Wanneer hebben jullie voor het laatst zandgehapt ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 20:57

lolotjeh schreef:
haha ik afgelopen zomer heb ik nog vliegles gehad.
met als gevolg dat me "dikke" vinger echt dik werd en zwaar gekneust. :+
die zelfde dag ff naar het ziekenhuis geweest die zeiden dat het gebroken was maar vervolgens een week later voor controle werd er gezegt zwaar gekneust en ik ben nog steeds woest op dat ziekenhuis. -:(-

Oh bah , ik had laatst dus dat ik mijn voet onder de hoef had gekregen , en ik weet tot nu toe zeker dat er een scheurtje in zat , maar dokters bleven vol houden dat het gekneusd was zonder er foto's van te maken :/

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 20:57

Vorig jaar april :) Les gereden waarin we gingen 'crossen' (lees; heel hard galopperen in het weiland) maar ik vond het zelf niet safe om dat te doen met mijn paard toen. Dus ik ging op de binnenhoefslag stappen, totdat we werden aangereden door een klein meisje met haar pony in volle galop :=

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 20:58

Gisteren voor de eerste keer met mijn nieuwe paard! Ik val echt al 11 jaar hetzelfde :+

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 20:58

Deze zomer, op een buitenrit. Staat op film.
Heb tot nu toe alle vallen op foto/film staan :P

Filmpje ga ik hier niet plaatsen, maar foto kan wel
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 13-12-15 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 20:58

Quanneh schreef:
Vorig jaar april :) Les gereden waarin we gingen 'crossen' (lees; heel hard galopperen in het weiland) maar ik vond het zelf niet safe om dat te doen met mijn paard toen. Dus ik ging op de binnenhoefslag stappen, totdat we werden aangereden door een klein meisje met haar pony in volle galop :=

Oh haha :')

Cynn
Fotograaf

Re: Wanneer hebben jullie voor het laatst zandgehapt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:44

November vorig jaar en helaas sindsdien niet meer de oude.. :=

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:48

2 maand terug tijdens een oefenparcours. Op de heenweg het paard verteld dat hij nu wel zijn benen moest opbeuren en niet 3 balken eraf mocht gooien. Op hindernis 2 sprong hij ineens zo hoog, dat ik gelanceerd werd. Helaas bedacht paardlief zich geen moment en sloeg direct linksaf bij landen. Toen ik naar beneden kwam was het paard weg.... -O-

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:53

In mei dit jaar.
tijdens het springen. De eerste sprong ging heel ongecontroleerd, dus de tweede keer aanrijden wilde ik beter doen. En toen reed ik te twijfelend op de hindernis af. En op dat moment zette April de rem erop.
(en ik kon haar geen ongelijk geven)
En er was nog een foto van ook. (dat ze remt en ik voor het zadel zit) Van de werkelijke val niet, want toen stond de fotograaf al naast me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:04

Gisteren. Paardlief struikelt en kan haar niet meer rechthouden. Zij op haar knieën en neus, ik over haar heen recht op mijn gezicht. Flinke bloedneus, zat in mijn neus, oren, ogen, mond. Echt overal. Door de regen was de piste flink nat dus ja. Ik zat volledig onder de modder. Gezicht is geschaafd, neus staat dik :p

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:12

In april, op mijn bovenbeenspier en daarna mijn hoofd. Heb nog steeds last van die spier tijdens het rijden. Een haflinger heeft mij al teveel actie in galop, dat wordt nooit meer een fries berijden, zo jammer -O-

Ook heb ik een nieuwe cap gekocht, precies dezelfde, want die zit fijn :P

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:17

Op het strand waren we foto's aam het maken, ik ging andersom zitten en liggen, vera vond het niet erg tot ze ging lopen.. Toen ging ze bokjes geven. :')

Maar voor dat ze het deed keek ze om en daardoor wel ene leuke foto :D
En gelukkig was het het strand. Op steen zou ik niet zo blij worden. :')

Dat was op 1e paasdag.. Op een zondag.. Geen idee welke datum.. Het is maar dat het 1e paasdag was. :')

langua

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:34

7 jaar geleden op eerste kerstdag, de enige keer dat ik van mijn paard ben gevallen. :') We draafden aan, hij schrok van een vogel en steigerde... iets... Toen bleef ik zitten.... maar hij vond het nog niet genoeg en bokte een paar keer. Toen lag ik ernaast... Hij galoppeerde ook nog weg :evaw: Ik moest naar huis lopen! Wandelaars vroegen nog, toen ik op de grond lag en Ritz weg rende, of dat mijn paard was >;)

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:42

Toevallig ongeveer een maand geleden. Lekker aan het galloperen met het paard van mijn instructrice en ze struikelde plotseling en kon haarzelf en mij dus niet meer overeind houden. Paard en ik vlogen over de kop en belande samen plat op de grond. gelukkig allebei niks ernstigs en tevens was dit ook de eerste keer dat ik met paard en al ben gevallen.

Daarvoor was het al weer jaren geleden :D

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:47

Laatst wel bijna, was bezig met wat oefeningen met pionnen in de bak toen hij er ineens 1 in t vizier kreeg ofzo. Hij sprong met 4 benen in de lucht :') Gelukkig wel blezen zitten.
Laatste keer is alweer 2,5 jaar terug gok ik zo. Was op neckrope in galop maar verloor mijn evenwicht :')

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:50

Ik denk dat mijn laatste keer 1,5 jaar geleden is ofzo.
Toen viel ik er regelmatig af, nu dus niet meer *klopt af* :D

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:52

2 weken terug.. Rij sinds een paar maanden een paardje. ze is 10, maar nooit goed doorgereden. Vanwege blessure heeft er ook 5 jaar niemand meer op gezeten. Er is vroeger wat gebeurd waarschijnlijk, want soms kan ze echt in totale paniek raken (bijv zweep wisselen) en dan gaat ze rennen. Nou goed, het gaat eigenlijk hartstikke goed en niet echt rare dingen ofzo. Tot 2 weken terug. Ze schrikt en ik was aan het stappen. Ze vliegt er dus echt vandoor in galop, maar hard ook. Ik was meteen beide beugels kwijt.. Dusja ik had al weinig hoop dat ik zou blijven zitten. Nouja na een paar rondjes had ik haar dus terug in draf. Maar doordat ik geen beugels had en ze zo hard draafde was ik beetje aan het stuiteren en klemmen, waardoor ze dus weer naar galop gaat. Nou nog 2x terug in draf gekregen. Dus ik zat weer terug in draf en ze ging wel iets zachter als daarvoor, dus ik dacht ik stuur haar nu de andere kant op, dan gaat ze vast zachter omdat ze uit balans is. Niet dus, ik was even vergeten dat als ik een bocht zou maken om haar uit balans te brengen ik mezelf ook uit balans zou brengen.. Toen lag ik in het zand..

Keer daarvoor was denk wel een jaar of 2 geleden..

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:55

Pfoee das alweer een jaar of 4 geleden. Sinds dien heb ik met mezelf afgesproken niet meer te vallen en het lukt aardig!
Spoiler:
afkloppen _O-

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:10

Ik kan me niet eens meer herinneren wat de laatste keer was dat ik viel :P
Maar het was sowieso toen mijn paard 3 was, en die is nu 14...... 11 jaar geleden dus :j

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:24

Ik heb alleen nog maar op heel betrouwbare manegepaarden gezeten. Die zien wel eens bakkabouters, maar dat heb ik tot nu toe altijd gemakkelijk kunnen uitzitten.

De enige keer dat ik min of meer van mijn paard gevallen ben had het paard er zelf niets mee te maken. Ik steeg af en omdat het geregend had, was de stijgbeugel glad. Dat is wel de meest oenige manier om te vallen.... :o

Ik hoop wel dat mijn eerste echte valpartij/lancering nog even op zich laat wachten...

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:26

Goh al bijna 5 jaar geleden letterlijk zand gehapt maar deze zomer ongeluk gehad met de koets,
waarbij ik overkop ben gegaan (met koets op mij heel de tijd).

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:27

Zo'n maand geleden denk ik, toen ik mijn paard aan het inrijden was. Tweede keer in de grote bak en voor het eerst in het donker, paardje was er niet zo mee eens :')
Die wilde snel terug naar de kudde die, met een weg ertussen, aan de andere kant van de bak stond. Paard ging rennen en ik dacht dat hij door het hek zou gaan, maar ging op het laatste moment naar links. Ik bleef gelukkig hangen, maar dacht dat het slimmer was om er af te springen en netjes op mijn voetjes te landen... Te mooi om waar te zijn natuurlijk, liep dagen daarna nog met hoofdpijn en gekneusde heup rond _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:28

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:28

Ruim een jaar geleden. Verwacht binnenkort wel weer een keer!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:32

Echt gevallen? Paar maanden geleden, met de nieuwe bak! We mochten niet te dicht bij de bak rand komen, daar waren ze nog aan het graven en weet ik het allemaal niet. Eclair wou dat wel en ik loste het niet goed op, waardoor hij struikelde en ik over zijn nek viel. Deed helemaal geen zeer en moest vooral heel hard lachen :') ''HOOOOI POWNY!'' }:0

En af en toe probeer ik wat te pakken vanaf Eclair, dan hang ik half naast hem :+ Soms gaat het goed, soms gaat het fout en dan is het PLOF!

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:33

Een maand of 3 geleden. Was meer boomhappen dan zandhappen :Y)
Mevrouw vond de 2394ste boom die we tegenkwam ineens eng en besloot 180 graden om te draaien.
Resultaat: Ik word in de omgehakte bomen gelanceerd lig volledig in de kreukels en breek mn ribben.