Verkoop veulen loopt niet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:58

Voor mij zou de hoogtemaat van de moeder een struikelblok zijn.

Verwachting is dat het veulen groter wordt,...nou dat weet je pas als het dier uitgegroeid is.

Bij een veulen is het altijd gok. En je probeerd met de aanschaf van een veulen een beredeneerde gok te maken. De kans dat een veulen groot genoeg wordt uit 2 dieren die zelf al groter zijn is groter dan bij een veulen waarbij 1 ouder kleiner is.

Verder vind ik het een mooi correct veulen. Afstamming is goed hoor,...alleen niet commercieel.

Punz

Re: Verkoop veulen loopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:11

Ik vind het een leuk dier, mooie afstamming ook.

Ben echter bang dat je wijze van presenteren ook uit maakt: Glanzend geknot tegen een sjieke achtergrond doet veel ( en ja... ik weet dat het daar niet om gaat, maar het verkoopt wél beter)

De veulen foto's zijn daarbij aansprekender dan het meer recente filmpje, maar ook die hadden meer gestyled kunnen zijn. Helaas is dat nu niet over te doen, en nu nieuwe foto's maken is gewoon lastig met het winterhaar ed.

Misschien in de tekst iets zeggen over de bewerkbaarheid en het karakter van de ouders, de verwachtte rijdbaarheid van het dier. Het is geen extreme beweger, maar wel correct , het is ook géén sléchte beweger. Als daar dan ene heel fijn karakter bij hoort, dan wordt het een perfect (wedstrijd) dier voor een amateur ruiter ( die deze bewegingen uit kan zitten, het karakter aan kan). Misschien daar in de tekst meer op aansturen.
"Geen extreme beweger, maar correct gaand en een geweldig nuchter karakter en daarmee de verwachting dat het een uitermate geschikt dier wordt voor de ambitieuze, maar mogelijk iets minder getalenteerde wedstrijd ruiter ( oid...)

( Ik denk nl dat daar een énorme markt voor is: Correct bewegende, nuchtere dieren die níet het laatste aan talent van de ruiter vragen.................)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:31

fokken voor de verkoop valt altijd tegen.....vaak is het wie het heeft mag het houden!
En hoewel die van ons wel aardig beweegt een apart kleurtje heeft en een heel cool koppie heeft merk ik nu al dat er mensen op zitten te azen als hij of 2,5 groen is en of 4 en opgeleerd....en dan nog voor bijna niets ....want het heeft geen afstamming en het blijft een pony!
Wij hebben hem besloten te houden, misschien ooit voor onze dochter als ze serieus wilt gaan rijden .
een veulen blijft gokken het is een fikse investering voor over 3 jaar en dat willen veel mensen gewoon niet ze willen nu een paard waar ze op kunnen rijden! -O-

het blijft zoeken naar een liefhebber en al zijn je plaatjes nog zo mooi is er geen klik dan wordt er niet verkocht.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:07

ponyparadijs schreef:
Dat nu de tijd van het jaar mee speelt begrijp ik
Maar hij staat natuurlijk al geruime tijd te koop

Dat vind ik wel meevallen. Je kan niet verwachten dat alle veulens direct verkocht zijn. Kijk maar eens om je heen bij andere fokkers. Er blijven heel veel mensen met veulens zitten de laatste jaren en er wordt al minder gefokt.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 14:15

Jessix schreef:
ponyparadijs schreef:
Dat nu de tijd van het jaar mee speelt begrijp ik
Maar hij staat natuurlijk al geruime tijd te koop

Dat vind ik wel meevallen. Je kan niet verwachten dat alle veulens direct verkocht zijn. Kijk maar eens om je heen bij andere fokkers. Er blijven heel veel mensen met veulens zitten de laatste jaren en er wordt al minder gefokt.

Die ervaring heb ik echter niet
Ik ben normaal gesproken erg snel mijn veulens kwijt
Daarom verbaasd het mij zo dat deze zolang blijft staan

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:18

Het ene veulen is het ander niet. Misschien heb je de vorige keren gewoon geluk gehad?

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:29

Ik zou de advertentie verwijderen nu.
En in het vroege voorjaar opnieuw proberen. Met chique foto's.
Als een paard te lang te koop staat, gaan mensen zich daar vragen bij stellen wat de reden is.
En dat idee alleen schrikt mogelijk al af.
Daarom zou ik hem niet de winter door te koop laten staan. Tegen het voorjaar heb je weer nieuwe potentiële kopers en zijn de oude hem een beetje "vergeten".

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:47

Ik snap ook niet zo goed waarom je dit veulen nog niet kwijt bent! (heb em stiekem een beetje gevolgd :o ) Bovendien vind ik het volkomen logisch dat je hem met 3 maanden al te koop aan hebt geboden. Dat je hem op dat moment te koop aanbiedt betekend niet dat je hem dan gelijk ook van zn moeder af gaat halen! Vond ik een beetje een aparte reactie van degene in dit topic :P Mijn paard werd al aangeboden toen hij amper een maand was (hengstjes houden ze niet) en nee die is natuurlijk ook toen nog niet van zn moeder afgegaan :')

Wat ik zou doen is een filmpje van hem plaatsen bij de advertentie. Dat geeft toch altijd net een wat ander beeld dan alleen foto's. En misschien wat fancy foto's. Ik vind het persoonlijk niet nodig bij veulens maar heel veel mensen vallen daar wel voor.

Het is dat ik nooit meer een veulen / onbeleerd paard wil kopen en de financiën het niet toelaten, anders had ik zeker gereageerd. Hij heeft een relaxte uitstraling (in de zin van nuchter, niet van sloom) en dat spreekt me erg aan.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 14:49

_clau_1991 schreef:
Hij heeft een relaxte uitstraling (in de zin van nuchter, niet van sloom) en dat spreekt me erg aan.

Nuchter is hij zeker.
Maar inderdaad niet sloom.

Inmiddels de advertentie verwijderd hier op bokt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:59

Op E Horses zetten is een veel beter idee, maar dan wel voor 2500 aanbieden. Ben al bij verschillende fokkers in Duitsland geweest en voor goede afstamming ben je tussen de vijf a tienduizend kwijt en heb je nog niet echt iets spectaculairs, dan gaan de prijzen nog enkele keren over de kop. Ik denk dat de afstamming ook veel beter ligt bij onze Oosterburen.
Wat betreft te koop aanbieden, elke fokker is blij met kopers in de eerste levensmaanden. Mijn veulen al gekocht toen ze zeven dagen oud was. Met zes maanden naar de opfok gegaan. Het heeft ook voordelen want ik heb gezegd dat ze bepaalde bijvoeding moest krijgen en minimaal zes maanden bij de moeder moest blijven. Deze fokker speende ze altijd met vijf maanden al af.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:01

AlwaysH schreef:
Knert schreef:
ik had zeker 1900+ neer willen tellen voor deze man. 1300 is te weinig voor zo'n dier.

Precies, hij heeft een prachtige vader (heb hem zien lopen en as errrug onder de indruk!) en heeft een aansprekend koppie, ziet er lekker wakker uit.

Ik heb de laatste reacties niet gelezen dus kan best zijn dat ik iets nu niet heb gelezen.

Heb je weinig aan als verkoper zolang jullie het veulen niet zelf voor deze prijs op komen halen.
De markt is het blijkbaar (momenteel) niet met jullie eens.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:21

Staat er nog een adv van het veulen ergens? Ik wordt nieuwsgierig na alle reactie te hebben gelezen.

xLeonietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:47

Ik zou als ik jou was even een fotoshoot proberen te regelen met een fotograaf en dan chique foto's maken met knotten in, etc. Ik denk dat wanneer mensen door een lijst met veulens aan het scrollen zijn het belangrijk is dat jouw veulen opvalt en dit doe je denk ik vooral met een goede foto.
Succes er mee! Ik hoop voor je dat het nog gaat lukken dit jaar en anders zou ik hem nog even houden en dan volgend voorjaar weer een advertentie openen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:49

Ik zou ook zeker de hh nog even benaderen. Ze zijn niet groot en hierin nog niet zo ervaren en hebben ook nog eens een grote verhuizing achter de rug. Maar ik denk zeker dat hij hem wat onder de aandacht wil brengen bij klanten.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:50

Als ik kijk waar ik mijn veulens voor verkoop denk ik wel dat de vraagprijs wat hoog ligt. En dat baseer ik niet alleen op de advertentie, ik heb hem ook meerdere malen op fb voorbij zien komen. Zowel op foto als film als ik me niet heel erg vergis.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:57

Sita77 schreef:
Wij zijn rustig aan op zoek naar een veulen, en de jouwe ziet er wel leuk uit. Maar id...leuk, niet spectacular, en dan vind ik bijna 2000 toch echt teveel. Ik denk dat je met een prijs ts 1250/ 1500 meer kopers aantrekt.

Wat zou het dekgeld en de inseminatiekosten zijn geweest? En opname in het stamboek, paspoort en evt. veterinaire kosten en alles wat er bij komt kijken?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 16:00

Ik zie dat je de advertentie van Sporthorses hebt gehaald. Misschien wel verstandig, want ik zou de advertentie overslaan. Het lijkt nl. een 'oude' advertentie, dus ik zou denken dat iemand vergeten was het er af te halen. Er staat bv. dat het veulen 3 maand is, dat klopt niet meer. Ik zou ook recente foto's verwachten, dan maar mét haar. Qua prijs had je de advertentie ondergebracht in de categorie 2000-4000. Daarmee sluit je de categorie kopers die een veulen zoekt van rond de 1800 (misschien de prijs die jij in gedachten hebt) uit...

Ik koop/verkoop af en toe een veulen en de tijd is inderdaad slecht. Meeste veulens hebben een plekje en nu nog kopen en inscharen bij een net gevormd groepje is meestal niet zo handig. Je hebt nu wel veel 'opkopers' die denken dat ze voor een kwartje een goed veulen kunnen kopen, omdat er altijd mensen zijn die ze echt niet over de winter willen houden. Dat doet de prijzen geen goed.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 17:20

Desiree schreef:
Sita77 schreef:
Wij zijn rustig aan op zoek naar een veulen, en de jouwe ziet er wel leuk uit. Maar id...leuk, niet spectacular, en dan vind ik bijna 2000 toch echt teveel. Ik denk dat je met een prijs ts 1250/ 1500 meer kopers aantrekt.

Wat zou het dekgeld en de inseminatiekosten zijn geweest? En opname in het stamboek, paspoort en evt. veterinaire kosten en alles wat er bij komt kijken?

Je moet als fokker niet de illusie hebben om erop te verdienen of quitte te spelen. Fokken kost vooral geld.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 18:13

Cayenne schreef:
Je moet als fokker niet de illusie hebben om erop te verdienen of quitte te spelen. Fokken kost vooral geld.

Tot nog toe heb ik op alle veulens wel iets verdient
En dat zijn geen grote bedragen hoor.
Maar het was iets meer dan de kosten die de dekking en het veulen met zich mee bracht

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:27

Cayenne schreef:
Desiree schreef:

Vind ik belachelijk. Echt. Niet klagen straks als niemand nog fokt en er geen jonge aanwas bij komt. Het is al teruggelopen!

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:04

Tja de paardenverkoop ligt ook redelijk op zijn gat dus het is ook maar goed dat mensen minder fokken. Er wordt sowieso nog te veel gefokt.

Je moet goed op papier fokken of op bepaalde ras of kleur. DE gewone gemiddelde paarden zoals deze worden gekocht door normale geen bijzondere ruiters (zoals ik) en kopen doorgaans geen veulen.

Ik zou een perfecte koper over 3 jaar zijn maar een veulen waag ik me nu niet aan. Te druk voor eb te weinig kennis van veulens. Al blijft dit veulen wel in mijn hoofd zitten.

Ik wil na mijn studie over 2.5 jaar een leuk cool ongecompliceerd paard voor beetje dressuur, sprongetje, crosjes en vooral lekker buiten rijden en voor mijn dochter om mee te freubelen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 19:14

Salsa schreef:
Tja de paardenverkoop ligt ook redelijk op zijn gat dus het is ook maar goed dat mensen minder fokken. Er wordt sowieso nog te veel gefokt.

Je moet goed op papier fokken of op bepaalde ras of kleur. DE gewone gemiddelde paarden zoals deze worden gekocht door normale geen bijzondere ruiters (zoals ik) en kopen doorgaans geen veulen.

Ik zou een perfecte koper over 3 jaar zijn maar een veulen waag ik me nu niet aan. Te druk voor eb te weinig kennis van veulens. Al blijft dit veulen wel in mijn hoofd zitten.

Ik wil na mijn studie over 2.5 jaar een leuk cool ongecompliceerd paard voor beetje dressuur, sprongetje, crosjes en vooral lekker buiten rijden en voor mijn dochter om mee te freubelen.

Dit veulen heeft zo'n basis opvoeding gehad dat je hem rustig 2-3 jaar in de opfok kan zetten er weinig naar om kijkt en je nog steeds een fijn opgevoed paard hebt.
En daarnaast met dit karakter hoef je geen ervaring te hebben met veulens.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:10

ponyparadijs schreef:
Salsa schreef:

Dit veulen heeft zo'n basis opvoeding gehad dat je hem rustig 2-3 jaar in de opfok kan zetten er weinig naar om kijkt en je nog steeds een fijn opgevoed paard hebt.
En daarnaast met dit karakter hoef je geen ervaring te hebben met veulens.

Twee en half jaar opfok is ook minimaal 4500 euro, tel er de smid en entingen en ontwormingen bij op dan zit je op 5000 en de aankoop 1500, dan zit je op een 6500 euro en daar kan ze over drie jaar een heel leuk paard van kopen. O , verzekering komt er ook nog bij, 300 euro en op zeer veel opfok bedrijven is de uitval zo 5 tot 10 procent. Als alles goed gaat dan heb je een gezond dier wat al een goed vooruitzicht in de sport moet hebben voor zo'n investering. Het word makkelijker als je zelf grond hebt.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:44

Precies dat Bigone. En voor een niet ambitieuze ruiter is dat flink geld.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 09:05

ponyparadijs: komt eigenlijk een paar maanden/halfjaar te vroeg :( helaas!