Recreatie of wedstrijdpaard aanschaffen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:32

damian23 schreef:
En wat is een dressuurpaard? Met een goed bewegend paard wat in balans is gefokt kan kan je prima dressuur rijden. Ook de Olympische spelen waar een half tuigpaard nog hoge punten scoorde.

Dujardin heeft laatst nog gezegd liever een paard met 3 goede basisgangen dan een bewegingswonder. Veel voorbeen en achterhand die vaak niet mee wil doen. Dus ik geloof niet zo in stempeltjes.

Ts praat toch zelf ook over een goed dressuur paard. Dan snapt zij vast wel wat ik met mijn post bedoel.

Babootje

Re: Recreatie of wedstrijdpaard aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:42

Ik vind de kreet "potentie voor het hogere werk" ook altijd zo'n dooddoener. Een echt verkoop verhaal, want of het paard uberhaupt in het "hogere werk" terecht komt hangt van zoveel factoren af.. Niet in de laatste plaats werkwilligheid.

Of een paard echt potentie heeft voor het hogere werk weet je vaak pas als ie op ZZwaar niveau loopt.
Zo kocht een kennisje van mij een paard, leuk paard, goed gebouwd, maar zeker geen bewegingswonder. Eigenlijk een heel normaal bewegend paard met een goed fundament. Ze reed m al en is m verder uit gaan brengen M1, M2, Z1, Z2, ZZL en toen eigenlijk pas ging hij zich een beetje laten zien. Ik had hem een paar jaar niet gezien en zag m pas terug toen ze met piaffe en passage aan het oefenen waren.
Maar wat een krachtpatser was dat geworden zeg. Met een goede, mooie draf; wie had dat kunnen denken.
Nu loopt hij GP en is er al vaak op geboden.
Al die "beloftes" voor de toekomst moeten ook nog maar zien dat ze dr komen.

damian23

Re: Recreatie of wedstrijdpaard aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 07:06

Babootje, ik ook. Een goed paard wordt gemaakt (mits in balans gebouwd). Veel jonge beloftes zie je uiteindelijk nooit meer terug.