Sky schreef:Ik heb dit jaar ook een paard van het ponyhof op winterstalling. Ik vind het een ultieme uitkomst en heb nog geen moment spijt gehad van de keuze om het te doen. Ik snap niet dat zo veel mensen hier het hele principe zo afkeuren, maar dat is weer een ander verhaal.
In ieder geval klinkt het niet alsof je zo veel tijd hebt en er komt meer bij kijken dan een paar keer per week even langs wippen. Mocht je iemand vinden om het mee samen te doen, lijkt het me al een veel beter plan.
Daarnaast staan er best wat financiële verplichtingen in het contract die niet mis zijn. Ook natuurlijk gewoon de inentingen, wormenkuren en hoefsmid. En aan spullen zul je ook nog een hoop kwijt zijn, alleen dat zadeltje, versleten dekje en een (versleten) hoofdstel is niet genoeg om 10 maanden mee door te komen. Zo heb ik een nieuw hoofdstel moeten kopen, nieuwe singel, dekjes, etc.
Het klinkt allemaal heel leuk natuurlijk, maar er komt echt een héle hoop bij kijken.
Dit is dus precies de reden dat mijn ouders uiteindelijk besloten hebben het niet te doen (aantal jaar geleden) je vangt eigenlijk gewoon een pony op. Je kunt hem vol gaan proppen met voer, goed tuig gaan kopen en hoefsmid, tandarts en entingen betalen, en na 8 maanden mag pony weer terug en wordt al het werk dat je erin hebt gestoken weer teniet gedaan.
Ik denk dat je er enorm spijt van krijgt als je naderhand 'jouw' paardje weer manege werk ziet doen, en ponyhof is wel zo financieel ingesteld dat ze daarop inspelen; dat je voorrang krijgt om het dier weer te leasen in de winter, of (voor een veel te hoge prijs) te kopen.
TS ik raad je aan gewoon opzoek te gaan naar een andere manege (een waar je zelf naar toe kunt fietsen?) En een verzorgpony.
Aangezien je zelf 25 km verder woont ben ik wel erg benieuwd waar (stuur maar pb hoor) misschien kan ik je nog aan wat adresjes helpen.