Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

tiwi1969 schreef:Cherise is het product van mijn bruine merrie (met sowieso vos via haar moeder) en een zwarte hengst waarvan ik wist dat hij vossen gaf. Dus gouden kroonrandjes bij de bevalling was geen verrassing.
Een hengst kies ik sowieso niet op kleur, maar op type en beweging en de verbeterpunten (fraaier sprongewricht en wat minder recht in het kruis) van mijn merrie. Overigens overweeg ik om eens te shoppen bij de Geldersen, WV Saron of Laurentz. Dat is mooi klassiek bloed wat ook voor Het Groninger Paard op de juiste merries (voldoende zwaar) interessant is.
Borre kan ik niet gebruiken, wegens zelfde vader en ook via moederskant bloedoverlapping. Was makkelijk geweest, staan op dezelfde stal. De keuze uit vrije Goninger hengsten is voor mijn merrie beperkt, alle lijnen zitten er al in. De twee hengsten die wel vrij zijn die spreken mij totaal niet aan of de fokproducten spreken mij niet aan.
Leen schreef:Zacht geel is toch ook erg mooi op een vos? Alle tinten groen behalve echt felgroen. Legergroen vind ik zelf heel erg mooi op een vos.
Zo een beetje alles gaat wel, behalve kleuren met rood in: oranje, rood, bordeaux, paars (hangt er net vanaf hoe rood) vind ik allemaal wat minder. En heel felle kleuren vind ik ook niet zo mooi, al kan dat wel bij blauw heb ik zo het idee.
Wij hebben sowieso maar 1 kleur per paard, dus helemaal geen probleemDe zwarte heeft alles in licht en donkerblauw en de bruine alles in groen. Beide hebben ze harnachement van dezelfde kleur als hun vacht
Maar cognac op een vos moet ook maar net dat juiste tintje zijn
Die van mij is vrij rood/oranje (lijkt qua kleur veel op de tweede foto die LarissJulia plaatste) en icm een vrij brede bles vind ik zelf licht geel niet zo mooi. Olijfgroen heb ik ook een keer geprobeerd, maar dat vond ik ook niks. Mintgroen en appeltjesgroen daarentegen vond ik wél weer leuk staan.
CRos95 schreef:In mijn les zeggen we : koop nooit een vos![]()
Niet omdat ze lelijk oid zijn, maar omdat altijd de drie vossen lopen te kloten in de les haha, vooral de merrie vossen(1 is er van mij... Natuurlijk haha)

callass schreef:Vossen vond ik ook weinig uitstraling geven en een schimmel nee verschrikkelijk. Maar wat vind ik ze knap mijn vriendjes
[ [url=m/jX3mn2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kUpJcS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/H4Pr8R.jpg]Afbeelding[/url] ]
beatje schreef:callass schreef:Vossen vond ik ook weinig uitstraling geven en een schimmel nee verschrikkelijk. Maar wat vind ik ze knap mijn vriendjes
[ [url=m/jX3mn2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kUpJcS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/H4Pr8R.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ha ha ,net zo gek als ik.Moet eerlijk zeggen dat ik je schimmel gaaf vind.Maar wat een drama als ze witter worden.Ik weet niet of ik juist smeerkezen heb aan getroffen.Maar ze scheten door heel de stal en vonden het dan nog lekker om er in te gaan liggen.
moonsparkle schreef:Ik hou van vossen, jammer dat je ze weinig in het wild tegen komt. Ik denk inderdaad dat veel mensen er niet van houden want als ik er al een zie dan is de vos meestal overreden
En dat is inderdaad een moeilijk/dominant geval maar o zo'n heerlijk dier! 

Geryon schreef:CRos95 schreef:In mijn les zeggen we : koop nooit een vos![]()
Niet omdat ze lelijk oid zijn, maar omdat altijd de drie vossen lopen te kloten in de les haha, vooral de merrie vossen(1 is er van mij... Natuurlijk haha)
Ik heb dit wel vaker gehoord hoor! Dat vossen moeilijke (dominantere) paarden zijn en dan vooral merries. Nou ik heb een vosse merrie gehad, heel gaaf paard, maar dat doe ik niet snel meer![]()
Mijn vos van nu vind ik echt een leuke uitstraling hebben, maar voor de rest (naast zijn witte stipjes) echt een super saaie vosse kleur![]()
[ [url=m/6FOhh4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn merrie daarentegen vond ik een hele gave vos, mooi oranje ook.
[ [url=m/l8tiVh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7EEHxh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vossen zijn er in tig verschillende tinten. De meeste vosse pony's vind ik saai, van vosse paarden kan ik echt genieten vooral van geldersen of tuigers!
: