Paardenfluisteraar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:16

marisje2003 schreef:
Supervixen schreef:
Waarom helpt je oom je niet als jullie zo goed weten waar jullie mee bezig zijn?

Hij helpt wel... We hebben ook hulp gevraagd aan iemand die gratis deed en hij heeft gezegd wat we doen moesten... natuurlijk alleen maar erger...

De andere pony was zo maar nu niet meer..
Die pony is waardeloos gewoon ontembaar

Geen één paard/ pony (of welk dier dan ook) is waardeloos. Aan de basis van dit soort problemen staat toch echt de mens zelf die ergens behoorlijk heeft gefaald. Als jij met zo'n negatieve instelling een paard benaderd, vind ik het niet gek dat deze Dikke Doek zegt.

Ik weet niet waar je in Drenthe woont maar je zou eens contact op kunnen nemen met Astrid & Wim Vonck, die zitten in Exloo. Check de site Horsefeelings.nl maar eens. Ik zou zeker niet zelf meer verder gaan rommelen maar gewoon goede, professionele hulp inschakelen. Wat je natuurlijk wel zelf kan doen is je eens goed inlezen in paardengedag. Er zijn al een boeken in je topic genoemd. Daarnaast zou de site van Karin v/d Borre eens kunnen checken; Horsefullnes, google it. Maar nogmaals niet zelf gaan rommelen, hulp inschakelen!

marisje2003

Re: Paardenfluisteraar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 20:53

Ik rommel er ook niet mee! Ik bedoelde waardeloos ontembaar!
Sinds hij daar is geweest en en daarna gecastreerd aan de late kant. Doet hij gwn erg vervelend!

Ik heb geen zin om telkens dezelfde reacties te horen... Heb al contact opgenomen dus op mij betrefd mag deze topic weg.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 07:01

Je topic mag zeker volgens jou weg omdat je de reacties niet krijgt die je gehoopt had :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 07:03

Maar TS, leg mij eens uit wat je verwacht van een paardenfluisteraar, wat denk jij dat zo iemand kan doen om jou en je pony te helpen?

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 07:17

TS. Ik zou zeggen zoek een goede instructeur. Bij voorkeur in grondwerken.
het lijkt er op dat het paard mensen totaal niet vertrouwd.

Ik heb geen ervaring met paardenfluisteraars, maar die kunnen niet even doorgeven aan het paard dat hij jou kan vertrouwen en dat hij je vervolgens volledig accepteert en alles met hem laat doen ;)

Geen idee in welke omgeving je woont maar mocht je in de buurt wonen weet ik misschien nog wel een goede instructrice :)

marisje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 20:42

EliseXJoelle schreef:

Ik heb geen ervaring met paardenfluisteraars, maar die kunnen niet even doorgeven aan het paard dat hij jou kan vertrouwen en dat hij je vervolgens volledig accepteert en alles met hem laat doen ;)

Geen idee in welke omgeving je woont maar mocht je in de buurt wonen weet ik misschien nog wel een goede instructrice :)

paardenfluisteaars zijn mensen die ongeveer hetzelfde dien als grondwerk.. 23-09 komt er iemand ons helpen..

marisje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 20:42

BeSen schreef:
Je topic mag zeker volgens jou weg omdat je de reacties niet krijgt die je gehoopt had :')

Ik krijg meer dezelfde reacties..
Ik heb al iemand gevonden en die komt ook.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:47

marisje2003 schreef:
EliseXJoelle schreef:

paardenfluisteaars zijn mensen die ongeveer hetzelfde dien als grondwerk.. 23-09 komt er iemand ons helpen..

Wat versta jij onder paarden fluisteraar? Iemand die de taal van het paard (de lichaamstaal) kent of iemand die 'zogenaamd' praat met het paard en je op die manier dingen kan uitpraten met je paard?

Op die laatste doelde ik namelijk :+

marisje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 20:55

Paardenfluisteraars... Grondwerk,

Ongeveer hetzelfde!!
Als ik 10x moet uitleggen wat het is wordt het er niet leuker van!

Het is iemand die je helpt vertrouwen te winnen van een paard en je met dingen helpt voordoen.. Miss heb je eens een x een film gezien dat ze een paard proberen je vertrouwen te winnen.

Dat doen ze hier ook. Maar dan mag je het zelf proberen.
En krijg je veel manieren.. Ook krijg je allemaal dingen te horen die belangerijk zijn voor het vertrouwen of in het ander probleem...

Maar, ik heb al iemand dus reageren hoert niet meer.
Klinkt allemaal onzin... Maar jullie kunnen ook wel overdrijven een beetje ja dit en dat!

[/quote]

paardenfluisteaars zijn mensen die ongeveer hetzelfde dien als grondwerk.. 23-09 komt er iemand ons helpen..[/quote]

Wat versta jij onder paarden fluisteraar? Iemand die de taal van het paard (de lichaamstaal) kent of iemand die 'zogenaamd' praat met het paard en je op die manier dingen kan uitpraten met je paard?

Op die laatste doelde ik namelijk :+[/quote]

beatyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 23:50

Dit klinkt misschien heel dom maar als je geen band hebt kan je er beter mee stoppen en een andere zoeken want zo als ik uit jouw reacties hoor is er geen klik tussen jullie... :j

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 00:20

Pony heeft 5-6 jaar lang bevestigd gekregen dat weglopen (al dan niet samen met bokken/steigeren) het antwoord is op alle ik wil/durf/snap dit niet dingen die mensen gevraagd hebben. Dat los je niet in 1x op (want er moet bij jouw en je oom ook een knop om) en zo in een grote weide is het helemaal een ronduit lastige zaak. Je hulp de 23ste zal net als jullie een kleiner stuk om in te werken erg makkelijk vinden. Heb je de mogelijkheden, haal dit paard dan voor de winter naar een soort paddock stuk met hooi en ga intensief aan de slag (met hulp) om de wegloop van mensen gewoonte er uit te krijgen. Netjes afstand houden en pas na uitnodiging binnen jouw persoonlijke ruimte komen is voor veiligheid noodzakelijk, maar dan moet hij eerst al bij je willen zijn.

Wild en onbruikbaar is de pony niet, hij heeft enkel verkeerd geleerd hoe hij met mensen om moet gaan. Respect + vertrouwen en er kan heel goed een fijne pony in zitten, maar hij zal enkel zo goed worden als jullie hem aanleren. Wegnemen/wegvallen van druk is waar pony van leert. Tot nu toe deed hij dat zelf door weg te lopen ipv jullie door te stoppen als pony netjes ontspannen stil stond.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 00:52

Sorry TS maar paardenfluisteraars bestaan niet, the horse wisper zal niet bij je op de stoep komen te staan. men spreekt vaan paardenfluisteraars, wat hun feitelijk doen is kijken naar wat jij fout doet bij dit paard. kijken naar wat dit paard doet. En proberen te achterhalen of hier trauma's achter zitten. Maar gezien je leeftijd en de minimale begeleiding wat je krijgt zo ik lekker met je anderen VP aan de gang gaan en daar lessen mee volgen en eerst eens wat meer leren van de taal van de paarden. lees boeken. maar belangrijker nog. opseveer ze in de wei. je zult zien hoe ze elkaar coricceren en waarom. je zult leren singilale te herkennen. maar als ik je verhaal en reacties nu lees is het voor jou en vooral voor het paard beter dat je hem lekker met rust laat en er een verzorger voor wordt gezocht met een volwassen blik en meer ervaring met paarden.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:22

TS, ik snap wat je bedoeld en vind de reacties hier enorm vervelend. Ik geloof dus dat je opzoek bent naar een kundige instructeur die je uitleg kan geven over het omgaan met dit soort pony's.

Je zou Lizanne hier op bokt kunnen contacteren. Zij heeft veel ervaring en is erg goed met paarden. Je kan haar op facebook vinden onder Horsetraining 'be the light'. Ik weet niet waar je woont maar misschien kan zij jou wel helpen. https://www.facebook.com/Horsetraining- ... /timeline/

Succes ermee!

Billy_Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:23

Hallo TS,

Wat vervelend voor je dat je niet door dit gedrag heen komt met je pony.
Ik denk dat het voor jou heel belangrijk is om te weten waar dit gedrag vandaan komt en waarom je pony zo op jou reageert. Pas als je dit weet kan je gericht aan een oplossing werken.
Je zou contact kunnen opnemen met een paardencommunicator, bijvoorbeeld Symone Ottevangers. Die kan een consult op afstand met jouw pony doen, waarbij jouw pony aan haar kan vertellen waarom hij zich zo gedraagt. Ook is het heel belangrijk goed naar jezelf te kijken. Wat doe ik met mijn lichaam als ik hem wil pakken? maar ook heel belangrijk, wat zijn mijn gedachten op dat moment?
Als je dan de reden weet voor dit gedrag, kan je met grondwerk en later misschien werk in vrijheid zorgen dat jij en je pony weer in verbinding komen en een goede relatie kunnen ontwikkelen!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en veel succes!