Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

XxFyrstaxX schreef:Brainless schreef:secricible schreef:Ja het viel me meteen op. Ik ben nog van de generatie waarin ik van mijn paard gebonjourd werd zonder cap, maar ook als ik mijn haren los had. Heb 1x gezien dat een pluk haar aan de gesp bleef hangen bij een val en gelukkig eindigde zij alleen met een kale plek.
Maar blijkbaar ben ik ouderwets en is dit de standaard van het koningshuis. Prima hoor, zolang als eentje haar hoofdje spietst we geen dramas hoeven te maken met z'n allen. Ik slaap er niet slechter van vannacht.
De kans dat ze met een hoofdletsel in het ziekenhuis terecht komen door een ongeval met de fiets is velen mate groter.
Ook een fietshelm wordt aangeraden door diverse instanties.... maar geen hond die daar op let.
http://kinderhelmen.com/pagina.php?id=Waaromstraathelm
Nee inderdaad, maar eigenlijk is het precies hetzelfde als een cap: laat iedereen het lekker zelf weten. Bij een motor en sommige scooters is het verplicht maar daar kan ik het me nog bij voorstellen, die gaan dan ook veel harder dan een paard of een fiets.
Voor het ongeluk had ik een fietshelm ook stom gevonden, maar nu vind ik dat daar eigenlijk ook meer aandacht voor mag zijn. Zeker bij kinderen! proudmama schreef:Ik had dit bericht gisterenavond al ingestuurd zodra ik het zag. Ongelooflijk dat er nog mensen zijn die dit geen probleem vinden. Zodra je op een paard zit altijd cap op, het is en blijft een levend wezen.
Je valt eraf, komt onder de hoeven en een tikje is zo gegeven.
Koningshuis , voorbeeld functie, dus ook voor de foto , juist dan !! Cap op !
Brainless schreef:proudmama schreef:Ik had dit bericht gisterenavond al ingestuurd zodra ik het zag. Ongelooflijk dat er nog mensen zijn die dit geen probleem vinden. Zodra je op een paard zit altijd cap op, het is en blijft een levend wezen.
Had Amalia dan ook een fietshelm op moeten hebben toen ze op de fiets naar school ging?
Brainless schreef:proudmama schreef:Ik had dit bericht gisterenavond al ingestuurd zodra ik het zag. Ongelooflijk dat er nog mensen zijn die dit geen probleem vinden. Zodra je op een paard zit altijd cap op, het is en blijft een levend wezen.
Had Amalia dan ook een fietshelm op moeten hebben toen ze op de fiets naar school ging?