De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zizipicoleo

Berichten: 326
Geregistreerd: 25-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:56

RaafSmits hahaha _O- :')

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:57

Geweldig dit !!

Ooit heb ik een heel braaf paard te koop gehad. Echt een lieverd, je kon er een kleuter mee het bos in sturen. Ik had meer ambitie dan dat, dus besloten een goed tehuis voor hem te zoeken (uiteindelijk aan kennissen verkocht). Er kwam een mannetje kijken van ongeveer 1.55 (no offense maar het paard was dik 1.70m), helemaal spik en span in een nieuwe oufit. Zijn laarzen glommen je van 5 meter afstand al tegemoet. Sporen om, zweepje mee, geen probleem, paard was dat wel gewend (had zelfs Sinterklaaspaard gespeeld).
Afijn, de man klom er op (nee, geen krukje nodig), was een hele klim voor hem, ging heel onhandig, maar goed, paard was braaf.
De man gaat vervolgens zitten, neemt de teugels op maat en geeft dat arme paard toch een enorme rotschop met zijn sporen !!!
Het brave dier schrok zich rot, en galoppeerde naar de bakrand (niet eens echt hard), waar hij netjes stopte voor de C. De man vloog over de bakrand op de stenen en maakte een enorme smak.
Goed, ik vond het zielig voor mijn paard dus de man interesseerde me eigenlijk niks. Ik heb mijn paard gepakt en ben met hem gaan stappen aan de hand. Mijn vader was nog zo aardig om zich om de man te bekommeren.
De man staat op, klopt zijn nieuwe kleren af en zegt: kom maar op met dat paard, ik krijg hem wel klein !!!
Ehh nee, sorry mijnheer, gaat u maar lekker naar huis......

Andersom een keer het volgende gehad. Ik ging met mijn vriendin kijken voor een paard bij een handelaar. Ergens in de buurt van Amsterdam, een groot weiland, stallen in elkaar getimmerd van oude deuren en keukenkastjes, we keken onze ogen uit. Het paard moesten we zelf maar gaan vangen in de wei....
Vervolgens werd er ergens in een zadelkamer tussen de troep een zadel en hoofstelletje gevonden...
Er was geen voorrijder, dus ik vroeg voor de zekerheid nog even of het paard braaf was ?
Nou, zegt die man, geen idee, ik heb hem woensdag van de markt gehaald.
Ehh oke, paard was 11 en mijn vriendin was er zo op het 1e gezicht toch wel echt weg van, dus afsproken: ik zou er op gaan, het was een kleine bak met hoge omheining, onder voorwaarde dat zij me hielp met opstappen en het paard echt goed vast zou houden totdat ik zat.
Zo gezegd, zo gedaan, heel voorzichtig eerst gehangen, ging goed, toen gaan zitten, ging goed.
Oke, laat maar los.....
paard was braaf en bleef staan.
Ik gaf voorzichtig been.
Paard bleef staan.
Ik gaf wat meer been.
Paard bleef staan (er zat ook geen spanning in ofzo, ze stond er heel relaxed bij).
Nou, we hebben het paard nooit in beweging gekregen, op een gegeven moment kreeg ik de slappe lach en hebben we het beestje de wei maar weer ingejaagd.....

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:08

Ik vraag me toch echt af, afgaande op de verhalen die ik hier lees, hoe jullie zo snel jullie paarden verkocht krijgen. Dekhengst van mijn staleigenaar staat al maanden te koop, hij komt er niet vanaf :+

myk_en_shant

Berichten: 3274
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:15

Helaas heb ik 1 aan een handelaar verkocht, had veel liever particulier gedaan, maar de handelaar bood een goed bedrag.
De ander heb ik ingeruild bij een handelaar, prachtig mooi welshje met mooi papier, maar kreeg haar simpelweg niet verkocht.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:20

Ik had een haflinger pony <3 te koop, leuk dier, geschikt voor kinderen.
Vraagprijs 1750,- inclusief spullen.

Hoeveel mailtjes ik wel niet gehad heb:

Voor 800 kom ik hem meteen ophalen.

Ik stuurde dan altijd terug:
Doe maar niet, ik wil problemen in onze buurt voorkomen?


Hun: Hoe zo?

Omdat wanneer ik alle mensen die hem voor 800,- ophalen willen hier heen laat komen er hier grote files ontstaan, en daar is onze buurt niet op berekend :+

Uiteindelijk is ponylief naar super leuke baasjes *\o/* gegaan voor de vraagprijs :j

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:21

@anneliesdj natuurlijk was dat wel in mij opgekomen dat hij er alleen maar bedoelingen mee had om er rijker van te worden. En dat was op dat moment niet mijn probleem. Dat er mensen zijn die paarden kopen zonder te keuren voor zulke bedragen is imo vragen om belazerd te worden. De beste man had mij toen ook verteld dat hij samenwerkte met een amazone uit Engeland met een hele rijke vader en dat het paard het daar goed zou krijgen.

En laten we even terug gaan naar de realiteit. Ze heeft er uiteindelijk nog 7 jaar prima op niveau mee kunnen rondspringen. Volgens de advertentie ook veel gewonnen. Dus los van dat ze er nu heel veel verlies op gaat maken, heeft ze wel jaren plezier gehad van hem. Wie t breed heeft laat het breed hangen zeggen ze wel eens. Blijkbaar hebben ze genoeg geld anders neem je niet zo een risico met je geld :) Ik snap alleen echt niet, ook al heb je zoveel geld, dat je het zo uitgeeft aan een paard zonder onderzoek.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:21

Snollygoster schreef:
Ik vraag me toch echt af, afgaande op de verhalen die ik hier lees, hoe jullie zo snel jullie paarden verkocht krijgen. Dekhengst van mijn staleigenaar staat al maanden te koop, hij komt er niet vanaf :+

Lukte mij ook niet. Hier is alles zwaar onder de reële prijs vertrokken.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:23

Snollygoster schreef:
Ik vraag me toch echt af, afgaande op de verhalen die ik hier lees, hoe jullie zo snel jullie paarden verkocht krijgen. Dekhengst van mijn staleigenaar staat al maanden te koop, hij komt er niet vanaf :+


Ik sta op een stal met arabische hengsten, nou sinds ik die als buren heb voor mij NOOIT een arabische hengst. :=

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:31

Hengsten zijn zowieso moeilijk te verkopen en zeker als ze al gedekt hebben.

Percy

Berichten: 12091
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:38

Abercrombie schreef:
@anneliesdj natuurlijk was dat wel in mij opgekomen dat hij er alleen maar bedoelingen mee had om er rijker van te worden. En dat was op dat moment niet mijn probleem. Dat er mensen zijn die paarden kopen zonder te keuren voor zulke bedragen is imo vragen om belazerd te worden. De beste man had mij toen ook verteld dat hij samenwerkte met een amazone uit Engeland met een hele rijke vader en dat het paard het daar goed zou krijgen.

En laten we even terug gaan naar de realiteit. Ze heeft er uiteindelijk nog 7 jaar prima op niveau mee kunnen rondspringen. Volgens de advertentie ook veel gewonnen. Dus los van dat ze er nu heel veel verlies op gaat maken, heeft ze wel jaren plezier gehad van hem. Wie t breed heeft laat het breed hangen zeggen ze wel eens. Blijkbaar hebben ze genoeg geld anders neem je niet zo een risico met je geld :) Ik snap alleen echt niet, ook al heb je zoveel geld, dat je het zo uitgeeft aan een paard zonder onderzoek.


Heb het paard van mijn dochter meerdere malen voor datzelfde bedrag en meer kunnen verkopen, binnen België en naar de USA. Ze wilden het allemaal direct geven zonder te keuren. Dat gebeurt toch heel veel in die hoge prijsklasse.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:44

Ik heb ooit een Welsh te koop gehad, en die is uiteindelijk naar zo'n stug boertje verkocht. Voor de kleinkinderen om op te rijden. Prima, ze waren er best leuk mee, en zou in de buurt blijven staan.
Voor een net bedrag verkocht, en op de dag dat ze zou worden opgehaald alles netjes klaargemaakt.

Werkelijk waar.....
Kerel komt de zadelkamer in voor de afhandeling ( koopcontract en betaling) eerst wil hij het contract niet ondertekenen, hoewel ik van tevoren duidelijk had aangegeven dat ik alleen zo werk.
Na waarschuwing dat de pony NIET verkocht werd zonder contract, tekende hij uiteindelijk. Ik gok zelf dat het geld misschien niet geheel legaal verkregen was, en hij geen bewijzen wilde ;)

Daarna nog mooier, pony werd verkocht zonder toebehoren ( had ik ook niet voor de pony, ze was ingereden met tuig van een andere pony hier), en dit had ik ook bij de kennismaking duidelijk uitgelegd.

Nou nou...op de dag van het ophalen.. De hel brak los daar..
Hij maakte mij uit voor leugenaar, en dat er zat zadels lagen ( ja duh... Ik heb nog 4 paarden staan meneer :+ ) hij niet hield van leugenachtige dames, en vond het belachelijk dat hij niet minimaal een zadel en hoofdstel erbij kon krijgen.
Wederom vriendelijk aangegeven dat als het zo moest, hij weg mocht gaan zonder pony...
Uiteindelijk ging hij wel overstag ( je bent een stugge boer of niet he?), maar man man... Wat een debiel was dat zeg :n
Uiteindelijk had ik nog een oud hoofdstelletje liggen die hij mee mocht nemen zodat de kindertjes er die avond even een rondje opkonden, maar zadels had ik gewoonweg niet extra.

Uiteindelijk is hij wel erg lief voor de pony geweest, en dat is uiteraard het meest belangrijke, maar blijf de verkoop dag bizar vinden met al zijn acties zo last minute.

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 15:14

x_Irisje_x schreef:
Zoo herkenbaar sommige dingen!

Ik heb een tijd mijn toen 19 jarige ruin te koop gehad. Had zelf weer een jonge gekocht en eigenlijk geen tijd voor 2 paarden. Verder was hij in topconditie dus ik vond het ook zonde om hem al met pensioen te doen. Ik dacht wie weet vind ik een goed iemand.

Nou wat ik allemaal gehad heb...

* mensen die hem gratis wilde, omdat hij al zo oud was... ze zouden hem een goed huis bieden!
* een man, is zelfs bij de les komen kijken en kwam toen aanrijden in een splinternieuwe landrover.. belde de dag erna op dat hij hem toch wel iets mager (?) vond en er eigenlijk niks voor wilde geven, maar wel een goed huis!
*een vrouw, net een half jaar aan het rijden op de manege, helemaal enthousiast, kwam kijken. zag hem op stal staan en haar eerste reactie was dat hij niet zo mooi was als op de foto. Maar goed haar zelf laten opzadelen en ik heb even voorgereden. Toen ging zij er op. Echt na 5 minuten had ze de pijp leeg.. ja het is nu eenmaal geen manegepaard die braaf vanzelf loopt, je moet er wel aan werken. Paard heeft geen stap verkeerd gezet en nog was hij niet goed genoeg. Hij liep niet genoeg door vond ze, dus ze hoefde hem niet. Ik heb vreselijk gelachen toen, paard liep met mij op L2 niveau en is een echte werker. Uit voorzichtigheid liep hij zo, daar ben ik van overtuigd.
* Familie kak. Kwam aangereden in een dikke Mercedes, helemaal op en top met glimmertjes op de rijkleding. Vader vond het jammer dat hij maar 3 witte benen had (ja dat staat ook op de verkoopfoto dacht ik) en hij had een wat te groot hoofd... wtf? Ze zijn weer ingestapt en weggereden. Ik heb nog nooit zo verbaasd staan kijken geloof ik.

Na vele van dit soort reacties en mensen over de vloer die een 19 jarig paard afschrijven alsof hij zwaar bejaard is en niet meer mee kan waren ik en mijn ouders er zo klaar mee dat we hem uit de verkoop hebben gehaald. Nu staat hij mooi als gezelschap voor mijn jonge en word hij 1/2 keer per week gereden door mijn moeder en een vriendin.


Oh dat van die witte voeten ken ik ook. in 2005 had ik een voshengstveulen te koop staan. telkens kregen we te horen dat het jammer was dat het een vos was en maar 1 wit voetje. Paard is nu 10 jaar en loopt St-George niveau met zijn eigenaar die er helemaal hoteldebotel van is. Iedereen wordt gewoon verliefd op dat hoofd van dat paard. :D

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 15:18

RaafSmits schreef:
Wat een ervaringen hier over te verkopen/ te kopen paarden.
Hier heb ik geen ervaring mee......wel met een advertentie omtrent een papegaai.

Tijdens mijn zoektocht naar een grijze roodstaart man, heb ik ooit eens een dame gehad die haar vogel te koop had staan en in mijn buurt woonde.
Na een gezellig telefoon gesprek hoe lief de vogel wel niet was en wat hij wel niet allemaal kon vroeg ik de dame of dat de vogel "gesext "was, omdat het voor mij toch van groot belang was dat het ook echt een mannelijke roodstaart zou zijn.

Schiet ze helemaal in de stress om daarna in mijn oor te tetteren dat er met haar vogel niet gesext werd!!!
Waar ik het lef vandaan had gehaald om haar zo een oneerbaar voorstel te doen over de rug van de vogel!!!
Het enige positieve dat het verhaal opgeleverd heeft is dat ze tóch besloten heeft de vogel te houden.....
Stel je voor wat er allemaal wel niet kon gebeuren.......... :D

_O- _O- _O- Nu lig ik echt plat. Die was duidelijk niet thuis in de vogelwereld of in die van sierhoenders en duiven. Daar is dat normale taal. :D

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 15:24

@anneliesdj, ik vroeg 1500 euro. Dat was hij zeker nog waard. Had iemand nog een aantal jaar lekker wedstrijden mee kunnen rijden :) Voor een heel goed tehuis had hij ook wel voor minder weg gemogen. Maar ik ga mijn paard niet voor niks weggeven...

florentine1
Berichten: 300
Geregistreerd: 03-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:27

heb 2 maanden geleden me c z2 pony van 9 jaar verkocht, daar kreeg ik de meest vreemde aanbiedingen voor terug, zoals:

mag ik ze gebruiken voor komend wedstrijdseizoen
ruilen tegen een trailer
budget is 1500 euro incl zadel dat dan wel erbij

maar wat me vooral stoorde is dat de meeste mensen helaas de pony als een gebruïksvoorwerp zagen

"we zoeken voor 1 a 2 seizoenen een pony om de overstap naar een d pony wat makkelijker te maken"


helaas voor die mensen heb ik toch gekozen voor een nieuw thuis waar ze nooit meer weg hoeft, een echte familie leerpony is ze nu geworden, super gewoon ben er echt heel blij mee dat ik dit de pony nu kon bieden.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:39

SandraVerl schreef:
Toen ik op zoek was naar een paard, zag ik een leuke jonge merrie te koop staan. Er stond geen prijs bij de advertentie, de eigenaar vroeg gewoon om een bod te doen. De afstamming klonk me totaal niet bekend in de oren, dus deed ik een bod volgens de prijzen die ik bij vergelijkbare paarden van die leeftijd en dat niveau zag. Kreeg van de eigenaar het boze bericht dat zijn merrie geen rommel was. Tja, zet daar dan een prijs of hogere prijsklasse bij hé.


Geen prijs erbij vind ik ook irritant.
Maar zelfs met een prijs erbij krijg je boden waarvan je denkt?? Ik verkoop er gezond paard zonder gebreken. Geen 28 jarige die niet meer kan lopen van artrose.

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:06

Zo zijn kennissen eens naar een veulen gaan zien zonder prijs. Zij in hun simpel autootje tussen de jaguars. Veulen moest 40.000 opbrengen. :=
Zèg dat dan aan de telefoon _O-

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:13

ik heb zojuist de vraag gekregen via mijn adv. (1 haf merrie).

heeft u ook nog een brave D sport pony voor mijn beginnende dochter ?

sorry mevrouw , ik ben een particulier met 1 pony te koop en geen handelaar succes met het zoeken naar een pony.


en ik heb een beller gehad .

"ik bied 100,- kom ik hem vanavond halen." (was 16:00 uur).
ik was er ook behoorlijk klaar mee ...

"de slager heeft meer geboden sorry !" }:0 (ze gaat absoluut niet naar de slager laat dat duidelijk zijn , en de slager heeft geen bod gedaan (niet naar mijn weten tenminste :D )

ik werd voor gek verklaard en toen is er opgehangen ... ik vond het prima :o

op naar serieuze mensen .

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:25

Onvoorstelbaar toch, geweldige verhalen hoor ik hier. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik weet wel dat mensen die geen verstand van paarden hebben ook lastig kunnen inschatten hoe zo'n dier in elkaar zit. Mijn collega dacht namelijk dat een paard zo'n 10 jaar wordt, net als een gemiddelde hond zeg maar. En dat een paard met een jaar of zo wel bereden wordt. Ja dan is een groene vierjarige niet zo heel jong als je dat in je hoofd hebt. Maar toch, je wil een paard kopen zonder je in te lezen in de materie, onvoorstelbaar soms.

har166

Berichten: 2050
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:33

Urielle schreef:
Zo zijn kennissen eens naar een veulen gaan zien zonder prijs. Zij in hun simpel autootje tussen de jaguars. Veulen moest 40.000 opbrengen. :=
Zèg dat dan aan de telefoon _O-



Dat is ZO vervelend! En soms staat er dan bij ' niet alleen mailen/bellen voor de prijs'. Ja hallo ik wil toch wel weten of er aan dat leuke koppie een prijskaartje hangt van 2.000 of 20.000 haha. Er loopt ook een topic over ervaringen bij het zoeken en kopen naar een paard en daar heb ik ook leuke dingen gelezen ( en geschreven ). Nu heb ik een advertentie staan voor een instructrice en heb ook zulke briljante mails gehad van jongedames die mijn pony wel wilden inrijden _O- en reacties op mijn advertentie van mijn opvanghondje, mensen hebben dan in mijn posts gelezen dat ik een pup heb en reageren dan verontwaardigd dat je een baasje zoekt voor een opvanghondje en waarom ik die niet ook kan houden. Maar goed beetje offtopic allemaal.

@kletskouz, jij hebt nu ook een leuke pony te koop staan, daar krijg je zeker ook veel penny reacties op of niet??

anique161
Berichten: 32
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:45

Ik bied mijn springpaard ook te koop aan als braaf, maar niet voor de beginnende of manege ruiter.

Kreeg ik de vraag of die geschikt was voor een meisje van 15 die reed op een springstal.
Ja dat is die zeker, dus die mensen komen kijken en zij stapt op en geeft m een schop, echt hard. Mijn paard in volle galop door de bak, heel ontspannen trouwens. Meisje over de zeik, ze kreeg m niet terug en klemde erg dus mijn paard nog harder haha. Bleek uiteindelijk dat ze op die springstal lessen gaven en zij net der 2e les had gehad.

Verder nog een jongen uit friesland die alleen maar even kwam kijken of het hem eventueel beviel, verteld doorleuk dat hij altijd eerst een keer ging kijken en de 2e keer pas ging rijden. Ik woon in brabant...

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:48

Anique161 ik zoek nog een springpaard. Wat voor dier verkoop je?

Musiess

Berichten: 1574
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: zuid-holland

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:56

Waar ik me wel mateloos aan erger zijn pennys die totaal niet van plan zijn te kooen maar oo elk knap paard reageren (ik verkocht toevallig 3 tegelijk en waarschijnlijk hadden ze niet door dat t van 1 verkoopster waa) op alle 3 kreeg ik de mail: wat kost ie? Ik vind hem zo mooi. Ik kan alleen maar aan dit paard denken.

Haha en dat x3 door 1 grietje.

Britta31

Berichten: 13243
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:56

Iemand vertelde mij laatst dat er mensen zijn die elke week gaan proefrijden op verkoop paarden om gratis te kunnen rijden.En dan niets kopen natuurlijk.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:57

Britta31 schreef:
Iemand vertelde mij laatst dat er mensen zijn die elke week gaan proefrijden op verkoop paarden om gratis te kunnen rijden.En dan niets kopen natuurlijk.


Die zullen er vast zijn.