Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:28

Dees, oh een Houston :D Gave hengst vind ik dat! Vind hem echt mooi zwaar al.
ReadTheRulez, begrijp ik goed. Lastig om iemand te vinden die je vertrouwd :)
Heb bij mijn KWPNer ook getwijfeld. Maar nu hij 24/7 buiten staat is hij veel rustiger geworden. Ik denk dat ik het daarom wel zelf durf..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:12

Selka schreef:
Zo heb even bij kunnen lezen :)

@Nies_, leuke afstamming! Is hij ook goed aan de maat?

Volgens mij zijn mijn heren het oudste met hun 2011 bouwjaar. Op het moment doen ze nog steeds niks. Veel te nat om te longeren. Ik hoop ik maart eindelijk te kunnen beginnen. Gentleman kent stap, draf en galop aan de longe. Willem alleen stap :P Die is ook pas 3x in de ring geweest.

Hij is nu ongeveer 1,61m. Hij is van augustus en echt nog een baby dus daar zal nog wel redelijk wat bijkomen, maar ik denk niet dat hij boven de 1,70m wordt.

Het is inderdaad vreselijk nat. Impala heeft vorige week vrijdag zijn wedstrijddebuut (vrijspringen) gehad en heeft sindsdien ook niets meer gedaan. Had hem dinsdag ook al ergens anders laten springen en daar was hij best rustig, maar vrijdag was dat wel anders, hij durfde eigenlijk de kooi niet eens in := Hij had nog best prima cijfers gekregen tussen de springpaarden dus dat is dan wel weer leuk, ik was puur voor de ervaring gegaan met het idee als laatste te eindigen. :+

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:14

Ik heb er de expertise niet voor. Maar om haar uit handen te geven vind ik ook wel erg moeilijk. Ben zelf al wel bezig met longeren. Dat zijn dan dingen die de "beleerder" niet meer hoeft te doen

gomir

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:23

Ik meld me ook!

Mijn Imagine-Rosa wordt 5 maart drie en zal dit jaar ook aan het werk gaan. Ben er nog niet helemaal uit of ik haar in het voorjaar zadelmak maak en voor de keuring ga trainen of dat ik haar nog tot einde van de zomer in de wei laat en dan in het najaar zadelmak maak en evt via de IBOP voor de stamboekkeuring doe. Binnenkort maar eens bij de opfok kijken hoe ze ontwikkeld is de afgelopen maanden :o

Leuk om jullie verhalen te lezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:24

Mag ik mij ook melden? Ik ben bezig een PRE hengst te beleren.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:33

Nies_, voor het springen gekozen vanwege het Gelderse bloed? Of heb je zelf ook ambitie in het springen? Gaaf dat je dan toch met leuke cijfers naar huis gaat!
Het is dan geen grote nee. Maar als ik zie wat die van mij nog gegroeid is tussen de 3 en 4 lijkt mij 1.70 m. best haalbaar :)

ReadTheRulez, alleen maar fijn als de beleerder geen 100% groen paard krijgt.

Gomir, leuk!

Especial, welke leeftijd heeft ie? Zijn mijn "oudjes" misschien niet meer de oudste? Met PRE's wacht men toch over het algemeen ook best lang?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:41

Hij is van 2011 dus ook wat ouder dan de gemiddelde KWPN voor zadelmak maken. Ik begin later omdat ik vind dat ze er dan lichamelijk pas klaar voor zijn om echt aan het werk te gaan. Als ze eenmaal zadelmak zijn begin ik ook direct met trainen en gaan ze niet eerst weer een half jaar het land in zoals ze met KWPNers nog weleens doen vanwege de jonge leeftijd.
PRE's leren ook zo enorm snel, heb een andere 5 jarige toen net beleerd gekregen en een jaar later was hij M.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:44

Mijn Tinker monster is dit jaar ook aan de beurt ! Hoewel we het rustig aan zullen doen, hij word 3 in april en we hebben absoluut geen haast :o

Heeft al een zadel op gehad plus mijn gewicht op zijn rug maar nog niet serieus verder geweest.
Hij vertrouwd mij het meest van al mijn paarden dus denk dat hij het heel snel op zal pakken <3

Moet er nog wel even bij zeggen dat het echt een monster is ! Mama is 1m55 en papa kleiner en Dax is met twee jaar al over de 1m55, ben benieuw waar hij zal eindigen :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:48

Die van mij zijn inderdaad ook van 2011 Especial. Heb ook de hoop na het zadelmak maken lekker aan de slag te kunnen.

Azara71, waarom er al op als je alle tijd hebt? Vind hem nog heel erg jong ogen. Heeft hij eczeem?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:48

Selka schreef:
Nies_, voor het springen gekozen vanwege het Gelderse bloed? Of heb je zelf ook ambitie in het springen? Gaaf dat je dan toch met leuke cijfers naar huis gaat!
Het is dan geen grote nee. Maar als ik zie wat die van mij nog gegroeid is tussen de 3 en 4 lijkt mij 1.70 m. best haalbaar :)

Het was eigenlijk een spontane actie. Ik had hem in een andere wei gezet waar hij het duidelijk niet mee eens was en is toen over het draad van 1,15m gesprongen. Paar dagen later kwam ik dat vrijspringen tegen dus ik dacht ik doe eens gek en schrijf hem in. Ik had wel de hoop dat hij een klein beetje kon springen, maar verder dan B/L zal het waarschijnlijk ook niet komen hoor, ik betwijfel al of we dat ooit gaan doen.

Mijn andere "paard" is 1,46m en ik wilde groter dus dat is sowieso gelukt :))

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:52

Selka, de foto's zijn van afgelopen voor jaar, hij is nog weer verder gegroeid ;) En ja hij schuurt maar daar gaat ook wat aan gebeuren :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:01

Wat grappig Nies! Leuke spontane actie haha.

Vervelend Azara71! Heb twee jaar geleden een week in spanning gezeten tot de allergietest van mijn Shire terug was van het lab in DLD. Hij miste een stuk staart en manen, was hierdoor bang voor eczeem. Test was gelukkig negatief en even later zag ik dat meneer te groot was voor de nieuwe ruif in de wei en af en toe met dit ding op zijn nek ging lopen... Verklaarde de manen. Ontwormd en ook de staart was weer goed.
Jeuk is zo vervelend. Eczeem is een rotziekte.

MarloesVtK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:25

Wat een leuk topic!

Mag ik mij ook melden?
Ik heb een bijna 4 jarige merrie. Ze is 5 december bij ons thuis gekomen, en ook zij heeft al wel enige ervaring. Maar het echte werk begint nu pas echt. We kunnen er al op zitten maar alle knopjes moeten er nog aan. De bedoeling is om haar western te beleren en uiteindelijk met de koeien te gaan werken.

Hier een foto van Jessie (Jessie's starlight)

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:30

Ik denk niet dat ik mijn meiden al heb voorgesteld hier.

Kim is al in stap bereden vorig jaar maar heeft nu buikpijn en dus een winterstop. Ze is al een oud ding van 9 :')
Afbeelding

Diva is 2,5 en is misschien tegen het eind van het jaar aan een ruiter toe maar dat zie ik nog wel. Eerst eens fatsoenlijk leren longeren en dergelijke.
Afbeelding

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:33

Selka schreef:

@Miekelien, mooie merrie. Weet je wat voor hengst er op heeft gezeten?

Volgens mij zijn mijn heren het oudste met hun 2011 bouwjaar. Op het moment doen ze nog steeds niks. Veel te nat om te longeren. Ik hoop ik maart eindelijk te kunnen beginnen. Gentleman kent stap, draf en galop aan de longe. Willem alleen stap :P Die is ook pas 3x in de ring geweest.

Wow wat een bijleespost! Dat is niet 'even' bijlezen volgens mij!
Ze is drachtig van de tinkerhengst Nuadhu Nuage, het veulen is (en blijft) ook van de vorige eigenaresse.

Leuk om al jullie eerste ervaringen te lezen, ik mag nog rustig afwachten tot ik mag beginnen. Maar stiekem mag dat best morgen al zijn :o

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:45

Especial schreef:
Hij is van 2011 dus ook wat ouder dan de gemiddelde KWPN voor zadelmak maken. Ik begin later omdat ik vind dat ze er dan lichamelijk pas klaar voor zijn om echt aan het werk te gaan. Als ze eenmaal zadelmak zijn begin ik ook direct met trainen en gaan ze niet eerst weer een half jaar het land in zoals ze met KWPNers nog weleens doen vanwege de jonge leeftijd.
PRE's leren ook zo enorm snel, heb een andere 5 jarige toen net beleerd gekregen en een jaar later was hij M.

Mee eens :D, Mijn kleine monster uit 2011 gaat volgende week ook met haar bootcamp beginnen. Ben zelf alwel bezig geweest met longeren, zadel erop etc. Gaat heel goed, al is het een pittige dame waarbij ik 't opstappen graag aan een expert over laat :o

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:00

Zou ik mij hier ook mogen melden?

Even mijzelf voorstellen: Ik ben Laura, 19 jaar en wonende in BE. Samen met mijn vriend hebben we 3 pony's waarvan 1 drachtig is.

De pony die ik ga beleren is eigenlijk een pony die ik aankocht voor de verkoop,
helaas voor thuis ben ik er verliefd op geworden en word hij een blijvertje.
Hijzelf zal beleerd worden door mijn verzorgster onder begeleiding van mij,
dit omdat ik zelf geen paarden meer kan inrijden of zadelmak maken gezien het een te groot risico is met mijn rug;
mei 2015 is mijn rug 3/4 vast gezet en ben ik dus een half ijzerwerk, dus zadelmak maken en inrijden is dus een te groot risico begrijpen jullie vast wel :+

Petit Gervais ( :D ) is een bijna 3 jarige C pony hengst, kent enkel longeren en is enkel ruitermak van te knuffelen op de rug.
Hij zal eerst onder het zadel beleerd worden en deze zomer wellicht voor de koets.
Afbeelding

Afbeelding

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:40

Mag ik mij hier ook melden?
Mijn paardje wordt 5 februari 4 en wordt dit jaar ook ingereden. Hij kent longeren al en het zadel. En er heeft een kind van 5 een keer op gezeten xD.
Veder ga in aan de slag met dubelle lijnen en sturen en dan gaat hij in mei naar een professioneler iemand toe voor de rest :)

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:58

Leuk topic! Ik wil me graag ook melden! Ik ga dit jaar rustig beginnen met het beleren van mijn 3 jarige. Ze heet Momo en is een grote D. Ben nu vooral bezig met de basis, ze heeft van de week al een zadeltje opgehad en pakt dit erg goed op :). Afbeelding
Ze is nog wel en beetje puppy dus ze mag vooral nog lekker veel spelen. Hele leuke paarden/ pony's komen er al voorbij!

Vosje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:42

Selka schreef:

@Desiree, apart een paard geboren in januari. Op de foto is het echt nog een baby, zo heerlijk puntig. Fijn dat je haar pas later in de bak oppakt.
@Vosje25, mooie aftekening heeft jouw pony? Hij ziet er zo klein uit op de foto haha.
@Nessie, mooi paard!
@Nies_, leuke afstamming! Is hij ook goed aan de maat?
@Dees, wat voor afstamming heeft hij? Hij ziet er fors uit voor een tweejarige.
@davinci2412, waarom gaan jullie er de eerste paar keer niet zelf op? Zijn die dieren voor de verkoop?
@Lolotjeh, lieve snoet! Is hij voor jezelf?
@Mandy_B, nog niet gecastreerd? Merk je daar nu veel van in verschil met ruinen w.b.t. de groei?
@Lovecortana, zachte uitdrukking heeft hij. Eventing? Stoere sport.
@Vanspeijk, leuke kleur heeft je merrie! Klassieke dressuur is een mooie tak. Zelf wil ik daar ook mee aan de slag.
@Marleen_vA, wat een mooi paard! Wat is het voor ras?
@xLillith, leuke pony :)
@ReadTheRulez, mooi dier. Breng je haar weg of laat je haar thuis beleren?
@Yavannaxx, jouw paard doet mij denken aan een tuiger die ik gekend heb.
@Miekelien, mooie merrie. Weet je wat voor hengst er op heeft gezeten?
@Loveslimpie, zijn ze allemaal voor jezelf of is het je werk?
@Pipplover, leuke verzorgpony’s heb je.
@Lovesal, mooi dier. Nog wel heel erg baby op de foto’s.
@Lindamusters, dat is nou precies de reden waarom ik lievere geen schimmel heb. Vind ze erg mooi maar wat een werk haha.
@Naranga, jammer dat je nu even een stop hebt. Wat voor afstamming is hij?
@Art_Ificious, Harley kan wel al erg veel voor zijn leeftijd. Is persoonlijk niet mijn keuze.
@meisje2000, apart zijn voorbeen! Wat gaaf <3 En fijne ramskop zo te zien.
@nine1987, leuke pony’s! Sneakers heeft een eigenwijze snoet.
@Elienee, helemaal mijn smaak. Mooi dier.
@Yacintha, jullie zijn mooi op weg. Hopelijk is 2016 een gezond jaar voor jullie :)
2LiiNd_Y, leuke bonte!
@Charica, mooi om eerst iets anders te doen voor je er op stapt!
@xBostonx, wat is zij verandert met de jaren zeg.
@Juval, wat leuk om je eigen kinderpony te kunnen beleren.
@MiStimaBo, heb je in de toekomst ook plannen voor de fok?

Dankjewel! Vind m zelf ook helemaal geweldig, zei altijd Wil geen pony met zoveel wit haha
Hij is ook niet zo heel groot(1.45) en nog heel iel,moet nog goed bijkomen.. Zal een foto plaatsen met het verschil van eerst..onderste foto is van toen ik hem net gekocht had.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:05

Psydoxy schreef:
Especial schreef:

Mee eens :D, Mijn kleine monster uit 2011 gaat volgende week ook met haar bootcamp beginnen. Ben zelf alwel bezig geweest met longeren, zadel erop etc. Gaat heel goed, al is het een pittige dame waarbij ik 't opstappen graag aan een expert over laat :o

Ah ik ben niet de enige :D Besteed jij het ruitermak maken uit?
Ik heb hem ook al aan de longe lopen met zadel. Alle commando's zitten er op, nu nog een kwestie van zitten. Heb nog nooit een paard gekocht zonder er eerst op te zitten dus ben heel benieuwd hoe hij is onder het zadel.
Nu nog een hoofdstel om, eind van de maand komt de tandarts voor een wolfskiesje verwijderen en dan kan ook het bit erin.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:21

Selke, klopt.. En dat is hij ook.. Ben benieuwd wat dat gaat opleveren met beleren.. :))

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:05

Mag ik me ook melden? Zijn niet mijn paarden maar ben er op dit moment 2 aan het inrijden. Een hele gevoelige merrie van ?×cocktail en een lord of loxely ruin. De merrie heb ik vandaag voor het eerst opgezeten (3e training waarbij ik voornamelijk bezig ben geweest met laten wachten wachten wachten, ze was al wel netjes voorbereid door de eigenaresse aan de lijn) en de ruin doet nu na 6x een stukje braaf draven. Die is echter al van de zomer een paar weken bij een bekende zadelmakmaker geweest maar dat wilde niet heel goed lukken dus zijn we nu helemaal opnieuw mee begonnen. 2 totaal verschillende types, super vlugge merrie en een de terugdenkende ruin. Wel heel leuk!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:18

@Especial, ben er niet zeker van om dat zelf te doen. Heb haar zelf gefokt en weet hoe onvoorspelbaar haar moeder kon zijn. Gidi heeft een kort (ongeduldig) lontje en is daarnaast ook nog eens super lenig en vlug. Wil graag dat het goed gebeurd en dan kan ik 't beter aan iemand overlaten die dat dagelijks doet en hier meer deskindig in is.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 23:15

Gave hengst Miekelien. Jammer dat het veulen niet van jou is.
LauLau, weer een heel andere type pony. Leuk die diversiteit. Kun je wel op brave paarden rijden met je ijzerwerk? :D
Ilsaaa, zit er iets van tuigpaard in? Deze pony oogt juist weer groot haha
Echt een prulleke he Vosje. Dat uitzwaren komt vast goed. Die van mij zijn bijna 5 en moeten nog steeds gaan uitzwaren.