Ergenissen op stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:01

JoyCiej007 schreef:
Gelukkig heb ik helemaal nergens last van; ik heb een "eigen" (gehuurd/bruikleen) weide + stal vlakbij huis waar mijn 3 pony's staan. Ik bepaal dus alles helemaal zelf. Alleen de eigenaar v/h perceel is een oudere man die nogal ehm.... moeilijk kan zijn tegenwoordig.

Ik zou denk ik op de meeste pensionstallen helemaal niet kunnen aarden; ik ben graag alleen, ik kom graag 's avonds laat, muziekje/biertje/sigaretje er bij en gewoon lekker klussen en genieten en vooral géén bemoeienissen.

Tja, dat soort dingen zou ik dus weer niet tegen kunnen. Als je bier, muziekje en sigaretten wilt, ga je maar lekker in de kroeg zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:02

Helemaal niets :D

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:03

Als mensen net zo lang zaniken en treiteren tot het op hun manier gebeurt, denken dat hun pony meer is dan die van mij en anderen want zij heeft zo een bijzonder ras :D . Maar het belang van de pony's om pony te kunnen zijn vergeten en dan maar roepen dat ze zo zijn voor dierenwelzijn. Daar mag je niets van zeggen want zij heeft de wijsheid in pacht :x

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:04

Blabla1980 schreef:
mensen die tijdens de les altijd menen dat iedereen rekening met hun moeten houden

want hun paard kan er niet tegen als er een zweep vlakbij wordt gebruikt, hun paard is moeilijk dus als ze aan figuren bezig zijn dan moet je maar uitwijken. blergh

Het is ook niet meer als normaal op de meeste stallen dat iemand die les heeft voorrang heeft op het doen van de oefeningen.
En je hebt zweepgebruik en zweepgebruik, mijn paard reageert ook heftig als er met een zweep gezwiept word. Weet dat dier vee of het voor hem bedoelt is of voor dat andere paard, hij vind het gewoon doodeng.

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:15

Mensen die de akelige gewoonte hebben om voer uit de tonnen te "lenen", zijn heel makkelijk te corrigeren door een paar muizenklemmen in de ton te leggen :)*

Je moet alleen wel zorgen dat je zelf niet misgrijpt := |o

xxVon

Re: Ergenissen op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:24

Mensen die om half acht s avonds al roepen dat je 'zo laat bent'.. Ja sommige mensen hebben gewoon voltijd werk.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:25

Gewoon_Sam schreef:
Mensen die de akelige gewoonte hebben om voer uit de tonnen te "lenen", zijn heel makkelijk te corrigeren door een paar muizenklemmen in de ton te leggen :)*

Auww!!! :')

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:28

Dat ik op niemand kan zeiken of zeuren als er iets mis/kapot/kwijt is :')

(Stalling aan huis)

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:13

Als ik druk bezig ben met het paard te wassen en er iemand 20 keer vraagt of ik al klaar ben en dan vervolgens hoor zeuren erover tegen stalgenoten, terwijl er verderop nog twee wasplaatsen zijn. Zo, die zat me nog steeds dwars }>

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:15

farahdiba46 schreef:
JoyCiej007 schreef:
Gelukkig heb ik helemaal nergens last van; ik heb een "eigen" (gehuurd/bruikleen) weide + stal vlakbij huis waar mijn 3 pony's staan. Ik bepaal dus alles helemaal zelf. Alleen de eigenaar v/h perceel is een oudere man die nogal ehm.... moeilijk kan zijn tegenwoordig.

Ik zou denk ik op de meeste pensionstallen helemaal niet kunnen aarden; ik ben graag alleen, ik kom graag 's avonds laat, muziekje/biertje/sigaretje er bij en gewoon lekker klussen en genieten en vooral géén bemoeienissen.

Tja, dat soort dingen zou ik dus weer niet tegen kunnen. Als je bier, muziekje en sigaretten wilt, ga je maar lekker in de kroeg zitten.

Daarom heb ik dus lekker m'n eigen stekkie waar ik kan doen en laten wat ik wil :) Ik ben dan niet eens met de paarden bezig maar met het onderhoud van stal en weide en alle klussen er om heen, waaronder ook water bijvullen, voeren/uitmesten, omheining controleren, etc. Dat doe ik graag na mijn werk. Gezien ik in de horeca werk, heb ik onregelmatige tijden. Het op de weide zijn is dan voor mij een stukje ontspanning. Hoe je die ontspanning vervolgens invult, vind ik iets geheel persoonlijks. Leven en laten leven, zou ik zeggen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:31

Blabla1980 schreef:
mensen die tijdens de les altijd menen dat iedereen rekening met hun moeten houden

want hun paard kan er niet tegen als er een zweep vlakbij wordt gebruikt, hun paard is moeilijk dus als ze aan figuren bezig zijn dan moet je maar uitwijken. blergh

Nou ik ben blij met de onbesproken regel bij ons op stal, heb je les dan heb je de bak voor je zelf alleen. Mits wel van te voren op het bord gemeld.
Kijk in overleg met elkaar word er gerust door andere wel in de bak gereden, maar dat is in overleg. Degene die priveles heeft betaald daar in de regel genoeg voor, en iedereen vind het fijn dat je dan de bak voor jezelf ter beschikking hebt. En niet dat je zig zaggend om andere heen moet rijden omdat die vinden dat ze net zoveel recht hebben.
Want vaak weten die ook niet hoe de regels werken.

Nogmaals in overleg is er ook bij iedereen genoeg mogelijk, en mag je er gewoon bij rijden in de bak. Maar dan zorg je ervoor dat je niet in de weg rijd.

Gewoon_Sam schreef:

Dat is wel een goeie _O-

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:20

Bemoeizucht inderdaad.. En ook vooral mensen die goed in het rond kunnen commanderen dat je dingen moet doen, maar zelf werkelijk geen f*ck doen.

En mensen die er geen rekening mee houden als je les hebt. Je hoeft echt niet de bak uit, maar rij gewoon even om me heen. Dit doe ik zelf ook altijd bij anderen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:27

Nu eigenlijk aan niks meer (ja; de beperkte stroommogelijkheden maar dat heb je midden in het bos nu eenmaal.) maar toen ik nog op pension stond; dat niemand met zijn fikken van je halster af kan blijven. :x
Rond commanderen, commentaar geven en andere ongevraagde bemoeienissen loste ik altijd vrij snel op. :+
Ongewenst bij mijn paard komen loste paard in kwestie vrij snel op. := Die was daar nl ook niet van gediend. _O-

En de ongeleidde projectielen op hun shetlanders (en regelmatig hadden de shetten hun kind al kwijt gespeeld half weg en liepen ze dus los door de bak. :x ) en spelende en schreeuwende kinderen naast de bak die dan regelmatig in de bak sukkelde, eentje is wel eens tegen mijn paard op gevallen.... Die heeft de eerste weken zeg maar niet meer langs de bak gespeeld als ik reed. :o

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:43

Dat het zo verdomd gezellig kan zijn waardoor je veel te lang blijft plakken op stal :D
Wonder boven wonder geen ergernissen bij mij op stal terwijl er zo'n 18 paarden in pension staan

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:49

Sta op een hele fijne stal maar er wordt jammer genoeg een beetje te veel geroddeld.
Wat ontstaat in misverstanden en dan ruzies. Gelukkig wordt het wel allemaal uitgepraat :)

Er is jammer genoeg 1 ding waar ik me HEEL erg aan erger. En dat zijn de mensen die hun voeten vegen aan de bakregels. Vooral als je les hebt. Wil je een stukje gaan wijken, komen ze lekker in je baan lopen waardoor je bruut op de rem moet gaan staan :')

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:43

Grappig dat ergernissen van de een juist weer belangrijk zijn voor de ander.

Ik zou bijvoorbeeld niet blij worden als iemand de bak kan claimen voor alleengebruik tijdens een privéles.

Op mijn huidige stal hebben we het bij de hand gehad dat er 3 of 4 uur achterelkaar privé les werd gegeven in de bak waardoor andere pensionklanten niet meer konden rijden op zaterdagmiddag. Daar werd de regel dat je op spitsuren (weekend en 's middags na 15 uur) de bak niet meer mocht claimen, als je perse de bak voor jezelf wilt dan moet je op een rustige tijd je les afspreken.

Op mijn nieuwe stal, waar ik volgende maand naartoe verhuis, kan je de (enorme) buitenbak niet voor jezelf reserveren, de kleine binnenbak wel maar max 45 minuten.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:55

In het geval dat er zoveel pensionklanten prive lessen zijn dat er niet meer door andere gereden kan worden, nee dan zou ik er ook niet blij van worden. Daarin begrijp ik je helemaal.
Maar aan de andere kant dan zijn er volgens mij best veel ruiters en maar weinig plek om te kunnen rijden.

Bij ons worden er van de 17 paarden die er staan maar 5 echt in prive les gereden, dus dat valt reuze mee in ons geval.
En dan nog is er in overleg met elkaar veel mogelijk, en mag je 9 van de 10 keer er gewoon bij. Als je er maar om denkt.
Met uitzondering van springles, dan heb je de bak gewoon voor je zelf. Maar dat combineren ze vaak met 2 personen. En dan is het ook geen doen om daar tussen te gaan rijden

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:58

Blabla1980 schreef:

Dat lijkt me gewoon normaal, je betaald tenslotte voor je les. Bij mij op stal is het zelfs zo dat als er niet wekelijks gelest wordt door een persoon de bak zelfs leeg moet zijn tijdens zijn/haar les, vind dit dan ook een prima regel. Nou is dat gelukkig vaak maar 2 uurtjes per week en kan de rest altijd prima hun rijden om de les heen plannen. Als het vaker was zou ik er zelf ook wat zat van worden..

Zelf erger ik me altijd dat mensen nooit hun poep uit de bak halen en na het springen de helft van de tijd de hindernissen niet opruimen. Verder sta ik gelukkig wel op een leuke stal :)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 15:05

Inoterry schreef:
Blabla1980 schreef:

Het is ook niet meer als normaal op de meeste stallen dat iemand die les heeft voorrang heeft op het doen van de oefeningen.
En je hebt zweepgebruik en zweepgebruik, mijn paard reageert ook heftig als er met een zweep gezwiept word. Weet dat dier vee of het voor hem bedoelt is of voor dat andere paard, hij vind het gewoon doodeng.

ik heb het over mensen die in dezelfde les rijden als ik. En als je paard zo heftig op zweepgebruik van een ander reageerd, dan moet je daar zelf mischien eens iets aan doen ipv te verwachten dat er niemand meer een zweep in de les gebruikt

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 15:06

Chinas schreef:
Blabla1980 schreef:

Dat lijkt me gewoon normaal, je betaald tenslotte voor je les. Bij mij op stal is het zelfs zo dat als er niet wekelijks gelest wordt door een persoon de bak zelfs leeg moet zijn tijdens zijn/haar les, vind dit dan ook een prima regel.

waar lezen jullie toch dat ik niet in diezelfde les rij :')

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 15:24

Inoterry schreef:
Blabla1980 schreef:

Bij ons ligt een agenda waar je je lessen in kan opschrijven, we staan dan met dik 30/40 paarden op stal maar het gebeurt bijna niet dat je overhoop word gereden tijdens je les. We hebben dan ook 2 bakken, en volgens mij mag er maar 1 bijrijden tijdens je les (in de grote bak 2), iemand die lest heeft bij ons ook altijd voorrang..

Het zou mooi zijn dat ik aan het lessen ben (kosten 30 euro), en dat opeens heel stal besluit precies op dat tijdstip te gaan rijden...

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 15:31

lezen is moeilijk he

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 15:38

-kruiwagens die vol worden terug gezet, zonder te legen.

-stalgenoten die heel veel van je vragen, en als je het dan doet, zeggen dat je het niet goed doet.

-mensen die hun paard maar half verzorgen en anderen voor het welzijn van hun dier verantwoordelijk stellen.

-een hond in de box van mijn paard opsluiten en vervolgens ee poep niet opruimen

-hondenpoep bij de hooibalen en in het hooi er om heen

-buren met stalmatten waar de urine onder blijft liggen en vervolgens jouw box aan een kant blank staat.

-mensen die de handen niet uit de mouwen steken op een 'doe het zelf' stal.

-Mensen die dingen dwars door de rijbak laten liggen.

-troep wat niet wordt opgeruimd bij de poetsplaats of uit andere putjes, waardoor alles verstopt raakt.

-mensen die zo bekakt en arrogant op je neer kijken en alles beter weten en zich beter voelen dan de rest omdat ze op een 20 jarig paard rijden die in een hoge klasse heeft gelopen, terwijl ze zelf niet eens zo goed rijden.

Heerlijk topic om alles even van van je af te schrijven. Volgens mij moet ik naar een andere stal :')

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 15:48

kiki1976 schreef:
In het geval dat er zoveel pensionklanten prive lessen zijn dat er niet meer door andere gereden kan worden, nee dan zou ik er ook niet blij van worden. Daarin begrijp ik je helemaal.
Maar aan de andere kant dan zijn er volgens mij best veel ruiters en maar weinig plek om te kunnen rijden.

Te weinig plek valt wel mee, een bak van 25x55 voor ca 10 serieuze bak-ruiters. Het punt was dat de bak wekelijks een dagdeel door 3 à 4, dominant aanwezige, mensen bezet gehouden werd op zaterdag middag als iedereen vrij is van het werk en dan ook even fijn wil rijden. Normaal met 6 mensen in deze bak heb je geen hinder van elkaar.
Behalve met het proefjes oefenen, een aantal weken per jaar voor de plaatselijke kampioenschappen, wanneer iedereen moest wijken voor hetzelfde groepje.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 15:56

Oke op die manier tiwi1969 nee dat is wel vervelend dan