mrie schreef:Ach, je kunt wel zien waar het geld zit... In het paard namelijk.
Haha ja wij zeggen ook altijd dat we heel dure paarden hebben.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
webster543 schreef:Misschien een aansluitende vraag op TS haar openingspost :
Wie kan er, of hoeveel procent van de eigenaren, kunnen nu 3500€ neer leggen op tafel voor een levensreddende operatie?
Stel je paard/pony heeft kolieken en de DA zegt, enkel een OP kan hem redden. Kostenplaatje 3500€...
Toch wel benieuwd...
webster543 schreef:Misschien een aansluitende vraag op TS haar openingspost :
Wie kan er, of hoeveel procent van de eigenaren, kunnen nu 3500€ neer leggen op tafel voor een levensreddende operatie?
Stel je paard/pony heeft kolieken en de DA zegt, enkel een OP kan hem redden. Kostenplaatje 3500€...
Toch wel benieuwd...
Desiree schreef:Je kunt natuurlijk ook voorkomen dat je paard vast komt te zitten door het paard echt goed te rijden. Je kunt een osteopaat en manueel therapeut erbij halen totdat je een ons weegt, maar het haalt niets uit als je zelf niet goed rijdt.
De meesten hier zoeken het niet in goed rijden en weten ook geen goede instructeurs op te noemen. Besteed daar dan liever geld aan uit.
Ik ben heel nuchter. Als een dierenarts moet komen, dan komt ze gewoon, heel simpel. Maar als mijn paard hier en daar een keertje vasthoudt, ga ik er niet gelijk een therapeut bij halen. Ik los het zelf op. Het geld groeit me niet op de rug!
knuffeldier schreef:Ik verbaas me er eerlijk gezegd over hoeveel mensen er met een paard zijn die het naar mijn idee eigenlijk niet kunnen veroorloven. Het gaat goed zolang er niks aan de hand is, maar onverwachts een da of een osteo kunnen ze niet betalen.
ts in jouw openingspost doe jij osteo en dergelijke af als luxe onzin. En dat je die niet nodig hebt als je correct rijd. Dit ben ik absoluut niet met je eens. Als je ze er nooit bij haalt zal jr ook nooit weten of het wel of niet nodig had. Hoe je het ook went of keert, paarden zijn niet gemaakt om op de rijden. Omdat wij dat nu perse willen moeten we er wel voor zorgen dat alle randvoorwaarden goed zijn. Dus elk jaar tandarts, minimaal 1x per jaar osteo, laat ook minstens 2x spieren na kijken en losmasseren als dat nodig is (en blijkbaar rij ik netjes want ze heeft er altijd weinig opmerkingen aan) zadel 1x per jaar na laten kijken. Persoonlijk vind ik dat BASIS zorg, en als je je dat niet kan veroorloven je dus gewoon geen geld hebt voor een paard.
ivy_power89 schreef:Ik heb 2 eigen paarden en werken ons scheel om dat te betalen. Gaan vrijwel nooit op vakantie en kan mij in een ruitersportzaak nooit eens uitleven.
Eens per jaar koop ik 1 of 2 dekjes en koop alleen iets nieuws als het aan vervanging toe is
Mijn paardrn staan op een pensionstal met binnenbaan, maar sta elke dag zelf de stallen uit te mesten. Zo lukt het mij om goedkoper te staan. (Iedere euro is er 1 toch)
Ze gaan elke 3 maanden ter controle naar de fysio. Ik vind de opmerking als je je dier goed rijd heb je dat niet nodig, totaal misplaatst in mijn ogen.
Er zijn maar zeer weinig mensen die hun dier écht goed rijden, een foutje sluipt er zo in. Ik heb liever dat de fysio mij hier optijd voor waarschuwt, dan dat het een langdurig traject wordt met meer kosten.
Les heb ik voor een behoorlijke prijs, daarom les ik niet elke week.
Geld voor een dure operatie is er wel, maar toch heb ik ervoor gekozen om mn dieren te verzekeren voor onverwachte medische kosten.
Ik heb mn spullen denk ik goed voor elkaar maar daarin tegen blijft er weinig over voor andere zaken....
blackflicka schreef:Dat kunnen ze nooit 100% zeggen en garantie op geven,want na de operatie kan er nog zoveel mis gaan.
Denk weinigen ik wil niet oftopic doen maar in 2012 zijn 5600 paarden naar de slacht gegaan waarom,omdat mensen ze niet meer konden betalen.
Mijn paard is 20 en een half zou je echt niet zeggen maar is dat wel eerlijk tegen over haar.
Zon zware operatie we kunnen dat wel betalen maar of ik het haar aan doe.?.
webster543 schreef:Je kan nooit garantie geven bij een OP. Maar veel mensen vergeten dat het risico er is. Het paard van 1500-2000€, daar hebben ze genoeg voor gespaard. Maar de operatie die misschien het leven van hun paard kan redden, niet. En dat is volgens mij fout!
Ik hen het met TS eens. Ga een paardenwinkel binnen, de prijzen zijn soms absurd hoog. Lessen... Nog zoiets. 80-90€ voor een uur les is bijna normaal.