Vjestagirl schreef:Tuurlijk wel, maar ik denk dat het makkelijker is om een band te vormen met een dier wat je zelf uitzoekt op karaktereigenschappen die jou aanstaan, dan een paard wat je kiest omdat het nou eenmaal gratis is.
Precies, en dat is wat ons zo ongeveer is overkomen. Wij kregen ook een paard wat een goed thuis zocht en wij waren toen net op zoek naar een nieuw paard omdat eentje van de onze moest worden ingeslapen. Paard is ca. 1 jaar bij ons gebleven en toen hebben we in overleg gevraagd of ze het paard svp terug wilden halen. Klikte niet met ons kwa rijden en klikte helaas ook niet met mijn merrie.
Omdat het een gekregen dier was, konden we niet doen wat we zelf wilden (ik had tenminste het gevoel dat er over je schouder werd meegekeken). En mijn eigen gedachtes over de situatie tussen de paarden, die maar niet met elkaar leken op te schieten, werden zowat als onzin afgedaan...zo voelde het tenminste.
Na dit paard, een paard zelf uitgezocht en gekocht op kwaliteiten die bij ons pasten, en die is nu al weer jaren bij ons en hoeft nooit meer weg als het aan ons ligt.

hij moest het wel hebben want hij was graadmager.