Wat hebben sommige mensen toch tegen vossen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:36

Op iPad betere foto's :)
Afbeelding

Afbeelding

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:37

Ja Borre ken ik. Zo'n leuk dier.
Jammer dat ze er niet bij dekken. Vind het een van de mooiste Groninger hengsten.
Ik dek ook bij een niet vos. De vader van mijn ruin is een bruine.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:38

Nouja ik snap het punt van smurffie wel, maar ik zou het niet zo direct neerzetten. :P

In dit topic staan een aantal paarden die voldoen aan het beeld dat veel mensen van vossen hebben. Een groot hoofd met een hele brede bles waardoor het hoofd nog groter lijkt en ze een beetje een dommige uitstraling krijgen. True: ze stralen vaak een soort betrouwbaarheid uit.

Wat de één zijn droompaard is kan de ander zijn nachtmerrie zijn. Mijn vosje is in mijn ogen de knapste ter wereld, maar als ik haar in dit topic zal plaatsen zijn er natuurlijk zat mensen die haar nog niet gratis zouden willen krijgen. Gelukkig houden we allemaal van andere paarden. :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:38

Ik wilde eIgenlijk altijd graag een black beauty hebben :D
Maar het is bij mij ook een vosje geworden.
Maar wel een heul lief vosje en ik heb hem nu al 16 jaar.
Wil hem eigenlijk niet meer kwijt!!

*\o/*

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:41

Gewoon een kwestie van smaak. Ik vind sommige vossen mooi, maar zeker niet alle vossen.
Ik krijg ook regelmatig te horen dat mensen niet van fjorden houden, of nog erger 'dat soort' pony's, maar mijn fjord wel iets vinden hebben. Hartstikke leuk om te horen natuurlijk, maar heb ook wel eens gewoon te horen gekregen dat ze het maar niks vinden zo'n beest. Er zullen gerust mensen zijn die haar niet mooi vinden en op mijn beurt vind ik 8 van de 10 fjorden ook niet erg knap :=

Ik denk dat dat hetzelfde is met kleuren bijvoorbeeld een vos of een zwart paard. Waarschijnlijk valt het je alleen extra op omdat je het zelf wel een prachtige kleur vind.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:46

Ik heb ook een heule lelijke vos zonder uitstraling :=

Afbeelding

Afbeelding

Even zonder gekheid, ik riep ook altijd nooit een vos te willen... maarja, het leven loopt altijd anders dan je denkt he := Wil nooit weer zonder haar.
Een goed paard heeft eigenlijk ook gewoon geen kleur; heeft niks met elkaar van doen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:47

Cherise is het product van mijn bruine merrie (met sowieso vos via haar moeder) en een zwarte hengst waarvan ik wist dat hij vossen gaf. Dus gouden kroonrandjes bij de bevalling was geen verrassing.

Een hengst kies ik sowieso niet op kleur, maar op type en beweging en de verbeterpunten (fraaier sprongewricht en wat minder recht in het kruis) van mijn merrie. Overigens overweeg ik om eens te shoppen bij de Geldersen, WV Saron of Laurentz. Dat is mooi klassiek bloed wat ook voor Het Groninger Paard op de juiste merries (voldoende zwaar) interessant is.

Borre kan ik niet gebruiken, wegens zelfde vader en ook via moederskant bloedoverlapping. Was makkelijk geweest, staan op dezelfde stal. De keuze uit vrije Goninger hengsten is voor mijn merrie beperkt, alle lijnen zitten er al in. De twee hengsten die wel vrij zijn die spreken mij totaal niet aan of de fokproducten spreken mij niet aan.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:50

tiwi1969 schreef:
Cherise is het product van mijn bruine merrie (met sowieso vos via haar moeder) en een zwarte hengst waarvan ik wist dat hij vossen gaf. Dus gouden kroonrandjes bij de bevalling was geen verrassing.

Een hengst kies ik sowieso niet op kleur, maar op type en beweging en de verbeterpunten (fraaier sprongewricht en wat minder recht in het kruis) van mijn merrie. Overigens overweeg ik om eens te shoppen bij de Geldersen, WV Saron of Laurentz. Dat is mooi klassiek bloed wat ook voor Het Groninger Paard op de juiste merries (voldoende zwaar) interessant is.

Borre kan ik niet gebruiken, wegens zelfde vader en ook via moederskant bloedoverlapping. Was makkelijk geweest, staan op dezelfde stal. De keuze uit vrije Goninger hengsten is voor mijn merrie beperkt, alle lijnen zitten er al in. De twee hengsten die wel vrij zijn die spreken mij totaal niet aan of de fokproducten spreken mij niet aan.

Laurentz kan zeker een aanvulling zijn.(en zoooo leuk)
Saron is absoluut een leuke hengst maar erg modern gefokt voor jullie vindt ik.
Is voor jullie Danser niet iets.

Ja bijna off-topic. Danser en Laurentz zijn ook hele knappe vossen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:53

Ik hou van mooie vossen en ik zie hier prachtige vossen staan op de foto's. Mensen roepen ook vaak dat ze voskleurige paarden niets vinden, maar ik vind ze prachtig!

Hier een foto van mijn vos Arabier.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 08-09-15 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:54

Ik vind een vos gewoon qua kleur niet mooi,wat vlak niet sprekend.Heel af en toe zie ik een hele mooie die net iets extra heeft.Overigens heb ik jaren een vos gehad, tot ze gestorven is.Ik had ze nooit zelf uitgezocht qua uiterlijk maar ik kreeg ze toevallig aangeboden om te rijden.Zo'n geweldig dier.Ik heb ze dan ook gekocht.
Maar als ik zo als nu opnieuw naar een paard kijk,sla ik vossen in eerste instantie over.Schimmels trouwens ook,die heb ik ook al gehad.Eigenlijk eb ik alleen paarden gead in de kleuren die ik niet wilde :-)

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:55

Leen schreef:
Zacht geel is toch ook erg mooi op een vos? Alle tinten groen behalve echt felgroen. Legergroen vind ik zelf heel erg mooi op een vos.
Zo een beetje alles gaat wel, behalve kleuren met rood in: oranje, rood, bordeaux, paars (hangt er net vanaf hoe rood) vind ik allemaal wat minder. En heel felle kleuren vind ik ook niet zo mooi, al kan dat wel bij blauw heb ik zo het idee.

Wij hebben sowieso maar 1 kleur per paard, dus helemaal geen probleem :) De zwarte heeft alles in licht en donkerblauw en de bruine alles in groen. Beide hebben ze harnachement van dezelfde kleur als hun vacht :) Maar cognac op een vos moet ook maar net dat juiste tintje zijn :')

Ligt er denk ik ook aan of je vos juist fel van kleur is of mat. :) Die van mij is vrij rood/oranje (lijkt qua kleur veel op de tweede foto die LarissJulia plaatste) en icm een vrij brede bles vind ik zelf licht geel niet zo mooi. Olijfgroen heb ik ook een keer geprobeerd, maar dat vond ik ook niks. Mintgroen en appeltjesgroen daarentegen vond ik wél weer leuk staan. :)

callass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:13

Vossen vond ik ook weinig uitstraling geven en een schimmel nee verschrikkelijk. Maar wat vind ik ze knap mijn vriendjes <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:20

CRos95 schreef:
In mijn les zeggen we : koop nooit een vos :+
Niet omdat ze lelijk oid zijn, maar omdat altijd de drie vossen lopen te kloten in de les haha, vooral de merrie vossen :') (1 is er van mij... Natuurlijk haha)

Ik heb dit wel vaker gehoord hoor! Dat vossen moeilijke (dominantere) paarden zijn en dan vooral merries. Nou ik heb een vosse merrie gehad, heel gaaf paard, maar dat doe ik niet snel meer :P

Mijn vos van nu vind ik echt een leuke uitstraling hebben, maar voor de rest (naast zijn witte stipjes) echt een super saaie vosse kleur :o
Afbeelding

Mijn merrie daarentegen vond ik een hele gave vos, mooi oranje ook.

Afbeelding

Afbeelding

Vossen zijn er in tig verschillende tinten. De meeste vosse pony's vind ik saai, van vosse paarden kan ik echt genieten vooral van geldersen of tuigers!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:26

callass schreef:
Vossen vond ik ook weinig uitstraling geven en een schimmel nee verschrikkelijk. Maar wat vind ik ze knap mijn vriendjes <3

[ [url=m/jX3mn2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kUpJcS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/H4Pr8R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ha ha ,net zo gek als ik.Moet eerlijk zeggen dat ik je schimmel gaaf vind.Maar wat een drama als ze witter worden.Ik weet niet of ik juist smeerkezen heb aan getroffen.Maar ze scheten door heel de stal en vonden het dan nog lekker om er in te gaan liggen. :+

callass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:40

beatje schreef:
callass schreef:

[ [url=m/jX3mn2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kUpJcS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/H4Pr8R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ha ha ,net zo gek als ik.Moet eerlijk zeggen dat ik je schimmel gaaf vind.Maar wat een drama als ze witter worden.Ik weet niet of ik juist smeerkezen heb aan getroffen.Maar ze scheten door heel de stal en vonden het dan nog lekker om er in te gaan liggen. :+

Hou maar op de dag voor wedstrijd om 23:00 nog mesten en de volgende ochtend 6 uur onder de strondvlekken week erna geen vlekje te vinden }>

beatje

Re: Wat hebben sommige mensen toch tegen vossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:45

Yup helemaal waar,de ene stront zullen ze vinden.Bij ons liepen de koeien wel eens over de wei om af te grazen wat de paarden niet aten.Geloof me ,die koeie stronten vond ze daarna direkt.En koeiestront is erger dan paarden stront.Dat is een soort en met fluoriserend.

Ik roep dus ook al jaren ik wil een zwart paard.Mischien loop ik er nu eens tegen eentje aan.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:56

Niemand die bij het zien van de titel aan een vos dacht, in de zin van het dier: de vos. Sorry moest het even kwijt haha, wel een leuk topic, want het maakt maar weer duidelijk hoezeer smaken verschillen en gelukkig maar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 23:01

Ik vind vosjes wel leuk, al is donker bruin of zwart mijn lievelings kleur. De klik met het paard, dat is voor mijn de doorslaggevende factor.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 23:03

Ik zocht een pony, aparte verschijning liefst niet bruin, voorkeur zwart.
Absoluut geen schimmel en hoe dan ook geen merrie.
Ook geen dooie, maar wel volledig beleerd ed.
Ik kwam thuis met een luxe zwarte, volledig beleerd, niet te jong, pit zat en een ruin.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 23:05

moonsparkle schreef:
Ik hou van vossen, jammer dat je ze weinig in het wild tegen komt. Ik denk inderdaad dat veel mensen er niet van houden want als ik er al een zie dan is de vos meestal overreden ;(

Haha, ik dacht ook dat het over echte vossen ging! Vandaar dat ik in dit topic kwam, want het is een van mijn lievelingsdieren. Ze zijn zo mooi!

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 23:55

Wat een hoop leuke reacties. Zelf ben ik een manegeruiter en heb dus geen eigen paard. Maar een paard doet mij wat vanwege zijn uitstraling en die staat los van de kleur. Wel heb ik bedacht dat, zou ik ooit aan een eigen paard gaan, dat liever geen schimmel moet zijn, gewoon omdat die lastig schoon te houden zijn. Verder vind ik zweetvossen en koffievossen mooie kleuren, en een wildkleur met meelsnuit vind ik megastoer.

Wat ik echt heel lelijk vind zijn cremello's, vanwege die lichte oogranden. Dat vind ik zo'n oenige uitstraling geven.

Overigens, ik heb dit topic geopend omdat ik toch relatief vaak op bokt lees dat iemand niet van vossen houdt; de andere kleuren zie ik in dit opzicht veel minder vaak genoemd.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 00:08

Is inderdaad een kwestie van smaak. Hoewel ik ook altijd zei dat ik absoluut geen vos wou, staat er al dik 3 jaar een vos bij mij op stal :') En dat is inderdaad een moeilijk/dominant geval maar o zo'n heerlijk dier! <3

Vandaag de paarden van een vriendin op foto wezen zetten. Ik wilde altijd een schimmel, kwam thuis met een vos. Zij wilde altijd een vos en kwam thuis met een schimmel _O-

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 00:59

Tja er kwam een vos veulen uitrollen dus heb er maar mee te dealen. Overigens vind ik hem in zomertenue wel knap omdat hij een diepe rode gloed heeft. Maar de mooiste kleur vind ik heel donker bruin.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 05:03

Onze vos vind ik het mooist in de avondzon, prachtig koperrood is ie dan. Verder vind ik het juist fantastisch dat ie op 2 sokjes achter na helemaal geen aftekening heeft. Dat vind ik ook mooi bij helemaal bruine paarden, maar mijn liefde hiervoor was bont.
Het komt zoals het komt als je verliefd wordt hè? Enige wat ik jammer vind aan onze vos is dat ie niet héél fotogeniek is, even snel maak ik zelden een leuke foto van hem. Maar gelukkig is het anderen al wel gelukt hem goed vast te leggen. :)

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:51

Geryon schreef:
CRos95 schreef:
In mijn les zeggen we : koop nooit een vos :+
Niet omdat ze lelijk oid zijn, maar omdat altijd de drie vossen lopen te kloten in de les haha, vooral de merrie vossen :') (1 is er van mij... Natuurlijk haha)

Ik heb dit wel vaker gehoord hoor! Dat vossen moeilijke (dominantere) paarden zijn en dan vooral merries. Nou ik heb een vosse merrie gehad, heel gaaf paard, maar dat doe ik niet snel meer :P

Mijn vos van nu vind ik echt een leuke uitstraling hebben, maar voor de rest (naast zijn witte stipjes) echt een super saaie vosse kleur :o
[ [url=m/6FOhh4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn merrie daarentegen vond ik een hele gave vos, mooi oranje ook.

[ [url=m/l8tiVh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7EEHxh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vossen zijn er in tig verschillende tinten. De meeste vosse pony's vind ik saai, van vosse paarden kan ik echt genieten vooral van geldersen of tuigers!

grappig dat meer mensen dit ervaren. Wij roepen het wel altijd op stal voor de grap, maar dat meer mensen het denken vind ik dan wel leuk haha

leuke vossen heb je hoor!

Mijn vosse (dominante) merrie haha, die overigens ook nog eens stekelharig is :+ :

Afbeelding