Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ponyparadijs schreef:Dat nu de tijd van het jaar mee speelt begrijp ik
Maar hij staat natuurlijk al geruime tijd te koop
Jessix schreef:ponyparadijs schreef:Dat nu de tijd van het jaar mee speelt begrijp ik
Maar hij staat natuurlijk al geruime tijd te koop
Dat vind ik wel meevallen. Je kan niet verwachten dat alle veulens direct verkocht zijn. Kijk maar eens om je heen bij andere fokkers. Er blijven heel veel mensen met veulens zitten de laatste jaren en er wordt al minder gefokt.
AlwaysH schreef:Knert schreef:ik had zeker 1900+ neer willen tellen voor deze man. 1300 is te weinig voor zo'n dier.
Precies, hij heeft een prachtige vader (heb hem zien lopen en as errrug onder de indruk!) en heeft een aansprekend koppie, ziet er lekker wakker uit.
Ik heb de laatste reacties niet gelezen dus kan best zijn dat ik iets nu niet heb gelezen.
Sita77 schreef:Wij zijn rustig aan op zoek naar een veulen, en de jouwe ziet er wel leuk uit. Maar id...leuk, niet spectacular, en dan vind ik bijna 2000 toch echt teveel. Ik denk dat je met een prijs ts 1250/ 1500 meer kopers aantrekt.
Desiree schreef:Sita77 schreef:Wij zijn rustig aan op zoek naar een veulen, en de jouwe ziet er wel leuk uit. Maar id...leuk, niet spectacular, en dan vind ik bijna 2000 toch echt teveel. Ik denk dat je met een prijs ts 1250/ 1500 meer kopers aantrekt.
Wat zou het dekgeld en de inseminatiekosten zijn geweest? En opname in het stamboek, paspoort en evt. veterinaire kosten en alles wat er bij komt kijken?
Cayenne schreef:Desiree schreef:
Wat zou het dekgeld en de inseminatiekosten zijn geweest? En opname in het stamboek, paspoort en evt. veterinaire kosten en alles wat er bij komt kijken?
Je moet als fokker niet de illusie hebben om erop te verdienen of quitte te spelen. Fokken kost vooral geld.
Salsa schreef:Tja de paardenverkoop ligt ook redelijk op zijn gat dus het is ook maar goed dat mensen minder fokken. Er wordt sowieso nog te veel gefokt.
Je moet goed op papier fokken of op bepaalde ras of kleur. DE gewone gemiddelde paarden zoals deze worden gekocht door normale geen bijzondere ruiters (zoals ik) en kopen doorgaans geen veulen.
Ik zou een perfecte koper over 3 jaar zijn maar een veulen waag ik me nu niet aan. Te druk voor eb te weinig kennis van veulens. Al blijft dit veulen wel in mijn hoofd zitten.
Ik wil na mijn studie over 2.5 jaar een leuk cool ongecompliceerd paard voor beetje dressuur, sprongetje, crosjes en vooral lekker buiten rijden en voor mijn dochter om mee te freubelen.
ponyparadijs schreef:Salsa schreef:Tja de paardenverkoop ligt ook redelijk op zijn gat dus het is ook maar goed dat mensen minder fokken. Er wordt sowieso nog te veel gefokt.
Je moet goed op papier fokken of op bepaalde ras of kleur. DE gewone gemiddelde paarden zoals deze worden gekocht door normale geen bijzondere ruiters (zoals ik) en kopen doorgaans geen veulen.
Ik zou een perfecte koper over 3 jaar zijn maar een veulen waag ik me nu niet aan. Te druk voor eb te weinig kennis van veulens. Al blijft dit veulen wel in mijn hoofd zitten.
Ik wil na mijn studie over 2.5 jaar een leuk cool ongecompliceerd paard voor beetje dressuur, sprongetje, crosjes en vooral lekker buiten rijden en voor mijn dochter om mee te freubelen.
Dit veulen heeft zo'n basis opvoeding gehad dat je hem rustig 2-3 jaar in de opfok kan zetten er weinig naar om kijkt en je nog steeds een fijn opgevoed paard hebt.
En daarnaast met dit karakter hoef je geen ervaring te hebben met veulens.