft de overige reacties achterwege willen laten aangezien ik verder geen invloed heb op de situatie en ik zo het overzicht kwijt raak op de tips die ons wel kunnen helpen. We weten namelijk zelf ook wel dat dit voor het kind geen wenselijke situatie is dus daar hoef ik verder echt geen discussie over.
Dreamybol schreef:Dan je handen er vanaf trekken, dit is een situatie waar je ook vanaf de zijlijn niet bij betrokken wil zijn. Die kindergeest is volop in ontwikkeling en wordt al nu tot het uiterste in het rood gedreven.. Intriest.
Inoterry schreef:De ouders zijn er vaak niet bij maar helaas is het toch gebleken dat het niet mogelijk is om het kind eerder af te laten stappen en vanaf de grond wat te laten doen. Waarom kan ik niet openbaar zetten omdat ik alleen van een afstand betrokken ben bij de situatie
pearlie schreef:Inoterry schreef:Mensen, hoe goedbedoeld ook, dit topic is bedoelt om ideeën op te doen om het voor het kind toch zo leuk mogelijk te maken. Zouden jullie heel erg alstublieft de overige reacties achterwege willen laten aangezien ik verder geen invloed heb op de situatie en ik zo het overzicht kwijt raak op de tips die ons wel kunnen helpen. We weten namelijk zelf ook wel dat dit voor het kind geen wenselijke situatie is dus daar hoef ik verder echt geen discussie over.
Je hebt in zoverre invloed op de situatie dat je de instructrice dringend kunt adviseren te stoppen met lesgeven aan dit meisje. Je mag tenslotte ook suggesties aandragen voor de lessen??
Daarnaast, ook jij kunt (evt anoniem) een zorgmelding doen.
Het houdt niet op......niet vanzelf......

Varekaj schreef:Is het geen idee om het kind gewoon op de pony te zetten (aangezien dat dat moet van de ouders) en verder gewoon niks te doen? Alleen maar lekker rondjes wandelen met de pony en intussen lekker kletsen met het kind?
. En dan kan ze het nog het langste volhouden